1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مرسدس بنز بابت دستکاری قیمت ها در چین جریمه شد

مرسدس بنز بابت دستکاری قیمت ها در چین جریمه شد

5 اردیبهشت 1394
  • 1

 مرسدس بنز بابت دستکاری در قیمت ها در چین جریمه شد

رگولاتور نظارت بر قیمت گذاری جیانگسو اعلام کرد این خودروساز لوکس آلمانی واسطه‌های فروش را وادار کرده قیمت فروش حداقلی را برای بعضی از مدل‌ها و قطعات یدکی تعیین کنند و به واسطه‌هایی که از این کار سرباز زده اند هشدار داده است.

چین به تحقیقات گسترده در صنعت خودرو دست زده و سال گذشته برای نخستین بار خودروسازان خارجی را برای دستکاری در قیمت مجازات و سرمایه گذاری مشترک فولکس واگن و واحد فروش فیات کرایسلر اتوموبیل را مجموعا 46 میلیون دلار جریمه کرد.

سخنگوی دایملر در چین با تایید این موضوع، اظهار کرد: مرسدس بنز چین این تصمیم را پذیرفته و همه مسئولیت مربوط را تحت قانون رقابت برعهده می‌گیرد.

اداره قیمت گذاری جیانگسو اعلام کرد این خودروساز آلمانی از قانون ضدانحصارطلبی تخطی کرده و به رقابت منصفانه در بازار و حقوق مصرف کننده لطمه زده است.

این رگولاتور چینی همچنین بعضی از واسطه‌های فروش این خودروساز لوکس را 7.7 میلیون یوان جریمه کرد. بر اساس گزارش رویترز، مرسدس بنز سال گذشته درباره دستکاری قیمت برای خدمات پس از فروش در چین مقصر شناخته شد. خبرگزاری دولتی شینهوا در اوت این خبر را منتشر کرد اما در آن زمان به مجازات احتمالی اشاره ای نکرده بود.

منبع ایسنا


نظرات

  • حسین معمار حسین معمار (5 اردیبهشت 1394 ساعت 16:45)

    احتمالا مسئول فروش اون بخشش یه ایرانی بوده بنا به دفاع از شیوه قیمت گذاری خودرو های چینی تو ایران خواسته تلافی کنه...خخخخخخخخخ