1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. خودرو جدید MG3 برای اولین بار به ایران رسید

خودرو جدید MG3 برای اولین بار به ایران رسید

15 مهر 1393
  • 28

تولید هاچ‌بک MG 3 بعد از ورشکستگی روور در سال 2005 متوقف شد اما شرکت SAIC چین به عنوان ناجی و خریدار، در سال 2008 مجدداً تولید آن را آغاز کرد. نسل دوم این خودرو در سال 2011 در چین و در سال 2013 در انگلستان معرفی شد. یک هاچ‌بک جذاب که خیلی سریع توانست محبوبیت بالایی نیز به دست بیاورد

مدل جدید MG 3 از پلتفرم جدیدی با فاصله بین دو محور 2.52 متر بهره می‌برد. این خودرو تنها یک نسخه 5 درب موتور جلو و دیفرانسیل جلو دارد. برای موتور این خودرو، دو انتخاب وجود دارد. یکی پیشرانه 1.3 لیتری و دیگری موتور 1.5 لیتری. برای انتقال نیرو هم از گزینه‌های 5 سرعته دستی یا اتوماتیک می‌توان بهره گرفت. ام‌جی 3 در بازار باید با رقبای قدری مبارزه کند. رنو کلیو، مینی کوپر، هوندا جاز، اوپل کورسا، فولکس واگن پولو و فورد فیستا از جمله این رقبا می‌باشند. البته سوپر مینی انگلیسی در بین این خودروها، ارزان‌ترین محسوب می‌شود.

نمای جلو

طراحی و بدنه

ابعاد ام‌جی 3 کاملاً در حد و اندازه فورد فیستا است. طول آن 4 متر، عرض آن 1.73 و ارتفاع آن هم 1.52 متر می‌باشد. طراحی خودرو مدرن و جذاب است. چراغ‌ها اسپرت و جلوپنجره نیز متناسب طراحی شده‌اند. در کلیت طراحی جلوی خودرو، بیشتر از الگوهای رنو استفاده شده و تنها با تعویض نشان لوزی رنو با نشان 8 ضلعی ام‌جی، بسیاری به اشتباه خواهند افتاد. در قسمت عقب نیز از چراغ‌های عمودی استفاده شده است که با وجود جذابیت بصری، از رنگ و بوی اسپرت خودرو کاسته است. طراحی عضلانی گلگیرها و سپر، جلوه‌ای مناسب به خودرو داده‌اند. هواکش بزرگ ذوزنقه‌ای زیر سپر را نیز برای تأمین هوای خنک‌کننده موتور در نظر بگیرید که کمی اغراق آلود است. طراحی کلی خودرو، طعمی انگلیسی دارد. مخصوصاً وقتی با رنگ‌آمیزی سفارشی و گرافیکی همراه می‌شود. در هر صورت این طراحی آن‌قدر چشمگیر و منحصر به فرد نیست اما خریداران جوان خود را نسبتاً راضی خواهد کرد.

نمای عقب

کابین و داخل اتاق

فضای داخل کابین به طرز تعجب آوری بزرگ به نظر می‌رسد. عمده دلیل این بزرگی در فاصله بین دو محور مناسب است. داشبورد نیز به‌گونه‌ای طراحی شده که فضای مناسبی برای پا و زانوهای سرنشین و راننده فراهم آید. همچنین بلند بودن کابین به نفع افراد بلندقد خواهد بود. فضای بار نیز در بین خودروهای این کلاس جزو پیشتازان است.

در طراحی داخلی از پلاستیک زیادی استفاده شده است. اما دوخت و کنتراست رنگی تا حدودی از ایجاد حس ارزانی آن کاسته است. طراحی داخلی، بسیار ساده و به دور از شلوغی است. حتی خبری از یک سیستم سرگرمی با صفحه نمایشگر بزرگ هم برای جبران این سادگی نیست. چرم، تنها برای روکش غربیلک فرمان و قسمتی از صندلی‌های جلو در تریم های گران‌تر استفاده شده است. سیستم پخش CD همراه با سازگاری MP3 به‌صورت استاندارد وجود دارد که حداقل چیزی است که انتظار می‌رود. کنترل‌های روی فرمان، کروز کنترل و تریم لوکس‌تر را باید با پرداخت بیشتری به دست آورد.

