1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. موبیوس، شاسی بلند ارزان مخصوص بازارهای آفریقا

موبیوس، شاسی بلند ارزان مخصوص بازارهای آفریقا

28 اردیبهشت 1393
  • 0

موبیوس موتورز خودروهای شاسی بلندی طراحی کرده که به نوعی بازگشت به اصل است و فقط ضروری ترین نیازهای یک شاسی بلند را رعایت کرده و قرار است در بازارهای آفریقا مشتری داشته باشد.

شرکت خودروسازی آفریقایی موبیوس Mobius با گردآوری سرمایه 50 میلیون دلاری به کمک شرکت سرمایه گذاری پان آفریقا، آخرین شاسی بلند ارزان را به بازار آفریقا عرضه خواهد کرد. موبیوس طرح خود را 2 سال پیش آغاز کرد و علاقه مند بود که با 6 هزار دلار ارزانترین خودروی شاسی بلندی را به بازار آفریقا عرضه کند که قادر باشد ناهموارترین مسیرها را هم طی کند؛ اما اکنون مشخص شده است برای آن که این شاسی بلند حداقل ضروریات را داشته باشد تولید آن زیر 10 هزار دلار امکان ندارد.

قیمت محلی این خودروی شاسی بلند موبیوس که نام آن را موبیوس2 گذاشته اند حدود 950 هزار شیلینگ کنیا است و تقریباً یک سوم قیمت یک تویوتا کرولا (یک خودروی سدان جمع و جور) نو و هم قیمت یک کرولای ده سال کار کرده است. به بیان دیگر با پول یک کرولای ده سال کار کرده مردم می توانند یک شاسی بلند 8 سرنشین داشته باشند، فقط نکته این جا است که این شاسی بلند نه کولر دارد و نه شیشه بالابر برقی که در اصطلاح خودروسازی به این نوع خودروهایی که فاقد هر گونه امکانات رفاهی هستند zero-frills می گویند. موتور این خودروی شاسی بلند 1.6 لیتری، 4 سیلندر با 86 اسب بخار و 94 پوند بر فوت گشتاور است. حداکثر سرعت این شاسی بلند ارزان 75 مایل در ساعت (120 کیلومتر در ساعت) است. از سطح زمین 9 اینچ (22.5 سانتیمتر) فاصله دارد و 1375 پوند (625 کیلوگرم) بار را می تواند حمل کند.

 موبیوس Mobius

 موبیوس Mobius

 موبیوس Mobius

 موبیوس Mobius

 موبیوس Mobius

 موبیوس Mobius

 موبیوس Mobius

 موبیوس Mobius

 موبیوس Mobius

 موبیوس Mobius



نظرات