1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی از مرسدس GLS

رونمایی از مرسدس GLS

16 آبان 1394
  • 0

مرسدس جی‌ال به جی‌ال‌اس تغییر نام داده است و این موضوع همراه با فیس‌لیفت و تغییراتی در این خودرو نیز بوده تا مدل جدید را بتوان کاملاً تمایز داد. همان‌گونه که سیستم نام‌گذاری جدید مرسدس برای شاسی بلندها از دو حرف GL در ابتدا و حرف سوم مطابق با کلاس خودرو تشکیل شده، مشابه وابستگی GLA به کلاس A و GLE به کلاس E، در اینجا نیز باید وابستگی GLS به کلاس S را انتظار داشته باشیم. این همان موردی است که مرسدس نیز بدان اشاره کرده و این خودرو را S کلاسی در بین SUV-ها می‌نامد. با این وجود در واقعیت ممکن است این خودرو را به واگن E کلاس بیشتر نزدیک ببینید.

تغییرات در GLS نسبت به GL در سطح متوسطی قرار دارند. تغییرات ظاهری شامل سپر و جلوپنجره جدید با نشان ستاره بزرگ‌تر و طراحی مجدد چراغ‌های LED در جلو و گرافیک چراغ‌های عقب و سپر بازطراحی شده عقب می‌شوند. برای تکمیل طراحی از چرخ‌های آلیاژی با طراحی متفاوتی نیز بهره گرفته شده است.

در داخل کابین این SIV هفت نفره، قابل‌توجه‌ترین تغییر را باید در کنسول میانی جدید همراه با نمایشگر سیستم سرگرمی دانست. این نمایشگر تبلت مانند از طریق یک صفحه لمسی در بین صندلی‌ها نیز کنترل می‌شود. فرمان سه پره نیز به‌روز شده و دارای کلیدهای کنترلی چندمنظوره بر روی خود است. هرچند این فرمان ظریف بیشتر برای یک خودروی اسپرت کلاس A مناسب است تا یک کرگدن 5 متر و 13 سانتی. طراحی داخلی و روکش چرم و ناپا مخصوصاً درتریم Designo نیز با کیفت بالا، جلب توجه می‌کنند.

شاسی کشیده شده معماری M-class در این خودرو ارتقا یافته و برای سال 2017 بهینه‌تر از هر زمان دیگری است. این شاسی قابل تنظیم، همانند گذشته حالت‌های قابل انتخابی نظیر اسپرت یا راحت برای رانندگی دارد و تنظیمات خاص قراردادی آن نیز برای مسیرهای لغزنده یا خروج از جاده و فتح مسیرهای ناهموار کمک می‌کنند.

ارتقا در زیر کاپوت بیشتر از حد انتظار است. نسخه پایه GLS450 از یک پیشرانه شش سیلندر 3.0 لیتری توربو سود می‌برد که 362 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. مدل دیزلی GLS350d 4MATIC نیز با 255 اسب بخار قدرت (15 اسب بخار بیش از سلف خود) و 617 نیوتن متر گشتاور، در واقع ضعیف‌ترین عضو این کلاس است.

مدل GLS550 4MATIC که در اروپا با نام GLS500 عرضه می‌شود از یک موتور V8 با توربوی دوقلو بیش از 20 اسب بخار نیروی بیشتری کسب می‌کند. قدرت و گشتاور این موتور به 449 اسب بخار و 700 نیوتن متر رسیده است.

در یک رده بالاتر می‌توان محصول باشکوه Mercedes-AMG GLS63 را با موتور قدرتمندتری که 27 اسب بخار ارتقا یافته مشاهده کرد. این پیشرانه 577 اسب بخار نیرو دارد. تازه یک مدل S نیز از این موتور با قدرت بالاتر می تواند گزینه بعدی باشد.

به استثنای مدل GLS 63 که از یک گیربکس تجدیدنظر شده 7 سرعته اسپید شیفت پلاس 7G-TRONIC استفاده می‌کند، سایر مدل‌ها با گیربکس 9 سرعته اتوماتیک 9G-TRONIC همراه با قفل دیفرانسیل مرکزی ارائه می‌شوند.

مرسدس بنز GLS مدل 2017 در همین ماه در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی خواهد شد و دریافت سفارش آن نیز از همین تاریخ آغاز می‌گردد. با این وجود هنوز اطلاعاتی از قیمت آن اعلام نشده است. مدل مایباخ GLS نیز نسخه‌ای محتمل است که می‌تواند این خودرو را به‌عنوان یکی از لوکس‌ترین شاسی بلندهای بازار مطرح نماید.

منبع پدال


نظرات