نمای موتور

نیروگاه و پیشرانه

موتور 1.5 لیتری VTi این خودرو تنها 104 اسب بخار نیرو در دور موتور 6000 و 101 پوند فوت گشتاور در دور موتور 4750 تولید می‌کند. با کمک یک گیربکس پنج سرعته دستی می‌توان صفر تا 96 کیلومتر را در 10.4 ثانیه شتاب گیری کرد. نهایت سرعت نیز 174 کیلومتر بر ساعت می‌باشد. این اعداد نشان از وسیله خیلی تند و تیزی ندارند و در عین حال چندان هم کند به نظر نمی‌رسد. نکته جالب‌تر مصرف سوخت این خودرو با استاندارد یورو 5 است که به صورت میانگین، 5.91 لیتر در صد کیلومتر می‌باشد.

نمای عقب

جمع بندی

در مجموع با توجه به فضای داخلی بسیار مناسب، قیمت جذاب و ویژگی های موتور مقرون به صرفه، انتخاب MG 3 در بین رقبای آن با وجود شهرت و سابقه کمتر، هنوز قابل توجیح می باشد. قیمت پایه MG 3 در انگلستان از 8400 پوند آغاز می‌شود و تا 10 هزار پوند (حدود 17 هزار دلار) نیز افزایش می‌یابد. که البته با توجه به مالیات و عوارض و سایر موارد در انگلستان، طبیعی است.

لاستیک زاپاس

حضور در ایران

در ایران، مدیا موتور که پیش از این مدل‌های MG 6، MG 350 و MG 550 را عرضه کرده بود، این بار کوچک‌ترین عضو این خانواده را برگزیده است. مدل‌های وارداتی MG 3 با موتور 1.5 لیتری و گیربکس 5 سرعته اتوماتیک با امکان تعویض دستی خواهند بود و از امکاناتی چون تهویه مطبوع، تنظیم دستی صندلی راننده در شش وضعیت و سرنشین جلو در چهار وضعیت، چراغ‌های اتوماتیک، پنجره‌ها و آینه‌های برقی، فرمان الکترومکانیکی، سنسورهای پارک جلو و عقب، چراغ‌های روزتاب LED، کروز کنترل، سانروف، رینگ‌های 15 اینچی آلومینیومی، 6 عدد کیسه هوای ایمنی، کمربندهای پیش کشنده ایمنی، سنسور باران، شیشه‌های ضد اشعه آفتاب، سیستم کنترل فشار باد تایرها و امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی دیگر سود می‌برد.

نمای داخل

سوئیچ



نظرات

  • بی ام دبیلو بی ام دبیلو (25 مهر 1393 ساعت 13:43)

    زیباییش به کنار سوئیچ باحالی هم داره ...

  • آفرین آفرین (20 مهر 1393 ساعت 09:01)

    با سلام دوستان من همینک جهت انجام وظیفه حج واجب در مکه بسر می برم چیزی که اینجا جالبه اصلا ماشین چینی وجود ندارد هشتاد در صد شورلت جمس یعنی ماشینهای غول پیکر امریکایی و تعدادی هم تویوتا و یا کارخانه های معتبر دنیا ولی بعد دیگر قضیه این است که اصلا برایشان اهمیت ندارد به ظاهر خودرو اصلا توجه نمی کنند ماشین ها با توجه به مدل بالا بودن کسیف و اگر تصادفی است هماتطور می ماند تا ازرده خارج شود البته نه بعد از سی سال فقط بعد از مدت محدودی که طرف بتواند جایگزین کند خلاصه خودرو اصلان اهمیتی که برای ما دارد برای انها نداردافسوس که این ماشین ها اینجا هستند. قدر زر زرگر شناسد قدر گوهر گوهری

    نیام نیام (20 مهر 1393 ساعت 12:53)

    من فکر میکردم اینایی که میرن حج اونم از نوع تمتع ، بیشتر وقتشون تو عبادت و مناسک حج سپری میشه نه تو گشت و گذار . اونم الگو چه کشوری که مصرف کننده مطلق هست ، فکر کنم تو دو پست پایین نشون میده که ام جی کجایی هست و اگر خدا بخواهد توفیق حاصل شود که به اروپا و مهد صنعت یعنی آلمان و انگلیس یه سفر بروید و اونوقت که ام جی دیدید ، یه مقداری با دید بازتر اظهار نظر فنی کنید.

