1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی چند جایگزین خوب برای مینی ون ها

معرفی چند جایگزین خوب برای مینی ون ها

26 مرداد 1394
  • 0

برخی مواقع مشتریان بازار خودرو، با اینکه بهترین راه‌حل را می‌دانند، ولی رفتارهای عجیبی از خود نشان می‌دهند. به‌عنوان مثال، بهترین وسیله از نظر قیمت برای سفرهای خانوادگی یک مینی‌ون است، ولی برخی افراد به دلایلی نه‌چندان منطقی، راحتی و انعطاف‌پذیری را برای ظاهر بهتر فدا می‌کنند. در این رابطه، نظر یکی از خریداران را ملاحظه کنید:

من یک خودروی خانوادگی با سه ردیف صندلی می‌خواهم. در همین حال، علی‌رغم اینکه می‌دانم یک مینی‌ون ابزار بهتری برای این کار است، دوست ندارم از آن‌ها داشته باشم. گزینه‌های معمول مانند تویوتا های‌لندر و هوندا پایلوت نیز به نظر شرایط چندان بهتری ندارند. آیا گزینه‌های دیگری برای یک وسیله نقلیه خانوادگی با قیمتی در حدود ۴۰ هزار دلار پیدا می‌شود؟

شاید بهتر بود که این خریدار متواضعانه می‌گفت: «ولی من یک خودروی دو دیفرانسیل می‌خواهم!». گزینه مناسب برای چنین افرادی، کراس‌اوورها هستند. در ادامه برخی از این جایگزین‌های مناسب‌ برای مینی‌ون‌ها را مرور می‌کنیم.

 معرفی چند جایگزین خوب برای مینی ون ها

کیا سورنتو

کیا سورنتو و پسرعمویش در هیوندای، یعنی سانتافه، در واقع نسخه‌هایی کره‌ای در مقابل های‌لندر و پایلوت هستند؛ ولی در همین حال، برخی مزیّت‌ها را نیز نسبت به آن‌ها دارند. اول از همه، باید به این موضوع اشاره کنیم که نسبت به پولی که برای این خودروی کره‌ای می‌پردازید، تجهیزات بیشتری دریافت می‌کنید. همچنین نمایندگی‌های هیوندای-کیا تمایل بیشتری برای ارائه تخفیف نسبت نمایندگی‌های هوندا و تویوتا دارند.

 معرفی چند جایگزین خوب برای مینی ون ها

به‌عنوان مثال، اگر بخواهید در یک های‌لندر از پوشش چرمی، سیستم راهبری و سیستم مانیتورینگ نقطه کور استفاده کنید، باید به دنبال تریم لیمیتد با قیمت ۴۲ هزار و ۵۳۵ دلار باشید. این در حالی است که تمام این تجهیزات را می‌توانید در سورنتو SX V6 با قیمت ۴۰۵۹۵ دلار در اختیار داشته باشید. علاوه بر این، نکته مهم دیگر در مورد سورنتوی جدید این است که بسیاری از افراد نمی‌توانند تشخیص دهند که این خودرو واقعاً یکی از محصولات «کیا» است؛ چرا که خودروهای مجهز در یک پارکینگ بیشتر از برندهایی مانند ولوو، ب‌ام‌و و آئودی هستند.

 معرفی چند جایگزین خوب برای مینی ون ها

داج دورانگو

شاید با خود فکر کنید که خودروهای کره‌ای بسیار رایج شده‌اند و بنابراین به فکر یک گزینه عضلانی‌تر و یا حداقل با ظاهر عضلانی باشید. به این منظور می‌توانید به سراغ یک خودروی مجهز به نام داج دورانگو V6 لیمیتید AWD بروید که ۴۰۴۹۰ دلار قیمت دارد. اگر بخواهیم صادق باشیم، حتماً‌ به این دلیل به‌جای های‌لندر، یک دورانگو را انتخاب می‌کنیم که می‌خواهیم سرعت بگیریم و خشن به‌نظر برسیم.

