1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مدلهای AMG مرسدس هیبریدی می شوند

مدلهای AMG مرسدس هیبریدی می شوند

19 مرداد 1394
  • 0

خودروهای هیبریدی مثل یک اسباب‌بازی هستند… خودروی یک «مرد» نیستند! قدرت ندارند!

خیر! مسلماً خیر! حداقل دیگر این‌طور نیست؛ شاید اگر چند سال پیش چنین حرفی را می‌شنیدیم، همه به نشانهٔ موافقت سرمان را تکان می‌دادیم، اما سازندگانی چون پورشه، فِراری و مک‌لارن ثابت کردند که می‌توان دو صفت «کم‌قدرت» و «هیبریدی» را از هم جدا دانست و یک خودروی «هیبریدی مردانه» تولید کرد!

خیلی جالب است، خودروسازان مطرح،‌حتی به ریز‌ترین جزئیات طراحی موتور هم اهمیت می‌دهند…

طرفداران مرسدس-بنز، آرامش خود را حفظ کنید! مثل اینکه قرار است تا سال ۲۰۲۱ تمام خودروهای سری قدرتمند و محبوب AMG مرسدس-بنز نیز هیبریدی شوند؛ حداقل با توجه به گفتهٔ یکی از مدیران بالاردهٔ این شرکت.

توماس وبر، مدیر دپارتمان تحقیق و توسعهٔ مرسدس بنز:

ما هنوز به سمت هیبریدی‌ها [برای سری AMG] نرفتیم و دلیلش هم این است که مطمئنیم خریداران فعلاً سمت یک AMG هیبریدی نمی‌آیند! واقعاً نمی‌دانیم که کی آن‌ها برای نسل هیبریدی AMG آماده می‌شوند.

همچنین وبر در گفتگو با مجلهٔ انگلیسی Autocar اعلام کرد:

هیچ راه دیگری نداریم! این یک انتخاب نیست که بگوییم خب، یکی از راه‌هایمان هیبریدی کردن خودروهایمان است! ما مجبوریم که به سمت هیبریدی شدن برویم! راه دیگری نیست!

اما دلیل این «اجبار» و «عجله» چیزی جز قوانین و دستورات جدید اتحادیهٔ اروپا پیرامون میزان آلایندگی خودروهای تولیدی این قارهٔ سبز نیست. طبق همین قوانین، ابرکمپانی چندملیتی دایملر آ گ تا سال ۲۰۲۰ زمان دارد تا میانگین مقدار CO2 تولیدی ۹۵٪ از ناوگانش را به ۱۰۱ گرم در هر کیلومتر کاهش دهد؛ هرچند ۵ درصد دیگر از ناوگان هنوز هم می‌توانند از این نُرم خارج باشند، اما این ۵ درصد متعلق به سوپرماشین‌هایی چون GT S است، نه هر AMG و خودروی دیگری! البته از سال ۲۰۲۱ قوانین سخت‌گیرانه‌تر هم می‌شود، به‌طوری‌که اگر ۱۰۰٪ خودروهای این سازنده با نُرم مشخص شده هماهنگ نباشند، مجبور به پرداخت جریمه‌های بسیار هنگفتی خواهد شد.

به‌هرحال هنوز اخبار و اطلاعات بیشتری درباره خودروهای هیبریدی آیندهٔ مرسدس-بنز منتشر نشده است، اما طبق گفته‌های وبر نباید نگران کارایی و توان خودروهای هیبریدی AMG باشیم، چراکه سازنده با به‌کارگیری روش‌هایی که تا به حال نیز در سایر خودروهایش آزمایش شده‌اند، AMG-ها را بدون تغییری در قدرت و توانشان، به سمت «سبز» تر شدن هدایت خواهد کرد. در ضمن با توجه به اینکه ممکن است قیمت نهایی خودروها نیز کاهش یابد، به نظر من این یک فرآیند برد-برد برای همه خواهد بود!

 مدلهای AMG مرسدس هیبریدی می شوند

 مدلهای AMG مرسدس هیبریدی می شوند

 مدلهای AMG مرسدس هیبریدی می شوند

منبع پدال


نظرات