    رضوان علی رضوان علی (25 مهر 1393 ساعت 16:50)

    تنها دلیلش : نفت عربای... زیادیشون کرده

  • نریمان نریمان (19 مهر 1393 ساعت 09:43)

    حضور وزیر دفاع انگلستان در غرفه ام جی در مسابقات BTCC ، از ام جی یک تبلیغ تازه درست کرده .
    اونجا وزیر دفاع میره این خودرو رو از نزدیک میبینه و عکس میگیره . اونوقت اینجا یه دلال تو نمایشگاه سر کوچه و خیابون یا یه بچه که دوچرخه هم نداره تو همین فرومها میگه چینیه آشغال !!!
    بیان پاسخگو باشن که چه لزومی داره تیم MG چینی تو مسابقات انگلیس شرکت کنه و وزیر دفاع بیاد از غرفه اینا بازدید کنه و .....
    http://www.tuningtalk.com/forum/viewtopic.php?f=244&t=93249&start=40

    http://www.btcc.net

  • نریمان نریمان (18 مهر 1393 ساعت 18:56)

    دوستان
    ام جی انگلستان به جهت جلوگیری از ورشکستگی در سال ۲۰۰۷ با سرمایه گذاری شرکت سایک چینبه مبلغ ۴۵۰ میلیون پوند مجددا احیا شد و فقط خط تولید آن ( بهتر بگویم خط مونتاژ ، چون بیشتر ادوات آن ساخت کارخانه های معتبر هستند ، )
    به چین منتقل گردید و آنهم تحت نظر بازرسان اروپا که حتی تست بدنه و تونل باد در مرکز تحقیقات ام جی در لانگبریج انجام میشه . حتی خود شرکت سایک ، هشتمین خودروساز دنیاست که سهامدار شرکتهای جنرال موتورز و وولکس واگن هست و حتی سالانه بیش از ۳ میلیون دستگاه شورولت ، کادیلاک ، بیوک و انواع وولکس واگن رو در خط مونتاژش تولید میکنه .
    http://chinaautoweb.com/auto-companies/saic-shanghai-automotive-industry-corporation
    مسلما ، عدم رضایت ما ایرانیها از جنس های بنجول چینی که وارد مملکت شده ، حس عدم اطمینان ایجاد کرده که بحق هم هست ولی اگر با همین حس به محصولات ام جی نگاه کنیم ، اشتباه کردیم و پیشنهاد میکنم به کسانی که دربازه قیمتی مذکور میخواهند خودرو بخرند ، حتما همه خودروها رو در ابتدا از نزدیک چک کنند و بعد تصمیم بگیرند ، کیفیت ام جی از ژاپنی پایین تره ولی از کره ایها بالاتر هست ، در این مورد شک ندارم.
    این خودرو مطابق بررسیهای سایت اتوکار ۳.۵ ستاره گرفته با هیوندای آی ۲۰ یکی هست . و در سال ۲۰۱۴ جزو ۱۰ خودروی پرفروش در کلاس سوپر مینی در انگلستان شده است .
    http://www.autocar.co.uk/car-review/hyundai/i20
    http://www.autocar.co.uk/car-review/mg-motor/mg3
    MG 3 verdict ( ارزیابی نهایی اتوکار )
    It's a good-looking car: subtly sporting, modern and anything but cheap
    قضاوت نهایی : این ماشین خوبی به نظر میرسه : کم و بیش اسپرت ، مدرن و همه چیز اما ارزان .

    مطابق بررسیهای سایت carwow ام جی 3 جزو 10 خودروی برتر انگلیس در سال 2013 انتخاب شده است.
    http://www.carwow.co.uk/blog/carwow-cars-of-2013-766
    http://www.carwow.co.uk/blog/MG3-Review-736

    ترجمه سایت تست دریون:
    http://1car.ir/ns-3690

    مقایسه با خودروهای سوپر مینی موجود در ایران:

    - تویوتا یاریس هاچ بک ، مدل 2015 ، موتور 1.5 لیتر ، 4 دنده اتوماتیک ، 107 اسب بخار قدرت ، 141 نیوتون متر گشتاور ، قیمت 58.000 درهم قیمت ایران 106 میلیون تومان.
    -مزدا 2 ، مدل 1391 یا 2011 ، موتور 1.5 لیتر ، 4 دنده اتوماتیک ، 101 اسب بخار قدرت ، 135 نیوتون متر گشتاور ، قیمت 2011 حدودا 52.000 درهم قیمت کارکرده تمیز در ایران حدودا 68 تا 70 میلیون تومان.
    - هیوندای آی 20 ، مدل 2014 و 15 ، موتور 1.4 لیتر ، 4دنده اتوماتیک ، 101 اسب بخار قدرت ، 136 نیوتون متر گشتاور ، قیمت 46.500 درهم قیمت ایران 86 میلیون تومان.
    - کیا پیکانتو ، مدل 2014 و 15 ،موتور 1.2 لیتر ، 4دنده اتوماتیک ، 86 اسب بخار قدرت ، 120 نیوتون متر گشتاور ، قیمت 43.000 درهم قیمت ایران 69.800 مدل 2014 شرکتی و 71.000 میلیون تومان وارداتی.

