1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کشنده (کامیون) رویایی مرسدس بنز + ویدئو

کشنده (کامیون) رویایی مرسدس بنز + ویدئو

10 مهر 1393
  • 16

کمتر پیش می آید که اخبار نوآوری های فنی مرسدس بنز در بخش ساخت و توسعه خودروهای تجاری به بمب خبری تبدیل شود ولی واقعیت این است که بخش تجاری مرسدس بنز نیز همچون واحد تولیدی خودروهای سواری مدام در حال توسعه و پرداخت ایده های تازه است و در روزهای اخیر از نیز جدیدترین تکنولوژی خود را در قالب طرح مفهومی "کشنده آینده 2025″ پرده برداشته است.این کشنده مفهومی در زمینه طراحی ساختاری آینده نگر و آیرودینامیک دارد که حتی شامل بخش تریلر نیز می شود.

با اصلاحات آیرودینامیک انجام شده می توان انتظار کاهش مصرف سوخت در حدود 10 درصد را داشت که با توجه به پیمایش سالانه فوق العاده زیاد خودروهای تجاری،فقط در قاره اروپا رقم بسیار قابل توجهی بالغ بر میلیون ها لیتر می شود.سامانه رانندگی خودکار در شرایط اتوبانی به شکل کامل در این کشنده شبیه سازی شده و راننده در شرایط خاصی می تواند به کلی فرمان را رها کرده و به امور شخصی خود بپردازد.مجموعه از رادارها و دوربین ها در پیرامون خودرو وظیفه کنترل وضعیت و پردازش وقایع را دارند و با ارسال اطلاعات دریافتی به پردازنده سیستم امکان کنترل خودکار وسیله نقلیه را به وجود می آورند،البته می توان تصور کرد که این سامانه هنوز به مرحله تجاری سازی نرسیده است،چرا که تیم فنی مرسدس بنز عملا از آینده نگری برای ورود چنین کامیون هایی ظرف 10 سال آینده خبر داده است.

نور پردازی زیبا و جذابی در دماغه کشنده به کار گرفته شده که بر حسب شرایط رانندگی تغییر می کند.برای مثال در هنگام رانندگی خودکار نورپردازی به رنگ آبی انجام می شود و در شرایط درگیر بودن راننده در هدایت خودرو، این رنگ به سپید تغییر می کند.سامانه رانندگی خودکار در FT 2025 قابلیت هدایت خودرو در سرعت بزرگ راهی 80 کیلومتر بر ساعت را داراست،اما برای فراگیر شدن این تکنولوژی باید منتظر توسعه سیستم های ارتباطی بین خودرویی ماند،چرا که مسلما هدایت یک تریلی سنگین وزن بر روی مسیری یخ زده و کوهستانی به تجربه و مهارت خاصی نیاز دارد که نمی توان آن را در قالب فرمول های فیزیک و سامانه های کامپیوتری خلاصه کرد و در چنین شرایطی استفاده از اطلاعات ارسالی از سایر خودروهای حاضر در مسیر برای بررسی شرایط و تصمیم گیری صحیح الزامی خواهد بود.

در واقع بعید به نظر می رسد که در آینده نزدیک شاهد جایگزینی کامل چنین سامانه هایی به جای رانندگان تجاری باشیم،بیشتر به نظر می رسد که این سامانه ها صرفا به عنوان تکنولوژی کمک راننده در شرایط رانندگی طولانی مدت در اتوبان های استاندارد کاربرد داشته باشند و در سایر مواقع مسئولیت هدایت خودرو متوجه انسان باشد.به هر حال ویژگی های فنی تنها نکات خاص و بارز FT 2025 نیسست و در زمینه رفاه و رانندگی راننده نیز نوآوری های بسیاری در ساخت این کشنده صورت پذیرفته که می توانید در ویدیو درج شده مشاهده کنید .

 




نظرات

  • ام اچ بی ام اچ بی (11 مهر 1393 ساعت 19:08)

    اگر همچین فناوری ای رو روی ماشین های سواری هم طراحی کنن خوراک راه های طولانی و جاده های خسته کننده بیابانی برای مسافرت و کار می شه.

