1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جزئیات مرسدس C کلاس کوپه 2017

جزئیات مرسدس C کلاس کوپه 2017

25 مهر 1394
  • 0

مرسدس بنز C63 AMG مدت‌هاست که در سراسر جهان هواداران زیادی دارد. باوجود موتور عظیم و پرقدرت ۶.۲ لیتری V-8 با خروجی همانند یک سوپر اسپرت، آن‌هم در بدنه‌ای که تنها اندکی از یک هوندا سیویک بزرگ‌تر هست، چگونه می‌توان آن را دوست نداشت؟ در سطح جهانی، مرسدس موفق به فروش ۴۰,۰۰۰ نسخه از نسل قبلی کوپه C63 شد. هرچند، بدون ارتقا AMG، کوپه C کمتر چشمگیر بود. جدا از ظاهر و رانندگی پویا، این کوپه به‌عنوان یک سدان دو درب با عملکرد جدی مطرح است.

در مدل ۲۰۱۷، مرسدس بنز سعی کرده C63 را بهتر از گذشته کند. حتی مدل‌های پایه کوپه کلاس C هم از خطوط احساس‌برانگیز و تنظیمات اسپرت بهره‌مند خواهند بود. برخی معتقدند، آ ام گ توانسته در این کوپه اسپرت جدید تغییراتی مانند جلوپنجره مشبک مشکی و کاپوت عضلانی‌تر بی افزاید و منتظر فروش بیشتر آن باشد. اما ارمغان‌های آفالترباخ بیشتر از این‌هاست. عقیده بر این است که آام‌گ، C63 جدید را به‌عنوان یک ژست برای گرامیداشت وفاداری عرضه می‌کند. الیور ویش رئیس ارشد توسعه خودرو AMG می‌گوید: "ما برای ارتقا آن به سطح بعدی احساس تکلیف کردیم."

طراحی

برخلاف نسل قبلی‌اش، کوپه کلاس C جدید یک ماشین نسبتاً کلاسیک است. نمای جلویی با مدل سدان مشترک هست، اما تغییرات با افزوده شدن خطوط جدید از ستون A شروع می‌شوند. در مدل نسبتاً جمع‌وجور کوپه، شیب شیشه جلو افزایش یافته و ایستاده‌تر شده است. استفاده از LED افقی در چراغ‌های عقب تا حدودی یادآور AMG GT و کوپه کلاس S جدید است.

این استایل زیبا و دلپذیر با تریم AMG خواستنی‌تر می‌شود. گسترش ۶۳.۵ میلی‌متری عرض قسمت جلویی و ۶۶ میلی‌متری عرض قسمت عقب از ارمغان‌های آفالترباخ است. هر دو گلگیرهای جدید جلو و عقب مهیج و دراماتیک هستند. شباهت آن با برادر ارشدش کوپه کلاس S، بیش‌تر شده و فاصله آن با مدل پایه به‌مراتب بیشتر از هر یک از رقبا است. منایع داخلی دایملر می‌گویند: "تغییراتی که آ ام گ اعمال می‌کند تقریباً به‌مراتب گسترده‌تر ازآنچه برای داشتن یک استایل متفاوت لازم است، می‌باشند."

کالبد

سدان جدید C ازنظر عملکرد در کلاس خود قدرتمند است، اما کوپه باید همه‌چیز را بهتر انجام دهید. ارتفاع سقف و صندلی ۴۰.۶۴ میلی‌متر کاهش‌یافته که باعث کاهش ۲۰.۳۲ میلی‌متری در ارتفاع مرکز ثقل شده است. فرمان هم به‌منظور بهبود رانندگی داینامیک دوباره کالیبره شده است.

تغییرات آ ام گ هنوز تمام نشده است. سیستم تعلیق جلو و عقب هر دو دوباره طراحی‌شده‌اند و هیچ بخشی از محور عقب آ ام گ با مدل پایه این کوپه یکسان نیست. ترمز کربن-سرامیک جز امکانات اختیاری هست و رینگ آلومینیومی ۱۸ یا ۱۹ همراه لاستیک‌هایی به عرض ۲۵۵ در جلو و رینگ‌های ۱۸، ۱۹ و ۲۰ اینچی همراه لاستیک‌هایی به عرض ۲۸۵ برای چرخ‌های عقب قابل انتخاب هستند. همان‌طور که مرسوم است یک دیفرانسیل لغزش محدود به‌صورت استاندارد قرار دارد، درحالی‌که یک واحد کنترل الکترونیکی همراه موتور پویا مشابه آنچه در آ ام گ GT S و پورشه ۹۱۱ GT3 قرار دارد، به‌صورت اختیاری برای آن قابل انتخاب است.

