1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مشخصات بیشتر از مرسدس C63 AMG Coupe جدید

مشخصات بیشتر از مرسدس C63 AMG Coupe جدید

23 اردیبهشت 1394
  • 0

کوپه کلاس سی در بالاترین مدل خود یعنی نسخه C63 AMG تکراری قوی از قدرتمندترین کوپه کلاس سی می‌باشد. نسخه ای که دو درب کمتر نسبت به برادر سدان خود داشته و خشونت بیشتری را می‌توان در آن مشاهده کرد.

پیشرانه هشت سیلندر V شکل مجهز به توربوشارژر دوقلوی آن برای چنین خودروی کوچکی بیش از اندازه بزرگ و توانمند به نظر می‌رسد. برای تطابق با نیروی فوق‌العاده موتور، شاسی نیز تقویت شده، گلگیرها متورم گشته، لوله‌های خروجی اگزوز به چهار عدد رسیده و یک دیفیوزر با تیغه‌های عمودی در انتهای خودرو قرار داده شده است. شاید بتوان نزدیک‌ترین خودرو به سبک این ماشین را مدل سوپراسپرت AMG GT دانست.

آخرین مدل از کوپه C63 ترکیبی از یک طراحی مجلل و سرشار از تکنولوژی است. این خودرو می‌تواند با بهترین‌های آئودی و BMW در کلاس مشابه رقابت کند و حتی گوشه چشمی به جلب نظر مشتریان پورشه نیز دارد. در عین حال کسانی که برای خرید یک AMG GT به اندازه کافی بودجه ندارند را به‌سوی خود جلب می‌کند. در حالی که لااقل با دو صندلی در قسمت پشت، کمبود فضای کوپه AMG GT را نیز جبران می‌کند.

پلتفرم این خودرو با کلاس سی سدان و کراس اوور GLC و حتی نسل آینده کلاس E یکسان است.

پیشرانه ای که زیر هود این خودرو قرار می‌گیرد، همان موتور هشت سیلندر 4.0 لیتری با توربوی دوقلو است که با مرسدس AMG GT مشترک می‌باشد. ممکن است طرفداران سنتی بنز کوپه کلاس سی برای موتور 6.2 لیتری هشت سیلندر با تنفس طبیعی نیز دل‌تنگ شوند. انتظار می‌رود که این موتور در دو سطح خروجی ارائه شود که نسخه استاندارد آن 469 اسب بخار و نسخه C63 S آن هم 503 اسب بخار نیرو تولید می‌کنند. گشتاور این مدل‌ها نیز در ارقام 479 و 516 پوند فوت قرار می‌گیرد. انتقال نیرو د راین خودرو منحصراً به چرخ‌های عقب خواهد بود. گیربکس نیز از نوع هفت سرعته خودکار اسپید شیفت AMG می‌باشد. پیش‌بینی می‌شود که شتاب صفر تا صد این کوپه از چهار ثانیه کمتر باشد که رقم بسیار عالی می‌باشد.

این خودرو رقبایی چون آئودی RS5، ب ام و M4، کادیلاک ATS-V کوپه و لکسس RC F را پیش روی خود می‌بیند. ورود این خودرو به بازار از پاییز برنامه‌ریزی شده و قیمتی بیش از 70 هزار دلار برای آن تخمین زده می‌شود.

 مشخصات بیشتر از مرسدس C63 AMG Coupe جدید

 مشخصات بیشتر از مرسدس C63 AMG Coupe جدید

 مشخصات بیشتر از مرسدس C63 AMG Coupe جدید

 مشخصات بیشتر از مرسدس C63 AMG Coupe جدید

منبع پدال


نظرات