  • تنبور تنبور (11 مهر 1393 ساعت 17:52)

    طوری طراحی کردن که فقط لوگو بنز به چشم بیاد

  • سجاد قرقی سجاد قرقی (11 مهر 1393 ساعت 12:43)

    خودروسازان بنز یکی از بهترین برند های معتبر روز دنیا بوده و هستند
    کشنده های بنز هم که از قبل لقب "سالار جاده ها"را به خود گرفته اند..
    واقعا تریلر های بنز معرکه هستند..

    " فقط بنز"

  • جوانلو جوانلو (11 مهر 1393 ساعت 09:13)

    شروع خبر می گه "کمتر پیش می آید که اخبار نوآوری های فنی مرسدس بنز در بخش ساخت و توسعه خودروهای تجاری به بمب خبری تبدیل شود " علتش اینه که کمپانی مرسدس بنز حرف اول در زمینه فنی رو می زنه، اینقدر در این موضوع موفق هست که نیاز به بمب خبری نیست، بمب خبری واسه تازه به دوران رسیده هاست.

  • یوونتوس یوونتوس (10 مهر 1393 ساعت 21:19)

    به نظرم سیستم کنترل خودکار وسیله نقلیه هیچ وقت موفق نمیشه. چون مسیر سلیقه ای هست. تازه اینجوری کلا لذت رانندگی از بین میره.

  • سایوکان سایوکان (10 مهر 1393 ساعت 20:47)

    مطمعنن یه مدت دیگه راننده هم حذف میشه از پشت فرمان.

  • تنبور تنبور (10 مهر 1393 ساعت 17:56)

    مرسدس بنز همیشه رویایی بوده

  • لادیزایران لادیزایران (10 مهر 1393 ساعت 17:18)

    بسیار جالب و بی نظیر بود قبلا فیلم یک حودروی سواری را دیده بودم ولی روی ماشین سنگین دیگه معرکه هست الکی نیست در تحسین هر چیزی میگن " در حد بنز است "
    جدای از خود خودرو اتوبان ، طرز رانندگی کردن دیگر خودرو ها هم قابل تحسین است در نظر بگیر داخل جاده های ما این خودرو بخواد به صورت هوشمند حرکت کنه گمونم بیهوش بشه ( هنگ میکنه )

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (10 مهر 1393 ساعت 16:43)

    آپشن رانندگی خودکار که گفته شده این غول زیبا به آن تجهیز خواهد شد ، خیلی خوبه ولی خیلی از راننده های ماشین های سنگین بی کار میشوند.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (10 مهر 1393 ساعت 16:36)

    واقعا زیباست و لایق اسمی که روش گذاشتنو داره . {{کشنده آینده 2025}}

  • حسین موسوی حسین موسوی (10 مهر 1393 ساعت 11:13)

    میگم چراغ هاش کجان؟؟؟اون پنل جلوش که نورش اندازه ی صفحه ی یه موبایله!!!تو شب که 1متریش هم دیده نمیشه!!!

    دوج چلنجر دوج چلنجر (10 مهر 1393 ساعت 18:48)

    دوست عزیز این یک طرح مفهمویه ...... طرح اصلی نیست!!!!!!!!

  • پسرتنها پسرتنها (10 مهر 1393 ساعت 09:34)

    بله دیگه اگه تو راهلاستیک بترکه ( مخصوصا با این لاستیک های چینی) خراب بشه باید یه راننده باشه

    ولی عجب هیبتی داره این ماشین!!!! حالا بیا با آمیکو فراز نمی دونم هوو وو مقایسش کن

  • علی فلاحت علی فلاحت (10 مهر 1393 ساعت 08:28)

    بسیار زیبا و کاربردی اگه بگیم بنز یه تنه بار خودروسازی دنیا رو داره به دوش می کشه و تو هر کلاس و سگمنتی که تولید کرده جز شاخصهای بازار و جز رتبه های اول هست واقعا ایول داره

  • میلادحسنی میلادحسنی (10 مهر 1393 ساعت 07:42)

    کارخونه بنز واقعا بی نظیزه....
    عجب طراحی داره ماشین

  • دوج چلنجر دوج چلنجر (10 مهر 1393 ساعت 07:09)

    این یک طرح مفهمومیه ........ طرح اصلی احتمالا همون 2025 رونمایی بشه یا یکم زودتر!!!!!!!!