1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. رونمایی مرسدس بنز از "اتوبوس آینده"

رونمایی مرسدس بنز از "اتوبوس آینده"

29 تیر 1395
  • 1


خودران بودن دیگر تنها مختص خودروهای کوچک نیست؛ شرکت مرسدس بنز به تازگی از نخستین اتوبوس شهری خودران رونمایی کرد.

این خودرو که “اتوبوس آینده” نام دارد، مسیر ۲۰ کیلومتری فرودگاه اسخیپول آمستردام تا شهر هارلم را با موفقیت طی کرد و پیچ‌های جاده، تقاطع‌ها و مناطق مسکونی را بدون کمک راننده گذراند.

این اتوبوس از جدیدترین سیستم خودران مرسدس موسوم به “سیتی پایلوت” (CityPilot) استفاده می‌کند. این سیستم اجازه می‌دهد اتوبوس در مسیرهای ویژه تا حداکثر سرعت ۷۰ کیلومتر تا حدی بطور خودران حرکت کند. البته در همه شرایط، یک راننده باید برای نظارت بر ایمنی در اتوبوس حضور  داشته باشد.

 اتوبوس خودران بنز



“اتوبوس آینده” با توجه به داشتن جی‌پی‌اس، رادار و دوربین، فقط برای خط ویژه طراحی نشده و می‌تواند در ایستگاهها توقف داشته، از تونلها عبور کند، با چراغ راهنمایی ارتباط برقرار کند و در مواجهه با موانع و عابران پیاده ترمز کند. برخلاف سایر خودروهای خودران، این اتوبوس به شبکه شهری متصل بوده، از این رو می‌تواند با چراغهای راهنمایی و سایر زیرساخت های شهری ارتباط برقرار کند. همچنین هوش مصنوعی این اتوبوس به آن اجازه می‌دهد تا راحتی بیشتری را در زمان حرکت برای مسافران فراهم کند.

 اتوبوس خودران بنز



البته خودروساز آلمانی قصد ندارد سیستم سیتی پایلوت اتوبوس آینده را به شکل کامل تولید کند بلکه بخش‌هایی از این سیستم را در اتوبوس‌های شهری پیاده‌سازی می‌کند تا برای مثال آن‌ها بتوانند بطور خودران بین ایستگاهها حرکت کنند. مرسدس همچنین قصد دارد که از فناوری نیمه‌خودران برای ارتقای بهره‌وری دستگاههای انتقال قدرت خود که درصد آلایندگی آن‌ها نزدیک صفر است، استفاده کند. اتوبوس آینده تنها به نمایش فناوری رانندگی خودران مرسدس نپرداخته بلکه همچنین ایده این شرکت برای سفرهای شهری راحت‌تر و فناورانه‌تر را نشان داد. مسافران در این اتوبوس می‌توانند تلفن‌های همراه خود را بطور بی‌سیم و از طریق پدهای شارژ القائی شارژ کنند و در عین حال، اطلاعات را روی نمایشگرهای بزرگ بررسی کنند.

 اتوبوس خودران بنز



این خودرو نخستین نمونه اتوبوس خودران نبوده، اما اولین نمونه‌ای است که برای سیستم حمل‌ونقل عمومی طراحی شده است.

 

منبع: دنیای خودرو



نظرات

  • جمشید 09353539930 جمشید 09353539930 (30 تیر 1395 ساعت 12:56)

    چه اتوبوس بد قیافه ائیه؟