1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مرسدس الکتریکی، یک مینی MPV مقرون‌به‌صرفه

مرسدس الکتریکی، یک مینی MPV مقرون‌به‌صرفه

20 آبان 1393
  • 3

مرسدس بنز قیمت‌گذاری خود برای کلاس B الکتریکی را اعلام کرد. در حالی که این خودرو از اوایل سال جاری در آمریکا به فروش می‌رسد، فروش آن در آلمان نیز آغاز شده است. برای خرید این خودروی تمام الکتریکی به صورت نقد باید 39151 یورو پرداخت کنید اما می‌توانید با پرداخت ماهانه 399 دلار هم آن را اجاره یا لیزینگ نمایید. این در حالی است که قیمت پایه مدل بنزینی این خودرو، 27 هزار یورو می‌باشد.

با توجه به اینکه محصولی که خریداری می‌کنید، یک خودروی جادار و البته لوکس می‌باشد و همچنین هزینه‌های نگهداری و هزینه‌های جاری آن بسیار پایین است، چنین ارقامی بسیار مقرون‌به‌صرفه به نظر می‌رسند.

مرسدس کلاس B الکتریکی از یک موتور 132 کیلووات الکتریکی (177 اسب بخار) با گشتاور 340 نیوتن متر بهره می‌گیرد. بدین ترتیب، این خودرو قادر است به شتاب صفر تا صدی معادل 7.9 ثانیه دست یابد.

میزان مسافت قابل پیمودن با این خودرو با هر بار شارژ باتری‌ها به 200 کیلومتر محدود می‌گردد اما می‌توان با سفارش یک پک اختیاری باتری، به قیمت 892 یورو، تا 30 کیلومتر دیگر به این مسافت افزود.

این خودرو از باتری‌های لیتیوم یون بهره می‌گیرد که در کف آن جاسازی شده‌اند. بنابراین فضای داخلی و ظرفیت آن مشابه مدل‌های درون‌سوز این کلاس است و پنج مسافر و فضای بار 501 لیتری را شامل می‌شود.

سه تریم مختلف برای این خودرو با سه سطح تجهیزات قابل انتخاب می‌باشند. چرخهای 18 اینچی آلیاژی، رنگ‌های منحصربه‌فرد بدنه و تریم آبی رنگ از ویژگی‌های مدل الکتریکی است.

باید دید که این خودرو قادر است مشتریان مدل‌های الکتریکی رقیب از جمله ب ام و i3 را به سوی خود بکشد یا خیر.

: مرسدس الکتریکی،

: مرسدس الکتریکی،

 مرسدس الکتریکی-نمای جلو،

: مرسدس الکتریکی،

: مرسدس الکتریکی،

: مرسدس الکتریکی،

 مرسدس الکتریکی-نمای عقب،

 مرسدس الکتریکی-نمای عقب،

: مرسدس الکتریکی،

 مرسدس الکتریکی-نمای موتور،

 مرسدس الکتریکی-نمای داخل،

 مرسدس الکتریکی-نما داخل،



نظرات

  • محمدماجد محمدماجد (20 آبان 1393 ساعت 12:38)

    قانون اونا واسه ساخته ماشین نرمی و روکم کنی رقباست .واسه ما سود دهی زیاد

  • علی فلاحت علی فلاحت (20 آبان 1393 ساعت 10:29)

    ماهیانه 399 دلار بابت همچین ماشینی !!!تازه با اون همه تخفیف هایی که می دند به خاطر مالیات و عوارض این ماشینهای هیبریدی خداییش خیلی می ارزه ای کاش ما هم از این شانسها داشتیم

  • میلادحسنی میلادحسنی (20 آبان 1393 ساعت 08:02)

    خیلی خوبن خودرو های الکتریکی