1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018 عرضه شد + عکس

میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018 عرضه شد + عکس

5 دی 1396
  • 0

با عرضه مدل پیشرفته اکلیپس‌کراس تا پایان امسال، بازار ایران شاهد یک نبرد تمام‌عیار میان هشت کراس‌اوور کامپکت خواهد بود و قطعا مدل جدید الماس ژاپنی با کراس‌اوور کامپکت و متفاوت اکلیپس حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این خودروساز محبوب ژاپنی که سابقه‌اش در زمینه تولید خودرو به پیش از دهه ۴۰ میلادی می‌رسد، در طول چهار دهه حضور در بازار ایران توانسته به خوبی اعتماد مشتریان ایرانی را جلب کند و حالا در جدیدترین اقدام قصد دارد خودروی اسپورت و جدید خود را که در کلاس کراس‌اوورهای کامپکت قرار دارد همزمان با عرضه رسمی در بازار اروپا، به بازار کشورمان عرضه کند. این محصول که به نوعی یک خودروی کراس‌اوور پیشرفته با جدیدترین فرم طراحی شرکت میتسوبیشی است، ابتدای سال ۲۰۱۷ یعنی حدود دو ماه قبل به صورت رسمی در نمایشگاه ژنو حضور یافت و نگاه سازنده الماس نشان ژاپنی را به این بخش از بازار نشان داد.

 میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018

 میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018

اکلیپس‌کراس که نام خود را از یک خودروی کوپه و زیبا با همین نام گرفته، در واقع نسخه‌‌ تولیدی کانسپت XR-PHEV میتسوبیشی بوده که از تمامی جزئیات طراحی به‌روز این برند از جمله جلوپنجره‌ «سپر دینامیک» بهره می‌برد. در این قسمت سپری پویا و جلوپنجره‌ای عظیم به چشم می‌خورد که اطراف آن‌ را نوارهای کرومی ضخیم و چراغ‌هایی تیز احاطه کرده‌اند. پروفیل جانبی آن نیز به لطف خط شانه برجسته که از دستگیره درها عبور کرده است و سقف شیب‌دار، بسیار عضلانی و پویا به نظر می‌رسد. در نمای عقبی نیز چراغ‌ها در ستون‌ها نصب شده و یک خط ال‌ای‌دی از میانه آنها در سراسر بخش عقبی کشیده شده و شیشه عقب را به دو بخش بالایی و پایینی تقسیم کرده است. اکلیپس کراس در نمای داخل از یک داشبورد افقی با ترکیبی از فریم‌های فلزی نقره‌ای و رنگ مشکی سود می‌برد که کابین آن‌ را از یکنواختی خارج کرده و یک فضای داخلی پالایش‌ شده و درعین ‌حال پویا و اسپورت را ایجاد کرده است.

 میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018

 میتسوبیشی اکلیپس کراس 2018

این کراس‌اوور کامپکت مجهز به سیستم صوتی با قابلیت اتصال تبلت و گوشی هوشمند، نمایشگر سربالا و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی شده است. این سیستم که از طریق یک صفحه ‌نمایش لمسی نصب شده در بالای داشبورد ارائه می‌شود، از کارپلی اپل نیز پشتیبانی می‌کند. شاید گیراترین موضوع درباره‌‌ اکلیپس کراس استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته به منظور حصول اطمینان از فرزی و چابکی این خودرو باشد.

این خودرو از سیستم کنترل انحراف فعال میتسوبیشی استفاده می‌کند که زاویه‌‌ فرمان، سرعت انحراف، گشتاور، سرعت چرخ و نیروی ترمز در اکسل عقب را اندازه می‌گیرد. به علاوه سیستم چهارچرخ محرک میتسوبیشی که به‌صورت الکترونیکی کنترل می‌شود نیز در این خودرو دیده می‌شود. در بحث پیشرانه شاهد استفاده از پیشرانه‌‌ 1.5 لیتری تزریق مستقیم و توربویی هستیم که منحصراً با گیربکس سی‌وی‌تی با حالت دستی هشت سرعته اسپورت کار می‌کند. در عین حال می‌توان این خودرو را با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک سفارش داد. گرچه هنوز اطلاعات دقیقی از قدرت این موتور در دسترس نیست اما احتمال داده شده این پیشرانه بیش از 150 اسب ‌بخار نیرو تحویل راننده دهد. در عین حال توزیع نیروی موتور در این خودرو توسط سیستم چهارچرخ محرک با کنترل الکترونیکی صورت می‌گیرد که بسته به هر موقعیت و سطح مسیر مقدار بهینه‌ای از گشتاور را به چرخ‌های عقب ارسال می‌کند


منبع هفت صبح


نظرات