1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تغییرات جدید در مرسدس بنز SLK

تغییرات جدید در مرسدس بنز SLK

24 فروردین 1394
  • 0

کلاس SLK مرسدس بنز به‌عنوان یک خودروی دونفره رودستر جمع‌وجور، همیشه در بین رقبا خوش درخشیده و هرگز نمی‌توان آن را دست‌کم گرفت؛ اما به نظر می‌رسد نسل کنونی آن که سومین نسل از زمان ورودش به بازار است در حد و اندازه‌ای که کمپانی انتظار داشته عمل‌نکرده و به فروش موردنظرشان دست نیافته است. البته این مسئله دلیل بر این نیست که SLK خودروی خوبی نیست چون هرچه که باشد یک "مرسدس بنز" است و هر به‌اصطلاح 4 چرخی که این نام را روی خود دارد برای "مرسدس بنز" بودن باید ویژگی‌هایی را به‌عنوان حداقل داشته باشد که بعضاً ممکن است برای دیگران مسئله بزرگی به‌حساب آیند!

این اشتوتگارتی ریزنقش از امسال تغییراتی خواهد داشت که بیشتر مربوط به قوای محرکه‌ی نسخه‌های مختلف می‌شود؛ به‌عنوان مثال می‌توان به استفاده از پیشرانه 4 سیلندر جدید با استاندارد آلایندگی یورو 6 و جعبه‌دنده 9 سرعته خودکارِ سفارشی اشاره کرد.

مدل SLK200 پیشرانه 4 سیلندر توربوی بنزینی قبلی خود را که با کد M271 شناخته می‌شد، با یک نمونه جدیدتر جایگزین خواهد کرد که با کد M274 شناخته می‌شود. این پیشرانه در بحث قدرت همان 181 اسب بخار را ارائه می‌کند اما گشتاورش نسبت به نمونه قبلی 29.8 نیوتون متر افزایش‌یافته و به 299.6 نیوتون متر رسیده است. با احتساب جعبه‌دنده 6 سرعته خودکار استاندارد، SLK200 جدید در 6.9 ثانیه از صفر به 96.5 کیلومتر بر ساعت (60 مایل بر ساعت) می‌رسد که 0.4 ثانیه بهبود را نشان می‌دهد. مصرف سوخت آن نیز از 5.3 به 4.74 لیتر در هر یک‌صد کیلومتر رسیده است.

SLK250 با مدل SLK300 جایگزین می‌شود و قوای محرکه‌اش همان پیشرانه قبلیِ SLK250 با کد M274 خواهد بود که با تغییرات برنامه‌ریزی انجام‌شده حداکثر قدرت خروجی آن به 242 اسب بخار رسیده (41 اسب بخار بیشتر از قبل) و بیشینه گشتاور نیز با 61.01 واحد افزایش به رقم 370.13 نیوتون متر رسیده است. جعبه‌دنده این مدل هم به‌صورت استاندارد 9 سرعته خودکار است و در 5.8 ثانیه آن را به مرز 96.5 کیلومتر بر ساعت می‌رساند (0.8 ثانیه سریع‌تر از SLK250). مصرف سوخت هم بهبودیافته و به 4.8 لیتر در یک‌صد کیلومتر کاهش‌یافته است.

SLK250 CDI از این به بعد با نام SLK250d شناخته خواهد شد؛ اما در بخش فنی تغییری نخواهد کرد و از همان نمونه 2.2 لیتری توربو 4 سیلندر دیزلی با کد QM651 بهره می‌برد که 201 اسب بخار قدرت و 500.29 نیوتون متر گشتاور داشته و آلایندگیِ NOx کمتری نسبت به قبل منتشر خواهد کرد.

در نسخه دیزلی، علاوه بر ارائه جعبه‌دنده 6 سرعته خودکار به‌صورت استاندارد و امکان سفارش نوع 7 سرعته خودکار به‌صورت سفارشی، برای خریدارانی که به منحصربه‌فرد بودن علاقه دارند یک جعبه‌دنده 9 سرعته خودکارِ مرسدس بنز نیز در دسترس است که باعث تسریع شتاب گیری در 6.4 ثانیه و کاهش مصرف گازوئیل به 3.6 لیتر در هر یک‌صد کیلومتر می‌شود.

پیشرانه‌های دیگر که شامل نمونه 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی موجود در SLK350 و نمونه 5.5 لیتری V8 بکار رفته در SLK55 می‌شود فعلاً تغییری نخواهند داشت و با یک جعبه‌دنده 7 سرعته خودکارِ استاندارد همانند قبل استفاده خواهند شد.

مدل‌های جدید مرسدس SLK از لامپ‌های LED جدید که برای روشنایی در روز هستند سود می‌برد. فناوری‌های امنیتی استاندارد و سفارشی آن نیز بازه‌ی گسترده‌تری دارد؛ برای مثال می‌توان سامانه‌های کمکی دقت رانندگی، تشخیص نقاط کور اطراف خودرو، جلوگیری از برخورد، حفظ خط حرکت، ترمز انطباقی و سامانه بِروز شده دریافت انواع فرمان از راننده را نام برد.

فیس لیفت SLK از سال 2016 با نام SLC روانه بازار می شود. با تمامی این تغییرات انجام‌شده و تفاسیر گفته‌شده، مرسدس بنز امیدوار است که فرزند کوچک و ریزنقشَش بیش‌ازپیش خودی نشان دهد و با برگ برنده‌هایی که به نظر می‌رسد نسبت به رقبایش دارد انتظارات را در بازار جهانی برآورده کرده و به فهرست موفقیت‌های کمپانی موارد بیشتری را اضافه کند.

 تغییرات جدید در مرسدس بنز SLK

 تغییرات جدید در مرسدس بنز SLK

 تغییرات جدید در مرسدس بنز SLK

منبع پدال


نظرات