1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مرسدس بنز کوپه SUV ، پاسخ مرسدس بنز به بی ام دبلیو

مرسدس بنز کوپه SUV ، پاسخ مرسدس بنز به بی ام دبلیو

10 اردیبهشت 1393
  • 0

مرسدس بنز برای رقابت با رقیب سنتی و درینه خود یعنی باواریایی‌ ها، کوپه مفهومی و اسپرت SUV را به عنوان جدیدترین شاسی‌بلند خود معرفی کرد.

در سال 2008 شرکت بی ام دبلیو با ارائه X6 طرح جدیدی از خودروهای سایز بزرگ را با عنوان کوپه SUV معرفی کرد و به موفقیت خوبی دست پیدا کرد ، البته از نظر فروش و نه از نظر موفقیت فنی ، زیرا این خودرو تنها برای خیابان ها ساخته شده است و زیبایی مناسبی داشته است ولی از نظر کارایی به مراتب رقیبان سنتی این خودرو بهتر عمل نموده اند .

حال مرسدس بنز و طراحان و مهندسان او که در اشتوتگارت فعالیت می نمایند در نمایشگاه خودرو پکن از طرح مفهومی کوپه SUV جدیدی پرده برداری نموده اند تا جواب مناسبی به بی ام دبلیو بدهند ، البته این جواب تنها برای رقابت نبوده و به فکر فروش و سود بیشتر هم برای این مجموعه می باشند.

مسولان مرسدس بنز در اظهار نظری گفته اند : طرح موجود فراتر از آن چیزی است که تا کنون دیده‌اید. و به طور قطع به مرحله تولید خواهد رسید و در رده SUV های کامپکت مانند GLA قرار خواهد گرفت.

این برند مطرح هم‌چنین ادعا می‌کند که در صورت نهایی شدن پروژه کوپه SUV تجربه دینامیک رانندگی با این خودرو بی نظیر خواهد بود.

سقف کوتاه بنز مفهومی جدید تنها 1.75 متر ارتفاع دارد که با وجود دو متر عرض و حدود 5 متر طول، چهره‌ای تهاجمی به آن بخشیده است. چراغ‌های تمام LED و چرخ‌های غول‌پیکر آلیاژی 22 اینچی با تایرهای 305/45R22 نیز به این تصویر کمک می‌کنند. شکل کلی بدنه شباهت زیادی به X6 دارد و البته با رنگ نقره‌ای براق، یادآور اسطوره‌هایی چون پیکان نقره‌ای یا سیلور آرو در دهه 30 و 50 است.

نیروی این خودرو از یک موتور 6 سیلندر V شکل که تخصص مرسدس بنز هم تولید این موتورها می باشد ، با حجم 3 لیتر و مجهز به دو توربوشارژر تأمین می‌شود که 328 اسب بخار قدرت و گشتاور 480 نیوتن متر را در اختیار یک گیربکس 9 سرعته اتوماتیک ( که احتمالا نمونه اصلاح شده 8 سرعته تیپ ترونک و یا نمونه 9 سرعته جعبه دنده دو کلاچه خواهد شد ) قرار می‌دهد تا از طریق سیستم 4Matic ( سیستم چهار چرخ متحرک مخصوص مرسدس بنز که با این نام شناخته می شود ) به صورت دائم به هر چهار چرخ نیروی موتور را منتقل خواهد نمود .

برای میرایی تکانهای وارده از ناهمواری‌ها، یک سیستم تعلیق بادی با قابلیت تنظیم به همراه اتصالات جلوی جناغی و چند نقطه‌ای در عقب به کار گرفته شده است.

اگر شاسی‌بلند کوپه بنز رنگ واقعیت را به خود ببینید، پنجمین SUV بنز خواهد بود که در خط تولید این شرکت در آمریکا ساخته می‌شود. با این وجود به نظر می‌رسد این خودرو بسیار به تولید نزدیک است و احتمالاً زیادی وجود دارد که به زودی آن را در جاده و خیابان مشاهده کنید.



نظرات