1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مرسدس بنز متریس یک مینی ون خارق‌العاده

مرسدس بنز متریس یک مینی ون خارق‌العاده

1 شهریور 1394
  • 0

پس از موفقیت‌های ون اسپرینتر در بازار ایالات متحده، این بار مرسدس تصمیم گرفته تا خودرویی کوچک‌تر و یک ون متوسط را در این بازار عرضه کند. ون متریس (Metris) که در اروپا با نام ویتو شناخته می‌شود از هم‌اکنون به عنوان مدل 2016 قابل خرید است.

در واقع این خودرو مرسدس بنز خودروهای مینی ون است. یعنی همان چیزهایی که در سدان های مرسدس می‌توانید سراغ بگیرید و امکانات لوکس و سواری راحت را در اینجا نیز می‌یابید. ویژگی هایی چون استارت/توقف، پارکینگ فعال و پیشگیری از تصادف باعث می‌شوند که این خودرو بتواند در میان سایر خودروهای هم کلاس خود متمایز شود.

این مینی ون نیم اینچ از هوندا اودیسه کشیده‌تر است اما 6 اینچ از اسپرینتر کوتاه‌تر می‌باشد. متریس را می‌توان با پیشرانه‌های متنوعی نظیر موتور توربو دیزل مشترک با اسپرینتر نیز خریداری کرد. اما موتور اصلی در بازار آمریکا، یک موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری بنزینی توربو است که توان آن 208 اسب بخار و گشتاور آن 258 پوند فوت می‌باشد.

فضای داخلی با طراحی ساده یادآور مدل اسپرینتر است. متأسفانه نمایشگر و داشبورد قدیمی به نظر می‌رسند و با نسل جدید طراحی محصولات بنز تفاوت دارند. حتی صندلی‌ها نیز در مدل پایه به صورت دستی تنظیم می‌شوند.

با این وجود، متریس به دلیل ابعاد کوچک‌تر نسبت به اسپرینتر، از دینامیک بهتری برخوردار است. ارتفاع سواریان نیز کمتر و مشابه خودروهای سواری به نظر می‌رسد. هرچند وزنان بیش از 1910 کیلوگرم است اما این سنگینی چندان خود را نشان نمی‌دهد. در حالی که ترمزگیری ناگهانی می‌تواند چالش برانگیز باشد. شتاب صفر تا صد بین 9.5 ثانیه تا 10 ثانیه‌ای این خودرو نسبتاً فراتر از انتظار است. گیربکس اتوماتیک 7 سرعته نیز عملکردی مطلوب از خود نشان می‌دهد.

قیمت ون وتریس در بازار آمریکا از 29945 دلار شروع می‌شود و تا 33495 دلار ادامه می‌یابد. ارقامی که برای یک مینی ون 7 نفره با نشان ستاره بنز، جذاب به نظر می‌رسند.

منبع پدال


نظرات