1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. پاسخ مرسدس-AMG به آستون مارتین!

پاسخ مرسدس-AMG به آستون مارتین!

15 شهریور 1395
  • 0

طبق گفته‌های منابع داخلی، مرسدس-آاِم‌گ در حال کار روی پروژه‌ای خرقِ عادت با کد R50 است؛ خودرویی با مونوکوک فیبر کربنی، وزن خشک کمتر از 2900 پوند (1315.4 کیلوگرم) و سقف قدرت 1300 اسب بخار!

توسعه قوای محرکه توسط Mercedes AMG High Performance Powertrains انجام می‌شود، همان بخشی که قلب هایبرید و بسیار پیچیده‌ی خودروهای فرمول 1 کمپانی را می‌سازد. براساس برخی شایعات، آرایش نهایی چنین خواهد بود: بلوک 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژردار در وسط خودرو (شاید نمونه V6 الهام گرفته از فرمول 1) و 3 موتور برقی (دو عدد در محور جلو و یکی در مجموعه جعبه‌دنده) با حداکثر توان چشمگیر 1000 اسب بخار.

طرح کلی خودرو شبیه به نمونه‌های مسابقه‌ای لِمانز با سقف ثابت است. درب‌های گالوینگ اشاره مقتدرانه‌ای به مرسدس بنز بودن آن دارند و بیننده را به یاد مدل‌هایی همچون 300SL و C111 و C112 مفهومی می‌اندازد. راننده و سرنشین در موقعیت بسیار پایینی قرار می‎‌گیرند. پدال‌ها و فرمان قابل تنظیم بوده و در کنار صندلی‌ها کاملاً با ابعاد بدن سرنشین تطبیق می‌یابند. خبری از پنل تجهیزات نیست و همه‌چیز درون هدآپ دیسپلی و تَچ (Tach) اِل‌ای‌دی نهفته است. آئرودینامیک از نوع فعال با فلَپ‌های تطبیق‌پذیر جلو و طراحی موسوم به Ground-effect floorplan خواهد بود. باله‌ی چندکاره عقب در سرعت‌های بالا وارد حالت low-drag می‌شود، با تیغه‌های جانبی خود پایداری در پیچ‌ها و آئرودینامیکِ جلو تا عقب بدنه را تأمین می‌کند و نقش ترمز هوایی را نیز دارد.

کامپیوترهای آن-بورد (on-board) در پیست، به لطف سامانه تعلیق و تحویل گشتاور کاملاً متغیر و فرمان‌پذیری محور عقب، سریع‌ترین خط حرکت و مناسب‌ترین ترمزگیری در پیچ‌ها را انتخاب می‌کنند. سقف سرعت خودرو بستگی به فناوری‌های روز لاستیک‌ها دارد اما تخمین‌های کلّی به عددی بیش از 220 مایل بر ساعت (354 کیلومتر بر ساعت) اشاره دارند. مهندسان دایملر همچنین در حال کار روی الگوریتم‌هایی هستند که بتوانند با تخمین توانایی‌های راننده و افزایش تدریجی شتاب طولی و جانبی، راحتی و اطمینان رانندگی را بهبود بخشند.

رونمایی R50 بزودی در نمایشگاه پاریس به‌منظور بزرگداشت 50 سالگی آاِم‌گ انجام خواهد شد. درمورد تیراژ تولید باید بگویم دایملر از آن به‌عنوان یک مدل مفهومیِ تک یاد کرده، اما توبیاس موئِرز رئیس آاِم‌گ تعداد 25 الی 250 دستگاه را مناسب می‌داند! البته این را هم در نظر داشته باشید که دایملر هم‌اکنون تمرکز ویژه‌ای روی برقی شدن دارد و در همین راستا، توسعه مدل‌های تمام برقی یا سلول سوختی را به هایبریدها ترجیح می‌دهد.

 R50، پاسخ مرسدس-آاِم‌گ به آستون مارتین!

 R50، پاسخ مرسدس-آاِم‌گ به آستون مارتین!

 R50، پاسخ مرسدس-آاِم‌گ به آستون مارتین!

 R50، پاسخ مرسدس-آاِم‌گ به آستون مارتین!

 R50، پاسخ مرسدس-آاِم‌گ به آستون مارتین!

 R50، پاسخ مرسدس-آاِم‌گ به آستون مارتین!

منبع: automobilemag.com



نظرات