1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مرسدس بنز کلاس B با سلول سوختی

مرسدس بنز کلاس B با سلول سوختی

24 مهر 1393
  • 9

خودروهای هیبریدی اکنون در متن و کانون توجه خودروسازان و خریداران خودرو در کشورهای پیشرفته قرار دارند. اما این دلیلی نیست که از فن‌آوری‌هایی نظیر خودروهای الکتریکی و یا هیدروژن سوز غافل شویم. در حالی که تویوتا مدل سلول سوختی خود را به زودی وارد بازار خواهد کرد، مرسدس بنز، سال‌هاست که در حال آزمایش روی این تکنولوژی است تا بتواند نهایتاً خودرویی بالغ و کامل را عرصه نماید.

مرسدس بنز اخیراً اعلام کرده که مدل تجربی کلاس B این شرکت با تکنولوژی سلول سوختی F-Cell تاکنون 300 هزار کیلومتر مسافت تست را در شرایط رانندگی روزمره طی نموده است. این ثابت می‌کند که این فن‌آوری در شرایط رانندگی روزمره و استفاده طولانی مدت نیز قابل اعتماد هستند.

دایملر اخیراً جایزه سال 2014 نوآوری در سلول‌های سوختی را دریافت نموده است. این جایزه توسط داوران و کارشناسانی از علم، اقتصاد و سیاست تعیین گردیده است.

در حال حاضر 300 دستگاه خودروی سلول سوختی مرسدس بنز که از سال 2010 تاکنون در یک برنامه آزمایشی در اروپا و آمریکا در حال حرکت می‌باشند در مجموع بیش از 9 میلیون کیلومتر مسافت را طی کرده‌اند.

دایملر از نتایج این آزمایش‌ها برای طراحی نسل بعدی موتورهای پیل سوختی بهره خواهد گرفت. قرار است یک پیشرانه مشترک توسط مرسدس، فورد و نیسان برای سال 2017 آماده شود. با این وجود برای استفاده از این خودروها نیاز است تا زیرساختهای لازم از جمله جایگاه‌های تأمین هیدروژن فشرده یا مایع نیز فراهم گردند. در حالی که اکنون تمرکز روی توسعه جایگاه‌های شارژ الکتریکی خودروهای هیبریدی و الکتریکی است.

بنابراین هنوز اینکه نهایتاً کدامین تکنولوژی برای آینده حمل و نقل برگزیده می‌شود در بوته آزمون قرار دارد.

مرسدس بنز کلاس B-نمای جلو

مرسدس بنز کلاس B-نمای جلو

مرسدس بنز کلاس B-نمای کلی

مرسدس بنز کلاس B-نمای کلی

مرسدس بنز کلاس B-نمای کلی

مرسدس بنز کلاس B-نمای عقب



نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (2 آبان 1393 ساعت 01:27)

    مرسدس بنز اعلام کرده که مدل تجربی کلاس B این شرکت با تکنولوژی سلول سوختی F-Cell تاکنون 300 هزار کیلومتر مسافت تست را در شرایط رانندگی روزمره طی نموده است.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (2 آبان 1393 ساعت 01:26)

    تاریخچه پیل سوختی: اگر چه پیل‌سوختی به تازگی به عنوان یکی از راهکارهای تولید انرژی الکتریکی مطرح شده است ولی تاریخچه آن به قرن نوزدهم و کار دانشمند انگلیسی سرویلیام گرو بر می‌گردد.

  • آریوبر آریوبر (26 مهر 1393 ساعت 14:37)

    واقعا جالبه خودرو ساز های کشور ما هم ادعاشون میشه ها تازه ماشین دنده اتومات ساختن (منظورم دناست وگرنه ماشین منتاژ زیاد بوده) اینا دارن رو سوخت هیدروژنی کار میکنن نمیدونن هیدروژنی بزنن یا الکتریکی یا سلول سوختی بعد خودرو سازایه ما نمیدونن چراغه پرایدو بدن پایین یا بالا شاید فروشش بره بالاتر انحصاریه دیگه چه میشه کرد

  • آفرین آفرین (25 مهر 1393 ساعت 23:46)

    بهمین راحتی که یک کمپانی معروف نمی شود و جنسش سرتاسر دنیا خریدار دارد

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (24 مهر 1393 ساعت 17:59)

    ایول مرسدس.ایول.
    ولی خودتو زیاد خسته نکن. ماشینای ساخت ایران اونقدری آلودگی تولید میکنن که جای خالی آلودگی شما رو هم پر میکنن.

  • ام اچ بی ام اچ بی (24 مهر 1393 ساعت 09:42)

    دوست دار محیط زیست تمام عیار

  • علی فلاحت علی فلاحت (24 مهر 1393 ساعت 08:36)

    عاشق این تست های مرسدس هستم که اینقدر طول می کشه و با کیلومتر بالا مدلهاشو تست می کنه ایول

  • میلادحسنی میلادحسنی (24 مهر 1393 ساعت 07:58)

    به درد کشور ما نمی خوره....اینجا بیاد باید تو پارکینگ بمونه فقط

  • محمدماجد محمدماجد (24 مهر 1393 ساعت 07:34)

    جالب بود