1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جانشین آینده مرسدس SLR

جانشین آینده مرسدس SLR

13 دی 1394
  • 0

گفته شده است که SLR جدید در حال برنامه‌ریزی است و ظاهراً قرار است فکر جدیدی برای منبع تولید توان این خودرو بکنند. این خودرو قرار است مانند ابرخودروهای پورشه اسپایدر 918، مک‌لارن P1 و فراری لافراری از موتور الکتریکی به‌عنوان کمک موتور احتراقی استفاده کند. مهندسان این خودرو در حال تصمیم‌گیری در مورد قرار دادن موتور احتراقی بر روی اکسل جلو و یا وسط خودرو هستند.

در حالت نخست، موتور V6 سوپرشارژ این خودرو روی اکسل جلو قرار گرفته و همراه با موتور الکتریکی جمعاً می‌توانند توان 650 اسب بخاری را به همه چرخ‌ها انتقال دهد.

از این گذشته، اتوبیلد اعلام کرده است که این خودرو از فناوری آئرودینامیک فعال بهره می‌برند و طراحی درب خودرو نیز به‌طورکلی عوض خواهد شد. برنامه‌ریزی برای تولید سالانه 3000 دستگاه از SLR جدید با این نوع از پیشرانه قابل پیش‌بینی است و قیمت هر نمونه از آن 250 هزار یورو به بالا خواهد بود.

اما این پایان کار نیست و یک پیش‌بینی دیگر نیز البته کمی کمرنگ‌تر وجود دارد. نسخه‌ای 8 سیلندر هیبریدی با چیدمانی شامل دو موتور الکتریکی 125 کیلوواتی بر روی اکسل جلو و موتور احتراقی V8 سوپر شارژ در وسط خودرو نیز به‌عنوان محصول هایپرکار مرسدس که می‌تواند 1050 اسب بخار را به‌صورت توأمان تولید کنند. در صورتی که این برنامه دوم محقق شود، یعنی موتور احتراقی در وسط خودرو قرار گیرد و موتور الکتریکی هم وجود داشته باشد، شمار تولید این هایپرکار تنها بین 500 تا 750 دستگاه می‌شود که قیمت هرکدام آن نیز یک میلیون یورو خواهد شد.

نسخه قبلی SLR با همکاری مک‌لارن توسعه یافت و بین سال های 2003 تا 2010 در دو نسخه کوپه و رودستر در تاسیسات مک‌لارن انگلستان تولید شد. با توجه به‌تمامی شایعات می‌بایست صبر پیشه گرفت و منتظر ماند تا ببینیم این ابرخودروی پرقدرت چه سرنوشتی خواهد داشت. شاید مرسدس حتی این برنامه را کلاً کنار بگذارد و بیشتر به ساخت یک خودروی تمام الکتریکی تمرکز کند. با این وجود شما کدام نسخه از SLR را بیشتر دوست دارید ببینید؟ یک ابرخودروی هیبرید ملایم که باید با i8 مقابله کند یا یک AMG هایپرکار به تمام معنا؟

 جانشین آینده مرسدس SLR

 جانشین آینده مرسدس SLR

 جانشین آینده مرسدس SLR

 جانشین آینده مرسدس SLR

منبع پدال


نظرات