1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. 3 رودستر جدید از مرسدس بنز

3 رودستر جدید از مرسدس بنز

20 اردیبهشت 1394
  • 0

بازار کانورتیبل ها این روزها در بهترین حالت و دوره خود قرار دارد. بنابراین حضور خودروهای رودستر متفاوت و متنوع نیز از یک شرکت جای تعجبی ندارد. همان‌گونه که مرسدس بنز، سه رودستر در سه کلاس مختلف را به بازار ارائه می‌کند.

مرسدس بنز Sl به‌روزرسانی شده و مدل SLK نیز فیس لیفت شده است. بعلاوه نام SLK به SLC تغییر می‌یابد. اما جدیدترین عضو رودسترهای مرسدس، نسخه روباز AMG GT است. البته این مدل اسپرت لااقل تا دو سال آینده وارد بازار نمی‌شود.

مدل SLK مرسدس را باید پیشتاز و پیشگام خودروهای رودستر بنز با سقف بازشونده فلزی دانست. زمانی که سقف بسته است، نمای خودرو کاملاً مشابه یک خودروی کوپه است. این خودرو هم‌اکنون در سومین نسل خود قرار دارد. و همچنان به عنوان یک خودروی کوچک اسپرت مجلل نقش‌آفرینی می‌کند. یکی از تجدیدنظرها در SLK جدید، موتور V8 برای آن خواهد بود. از بهار آینده نیز همزمان با معرفی فیس لیفت این خودرو، نام آن نیز طبق شیوه نام‌گذاری جدید مرسدس تغییر کرده و به SLC تبدیل می‌شود. این نام جدید تأکیدی بر این نکته است که این خودرو بر زیربنای مرسدس کلاس سی ساخته می‌شود. انتظار می‌رود که موتورهای قوی‌تر توربوی چهار و شش سیلندر و یک موتور هشت سیلندر AMG همراه با یک گیربکس جدید 9 سرعته اتوماتیک را در این خودرو شاهد باشیم.

رودستر کلاسیک و گران قیمت مرسدس SL به‌عنوان یک خودروی لوکس اسپرت و گران‌قیمت، از به روزرسانی های ویژه AMG سود می‌برد. در سال 2016 این مدل فیس لیفت گسترده ای را پذیرا خواهد شد. جلوپنجره مشبک جدید و بسیار تهاجمی با الهام از مدل معروف 300 SL پان آمریکا برای اولین بار رونمایی می‌شود. قسمت عقب، پهن‌تر و با چراغ‌ها و سپر جدید همراه خواهد بود. در داخل کابین هم یک سیستم سرگرمی به‌روز شده و بهتر را انتظار داریم. این خودرو احتمالاً تا سال 2020 به حیات خود ادامه می‌دهد و سپس با نسل جدیدی جایگزین خواهد شد.

اما یک خبر خوش برای دوستداران مرسدس‌های اسپرت، چراغ سبز به تولید خودروی رودستر AMG GT است. اگر تولید این خودرو، تأیید نهایی را از مدیریت مرسدس دریافت کند، به‌راحتی وارد خط تولید می‌شود. همانند مدل کوپه، این خودرو هم از موتور 4.0 لیتری 8 سیلندر با توربوشارژر دوقلو سود می‌برد. برخلاف مدل SL این خودرو با سقف پارچه ای و نه سقف فلزی ارائه می‌شود. در عوض موتور قدرتمندتر و دینامیک اسپرت و هیجان‌انگیزتری دارد. مرسدس با این خودرو، شانس خود را برای مقابله همه‌جانبه با تمامی انواع پورشه 911 می‌آزماید.

 3 رودستر جدید از مرسدس بنز

 3 رودستر جدید از مرسدس بنز

 3 رودستر جدید از مرسدس بنز

منبع پدال


نظرات