1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. میتسوبیشی برای سدان های خود چه برنامه ای دارد؟

میتسوبیشی برای سدان های خود چه برنامه ای دارد؟

27 خرداد 1394
  • 0

در سال‌های گذشته تلاش میتسوبیشی برای هماهنگ‌کردن خط تولید خود در امریکا بیشتر معطوف به کراس‌‌اورها و مدل‌های الکتریکی بوده است. ولی در همین حال، این کمپانی چندان غافل از مدل‌های سدان خود نبوده است؛ موضوعی که از صحبت‌های دان سویرینگن (Don Swearingen)، معاون متیسوبیشی‌ موتورز امریکای شمالی بیشتر مشخص می‌شود.

اولین سدان جدیدی که از راه می‌رسد، یک نسخه چهار در از میراژ کوچک خواهد بود که در حال حاضر در نقاط مختلف جهان با عنوان میراژ G4 یا اتراج به فروش می‌رسد. طبق گفته «سویرینگن»، این خودرو در ماه ژانویه سال جدید میلادی از راه خواهد رسید. در همین حال، هیچ اشاره‌ای به جزئیات آن و اشتراک‌های آن با طراحی جدید میراژ هاچ‌بک که در همان بازه زمانی قرار است رونمایی شود، نشده است. با توجه فروش نیسان ورسا سدان به اندازه دو سوم کل مدل‌های ورسا، «سویرینگن» می‌گوید:

طبیعتاً این فرصت مناسبی برای رسیدن به آمار فروش بیشتر است.

در همین حال، یک جایگزین برای لنسر درنظر گرفته شده است. ولی گفته می‌شود که DNA این خودرو ممکن است کاملاً «میتسوبیشی» نباشد؛ همچنان که «سویرینگن» می‌گوید:

ما در مورد جایگزین لنسر، دو وضعیت را درنظر داریم؛ اول اینکه یک شراکت ایجاد کنیم و دوم در داخل کمپانی، بر روی یک وسیله نقلیه جدید کار کنیم. برای رسیدن به وضعیتی مفید برای موفقیت این مدل، من به‌شخصه ترجیح می‌دهم که یک شریک برای این منظور داشته باشیم. ولی در نهایت، اگر هم نتوانستیم کسی پیدا کنیم، خودمان آن را می‌سازیم. این خودرو حتماً فروش خوبی در سطح جهان خواهد داشت.

طبق گفته WardsAuto، میتسوبیشی یک شریک ویژه برای انجام این پروژه در ذهن دارد، ولی «سویرینگن» اشاره مستقیمی به آن ندارد:

در حاضر با یک شریک بالقوه در این مورد در حال مذاکره هستیم، ولی در همین حال، در داخل کمپانی، طراحی وسیله نقلیه جدید را انجام می‌دهیم … این موازی‌کاری به این دلیل است که ما نمی‌خواهیم در صورت جواب‌ندادن شراکت، وقت را از دست بدهیم. اگر فقط به شراکت اکتفا کنیم و این موضوع بر هم بخورد، باز هم یک سال دیگر عقب می‌افتیم.

فارغ به نتیجه رسیدن یا نرسیدن این توافق همکاری، تا ملاقات با لنسر جدید حدود ۱۸ ماه تا ۲ سال فاصله وجود دارد؛ یعنی عمر میتسوبیشی لنسر تا قبل از جایگزینی، حتماً به ۱۰ سال خواهد رسید.

 میتسوبیشی برای سدان های خود چه برنامه ای دارد؟

 میتسوبیشی برای سدان های خود چه برنامه ای دارد؟

 میتسوبیشی برای سدان های خود چه برنامه ای دارد؟

 میتسوبیشی برای سدان های خود چه برنامه ای دارد؟

 میتسوبیشی برای سدان های خود چه برنامه ای دارد؟

منبع پدال


نظرات