1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ابراتومبیل تمام الکتریکی مک لارن در راه است

ابراتومبیل تمام الکتریکی مک لارن در راه است

31 فروردین 1395
  • 0

سوپرکار بعدی مک لارن و جانشین احتمالی مدل افسانه‌ای P1 یک خودروی تمام الکتریکی خواهد بود. این موضوع می‌تواند بسیار جالب باشد. زیرا هایپرکارها و ابرخودروها چندان نیاز به دامنه مسافت بالایی ندارند مگر اینکه در مسابقاتی طولانی به کار گرفته شوند. از سویی ویژگی‌های خاصی نظیر ارائه گشتاور از همان ابتدای کار، می‌تواند توانایی‌های اسپرتی خارق العاده ای را برای چنین خودروهایی به ارمغان آورد. کاری که تسلا با سدان لوکس خود انجام داده و سوپراسپرت ها را در شتاب، جا می‌گذارد.

مک لارن اکنون تأیید نموده که در حال کار روی یک ابرخودروی تمام الکتریکی است. استراتژی فعلی مک لارن شامل مدل‌های رده پایین و اسپرت 540C و 570S و مدل اخیر 570 GT و سری خمیانی با خودروهای سوپراسپرت 650S و 675 LT و نهایتاً سری رده بالای خودروهای هایپرکار با مدل‌های بازنشسته P1 و P1 GTR می‌شود. در عین حال جایگزین P1 ممکن است راهی طولانی در پیش رو داشته باشد. این موضوع می‌توان فرصت کافی برای تحقیق و دور شدن از تصمیمات احساسی برای جانشین این مدل را فراهم سازد.

در حال حاضر تنها یک نوع موتور V8 به حجم 3.8 لیتر در قلب مدل‌های مک لارن می‌تپد که با کمک توربوشارژر، نیروهای مختلفی را تولید می‌کند. در عین حال این پیشرانه می‌تواند در قلب یک سیستم هیبریدی نیز به کار گرفته شود. در آینده نزدیک قرار است مدل جایگزین 650S با یک سیستم هیبریدی ارائه شود. این ویژگی باعث می‌شود تا نسبت به یک خودروی تمام الکتریکی از وزن بهتری برخوردار باشد. مک لارن روی آئرودینامیک و کاهش وزن این مدل توجه ویژه‌ای دارد.

نکته آخر این است که یک سیستم پیشرانه تمام الکتریکی از پیچیدگی‌های کمتری نسبت به یک سیستم درون سوز برخوردار است و در عین حال توقع حفظ همان سطح هیجان یک خودروی سوپراسپرت بنزینی از آن تا حدود زیادی اشتباه است. البته آینده همه چیز را مشخص خواهد نمود.

 ابراتومبیل تمام الکتریکی مک لارن در راه است

منبع پدال


نظرات