موتور

برخلاف کلاس C سدان، مدل پایه کوپه با C300 شروع می‌شود، که مجهز به موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری توربو دایملر با توان ۲۴۱ اسب بخار، است که این توان به‌صورت استاندارد به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. امکان انتخاب مدل چهار چرخ محرک هم برای آن وجود دارد. مدل بعدی کوپه اسپورت C450 آ ام گ هست، که در زیر کاپوت یک موتور ۳.۰ لیتری V6 توربو دوقلو با توان ۳۶۲ اسب بخار گنجانده‌شده است. درحالی‌که مدل معمولی (بدون الطاف آ ام گ) بانام C400 در بازار اروپا عرضه می‌شود. مرسدس بنز اصرار دارد که ۴۵۰ "بخشی جدایی‌ناپذیر از خانواده آ ام گ است." کوپه C63 تمام معادلات را عوض کرد و فراتر از انتظارات وارد عمل شده است. ما انتظار داشتیم که صفر تا ۹۶.۶ را زیر پنج ثانیه پر کند و حداکثر سرعت آن به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شود، و به‌صورت استاندارد چهار چرخ محرک باشد.

اما آام‌گ یک سورپرایز برایمان داشت. آن‌ها موتور ۴.۰ لیتری V8 توربو دوقلو را در زیر کاپوت آن قراردادند. بله، اعداد و ارقام هیجان‌انگیز ۴۶۹ اسب بخار در C63 و ۵۰۳ اسب بخار در C63 S کوپه هم تکرار شد. درنهایت کلاس C صفر تا ۹۶.۶ کیلومتر بر ساعت را تنها در کمتر از چهار ثانیه پر می‌کند و محدودیت حداکثر سرعت به‌صورت استاندارد بر روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت تنظیم‌شده، اما امکان افزایش آن به ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت، به‌صورت آپشن وجود دارد، که در این صورت ۱۰ کیلومتر بر ساعت بالاتر از نسل قبلی‌اش است. همان‌طور که می‌دانید این همان موتور قدرتمند آ ام گ GT است که جانشین انجین افسانه‌ای ۶.۲ لیتری شده، و در حال حاضر در آخرین نسل کوپه C کلاس قرار گرفته است. البته آ ام گ C63 تنها در مدل دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود.

داخل کابین

با ورود به کابین متوجه می‌شوید داشبورد آن همانی است که در سدان کلاس C، استفاده شده و این چیز خوبیست؛ این فضای داخلی با متریال غنی و آپشن سیستم صوتی برمستر، به‌عنوان معیاری برای طراحی عصر حاضر خدمت می‌کند. واضح هست که صندلی مسافران عقب از اهمیت کمتری برخوردار است. کابین عقب دنج است، حتی بیشتر از نسل قبلی کوپه C. گوردن واگنر طراح ارشد مرسدس بنز مبارزه زیادی برای قربانی صندلی عقب و صندوق به نفع استایل کرد، و ما معتقدیم ارزشش را داشت. به‌هرحال بزرگ‌سالان هرگز در پشت کوپه این کلاس احساس راحتی نخواهند کرد.

برای کوپه کلاس C، هیچ بازاری به‌اندازه آمریکا شمالی مهم نیست. با تمرکز بسیار قوی آن بر روی ویژگی‌های اسپورت و استایل، راحتی این بنز از نسل قبلی‌اش قابل‌تشخیص است. قیمت آن به کلاس C سدان نزدیک است و شروع قیمت از حدود ۴۰,۰۰۰ دلار باقی خواهد می‌ماند و با فرماندهی آام گ C63 به حدود ۷۰,۰۰۰ دلار ختم می‌گردد. C300 در ماه مارس سال آینده عرضه خواهد شد و به دنبال آن C450 AMG و AMG C63 در ماه سپتامبر عرضه خواهند شد. کلاس C کانورتیبل درنهایت به جمع این خانواده می‌پیوندد، اما دیدن آن به‌اندازه C63 هیجان‌انگیز نیست.

 جزئیات مرسدس C کلاس کوپه 2017

 جزئیات مرسدس C کلاس کوپه 2017

 جزئیات مرسدس C کلاس کوپه 2017

 جزئیات مرسدس C کلاس کوپه 2017

 جزئیات مرسدس C کلاس کوپه 2017

 جزئیات مرسدس C کلاس کوپه 2017

 جزئیات مرسدس C کلاس کوپه 2017

 جزئیات مرسدس C کلاس کوپه 2017

 جزئیات مرسدس C کلاس کوپه 2017

 جزئیات مرسدس C کلاس کوپه 2017

 جزئیات مرسدس C کلاس کوپه 2017

 جزئیات مرسدس C کلاس کوپه 2017

 جزئیات مرسدس C کلاس کوپه 2017

 جزئیات مرسدس C کلاس کوپه 2017

 جزئیات مرسدس C کلاس کوپه 2017

 جزئیات مرسدس C کلاس کوپه 2017

منبع پدال


نظرات