 معرفی چند جایگزین خوب برای مینی ون ها

در همین حال، می‌توانید دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک را کنار گذاشته و پول اضافی برای خرید مدل R/T خرج کنید. این مدل که قیمتی برابر ۴۰۹۹۰ دلار دارد، برای پیشرانه از موتور همی V8 با قدرت ۳۶۰ اسب‌بخار استفاده می‌کند. در نتیجه، می‌توانید به داشتن یک خودرو با موتور V8 افتخار کنید. اگر می‌خواهید که باز هم خشونت بیشتری در رانندگی به خرج دهید، توصیه می‌شود که پکیج «بلک‌تاپ» با قیمت ۲۹۵ دلار را انتخاب کنید. هنوز نسخه «هل‌کت» از این مدل ارائه نشده، ولی به‌زودی باید انتظار آن را نیز داشت.

 معرفی چند جایگزین خوب برای مینی ون ها

میتسوبیشی در مدل اوت‌لندر از سیستم دیفرانسیلی با عنوان «سوپر کنترل تمام‌چرخ» یا S-AWC استفاده می‌کند که در هنگام رانندگی با آن می‌توانید وانمود کنید که مانند تامی ماکینن (Tommi Mäkinen)، راننده فنلاندی مسابقات رالی، در مسیرهای گِلی رانندگی می‌کنید.

 معرفی چند جایگزین خوب برای مینی ون ها

شاید بهترین مزیّت اوت‌لندر، قیمت آن باشد. اگر بخواهید مدل GT را که با داشتن نامی اسپورتی، از تجهیزات زیادی بهره می‌برد، همراه با پکیج تورینگ تهیه کنید، تنها ۳۵ هزار و ۱۹۵ دلار برای شما هزینه خواهد داشت. خودرویی که در این حالت تحویل می‌گیرید، با طراحی چرم داخلی، سیستم داخلی و تمام سیستم‌های ایمنی موردنیاز همراه است.

 معرفی چند جایگزین خوب برای مینی ون ها

 معرفی چند جایگزین خوب برای مینی ون ها

فورد فلکس

در مورد فورد فلکس چیزهای زیادی می‌توان گفت؛ اینکه با وجود فضای حمل وسایل بزرگ‌تر، چقدر نسبت به «اکسپلورر» ارزان‌تر است و یا اینکه چقدر در طراحی آن از المان‌های واگن‌های کلاسیک الهام گرفته شده است. در همین حال، فورد فلکس لیمیتد با قیمت ۳۷۷۰۰ دلار با مجموعه‌ای از امکانات ایمنی از جمله کمربندهای ایمنی «متورم‌شونده» همراه است. ولی شاید مهم‌ترین نکته در مورد این مدل، موتور دو توربوشارژر V6 با قدرت ۳۶۵ اسب‌بخار است؛‌ یعنی همان پیشرانه‌ای که در سوپرماشین آینده فورد GT مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 معرفی چند جایگزین خوب برای مینی ون ها

انتخاب یک گزینه جانشین برای یک مینی‌ون، کاملاً‌ به اولویت‌های شما بستگی خواهد داشت. اگر به طراحی لوکس و امکانات خودرو اهمیت می‌دهید و در عین حال، برند آن برای شما مهم نیست، باید به نمایندگی کیا مراجعه کنید. شاید هم بخواهید در حالی که منتظر فرزندان خود از مدرسه هستید، اندکی سروصدا به پا کنید که در این صورت، داج خودروی خاص شما را تدارک دیده است. اگر به دنبال یک سری فانتزی‌های رالی هستید و همین‌طور می‌خواهید کمترین بودجه را برای آن خرج کنید، کراس‌اور میتسوبیشی در پیش‌روی شماست. در نهایت، اگر بیشترین فضای حمل وسایل، به همراه دو توربوشارژر برای موتور در یک خودروی مجهز مدَتظر شما قرار دارد، باید به سراغ گزینه کراس‌اور فورد فلکس بروید.

 معرفی چند جایگزین خوب برای مینی ون ها

منبع پدال


نظرات