1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کوروت c8 موتور وسط خواهد بود

کوروت c8 موتور وسط خواهد بود

28 مرداد 1395
  • 0

نسل هشتم شورولت کوروت یعنی C8 طبق برنامه‌ای قدیمی نهایتاً با قرارگیری موتور در میانه خودرو و روبروی محور عقب تبدیل به یک سوپراسپرت واقعی خواهد شد.

پیش از این و طی سالیان متمادی، بارها از معرفی نسخه‌ای از کوروت با موتور میانی به جای قرارگیری موتور در جلو صحبت شده بود. این شیوه ایست که سوپراسپرت های ایتالیایی چون فراری و لامبورگینی به کار می‌برند. هرچند خودروهای GT با موتور جلو نیز کارایی فوق‌العاده‌ای دارند. با این وجود ظاهراً جنرال موتورز برای یک تحول اساسی در کوروت خود را آماده می‌کند.

 نسل جدید کوروت با موتور میانی

نسل بعدی کوروت که سال 2019 معرفی می‌شود علاوه بر نسخه عادی احتمالاً در یک نسخه پلاگین هیبریدی نیز ارائه خواهد شد. با این وجود تولید نسخه‌های موتور جلوی C7 تا سال 2021 ادامه خواهد یافت. این موضوع نشا از برنامه‌های متعدد برای کوروت در سالیان پیش رو دارد.

تعویض به پلتفرم موتور وسط، بزرگ‌ترین تحول در طول تاریخ تولید کوروت از سال 1953 تا کنون خواهد بود. به همین دلیل کد نام این خودرو، امپراتور گذاشته شده است. خودروی اسپرت تر و البته جمع و جورتر کوروت C8 می‌توان خریداران جوان‌تر را به سوی این برند جلب نماید. البته نسل بعدی همچنان از موتور V8 بلوک کوچک برای پایین نگه داشتن هزینه‌ها استفاده می‌کند. در عوض موضوعات دیگری چون بهبود آئرودینامیک فعال در آن مورد توجه بیشتر قرار می‌گیرند. بعلاوه پیشنهادات دیگری چون انتقال نیرو به هر چهار چرخ مخصوصاً در مدل پلاگین هیبریدی که در آن محور جلو به یک موتور الکتریکی متصل می‌شود، می‌توانند به بهبود کارایی خودرو منجر شود.

بدین ترتیب کوروت جدید خود را در برابر رقبای مدرن و توسعه یافته‌ای چون آکورا NSX جدید و نسل بعدی خودروهایی چون تویوتا سوپرا و نیسان GT-R البته با قیمت مقرون به صرفه‌تر قرار می‌دهد.

 نسل جدید کوروت با موتور میانی

 نسل جدید کوروت با موتور میانی

 نسل جدید کوروت با موتور میانی

منبع:carscoops



نظرات