    - ام جی 3 ، مدل 2014 ،موتور 1.5 لیتر ، 5 دنده اتوماتیک ، 107 اسب بخار قدرت ، 135 نیوتون متر گشتاور ، قیمت 55.000 درهم قیمت ایران 69.800 میلیون تومان.

    باتوجه به استقبال از این خودرو در سال 2013 و 2014 در انگلستان و تضمین ام جی انگلستان مبنی بر گارانتی 5 سال موتورینگ بدون محدوده مصرف کیلومتر و تایید سایتهای معتبری همچون اتوکار ، اتواکسپرس ، واو کار ، تست دریون ، کاربایر و وات کار و ریچارد هموند و قیمت مناسب به نسبت دیگر رقبا ، میتواند گزینه بسیار خوبی برای یک خودروی شهری باشد که اصالت و طراحی اروپایی به همراه کیفیت مناسب ،را بهمراه دارد . فیلمهای بررسی :
    http://mg.co.uk
    http://www.aparat.com/v/bvLs5
    http://www.aparat.com/v/jTfbR

  • دیستور دیستور (17 مهر 1393 ساعت 22:03)

    به نظر موتورش با کیفیت میاد باید دید

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (17 مهر 1393 ساعت 21:37)

    ایده جالبی هست که آرم MG رو بر روی چراغ ها درج کرده اند.

  • صدیق صدیق (16 مهر 1393 ساعت 19:28)

    ظاهر جذابی نداره فکر نکنم خیلی تو بازار ایران موفق بشه

  • یوسنا یوسنا (16 مهر 1393 ساعت 17:08)

    سلام ... مطمئنا MG می تونه با پول ، قدرت و شهرت شرکت SAIC MOTOR در چین وجهان دوباره به روزهای اوجش برگرده و هم قد کمپانی های هم سن وسال خودش باشه ...
    ولی قیمت گذاری در ایران این کار رو برای MG سخت می کنه (واقعا قیمت ها در ایران حداقل در حوزه خودرو واقعی نیست ) ... یاعلی

  • مهران امانت مهران امانت (16 مهر 1393 ساعت 11:13)

    داه کم کم از MG خوشم میاد. ماشینای جالبی میزنه . . .

  • یوونتوس یوونتوس (16 مهر 1393 ساعت 08:39)

    چراغ عقبش به سبک ولوو طراحی شده.

  • محمد سعید محمد سعید (16 مهر 1393 ساعت 00:11)

    عین اجری که هنوز تو کوره ننداختن میمونه به نظرم توان رقابت نداره

  • سستو المنتو سستو المنتو (15 مهر 1393 ساعت 19:04)

    طراحیشو میگم.

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (15 مهر 1393 ساعت 19:04)

    خیلی ماشین خوبیه.ولی خیلی هم تو ذوق آدم میزنه.

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (15 مهر 1393 ساعت 19:01)

    خودمونیم ها اگر چه خیلی کاربردی-با کیفیت و باحاله ولی طراحی خارجیش خیلی تو ذوق آدم میزنه.

  • جوانلو جوانلو (15 مهر 1393 ساعت 17:30)

    تو خودروهای چینی، جیلی، امی جی و گریت وال از بقیه بهترن.

  • محمدماجد محمدماجد (15 مهر 1393 ساعت 16:55)

    قیمتش خوب باشه می ارزه بخریم ولی اگه 50 به بالا باشه فایده نداره

  • فوجی فوجی (15 مهر 1393 ساعت 15:33)

    ای بابا این دیگه چیه؟؟؟؟

    عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (17 مهر 1393 ساعت 21:41)

    دوست عزیز.این یک خودروی چینی به نام MG3 هست که ریشه ای انگلیسی داره.

  • جلیلیان جلیلیان (15 مهر 1393 ساعت 14:18)

    داخل خودرو تعریفی نداره و جنس مواد داخلش نامرغوبه

  • پسرتنها پسرتنها (15 مهر 1393 ساعت 13:04)

    واییی برای اولین بااررر
    این بنده خدا حتما چند ثانیه پیش تحویل گرفته باشه فقط یه سه هفته http://www.bama.ir/car/details-2-1769736/2014-mg-3-for-sale هست ...

  • پسرتنها پسرتنها (15 مهر 1393 ساعت 13:02)

    چرا الکی میگین برا اولین بار یه ماه قبل داشتن با 85 میلیون تو بنگاه می فروختنش

    جوانلو جوانلو (15 مهر 1393 ساعت 17:29)

    خبرش دیر رسیده احتمالاً، یا او بنکاهی خودش وارد کرده بوده.