1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی مک لارن 675LT اسپایدر

معرفی مک لارن 675LT اسپایدر

17 آذر 1394
  • 0

سال ۲۰۱۵ سال خوبی برای مک لارن بود. این شرکت بریتانیایی در این سال از چهار خودرو اسپرت جدید P1 GTR، 570S، 540C، و 675LT پرده‌برداری کرده است. در حال حاضر چیزی به شروع سال ۲۰۱۶ نمانده است اما گویا مک لارن تاب نیاورد و مدل 675LT اسپایدر را قبل از شروع سال ۲۰۱۶ معرفی کرده است.

675LT اسپایدر بر پایه مدل 675LT ساخته‌شده، و سریع‌ترین مک لارن روباز بدون محدودیت الکتریکی سرعت هست که تابه‌حال ساخته شده است. همانند نسخه استاندارد، مدل اسپایدر مجهز به یک موتور ۳.۸ لیتری، V8 توربو دوقلو است که با توان ۶۶۶ اسب بخار و گشتاور ۷۰۰ نیوتن متر، اجازه می‌دهد این سوپر اسپرت ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها در ۲.۹ ثانیه پر کند و این نشانگر قدرت مهندسان مک لارن است.

باوجود اینکه اسپایدر مجهز به سقف تاشو – که می‌توان تا سرعت ۳۰ کیلومتر بر ساعت آن را باز کرد – وزن آن فقط ۴۰ کیلوگرم بیش‌تر از برادر کوپه‌اش هست. این به خاطر قدرت ذاتی شاسی فیبر کربن "MonoCell" است و مک لارن می‌گوید، هیچ مهاربند بیشتر و یا تقویت اضافی لازم نبود. اسپایدر ۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۸.۱ ثانیه پر می‌کند که ۰.۲ ثانیه کندتر از مدل کوپه است، اما تجربه لمس نوازش باد ارزشش را دارد. حداکثر سرعت آن‌هم به ۳۲۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

675LT اسپایدر به‌اندازه کافی دارای ویژگی‌های خیره‌کننده هست. استفاده گسترده از فیبر کربن در اجزای خودرو شامل دیفیوزر، سپر جلو و عقب، ورودی هوای موتور، گلگیرهای عقب، و مناطق دیگر علاوه بر مستحکم شدن باعث زیبایی شده و پوشش رنگی سقف تاشو، به حفظ زیبایی در هنگامی‌که سقف بسته است کمک می‌کند. شاید عقب این سوپر اسپرت تاثیرگذارترین قسمت آن باشد، باوجود اگزوز تیتانیومی دوگانه و ترمز بادی فعال، اسپایدر از سایر وسایل نقلیه مک لارن متمایز شده است.

قیمت 675LT اسپایدر از ۳۷۲,۶۰۰ دلار شروع خواهد شد و تولید آن به ۵۰۰ دستگاه در سطح جهان محدود می‌شود. تحویل آن به مشتریان هم برای تابستان ۲۰۱۶ برنامه‌ریزی شده است.

 معرفی مک لارن 675LT اسپایدر

 معرفی مک لارن 675LT اسپایدر

 معرفی مک لارن 675LT اسپایدر

 معرفی مک لارن 675LT اسپایدر

 معرفی مک لارن 675LT اسپایدر

 معرفی مک لارن 675LT اسپایدر

منبع پدال


نظرات