1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مک لارن 650S GT3 برای مسابقات

مک لارن 650S GT3 برای مسابقات

26 بهمن 1394
  • 0

مک‌لارن GT از 650S GT3 مدل ۲۰۱۶ رونمایی کرده است؛ خودرویی که رسماً در ماه آینده در موتور شوی ژنو معرفی خواهد شد. این خودرو که برای تیم‌های مسابقه در سراسر جهان در دسترس قرار خواهد گرفت، آخرین نسخه از مدل مخصوص پیست 650S است که با یک بدنه اصلاح شده، یک موتور دو توربوشارژر ۳/۸ لیتری V8 و یک گیربکس ترتیبی ۶ سرعته همراه خواهد بود. قدرت این موتور به اندازه تقریبی ۵۰۰ اسب‌بخار برآورد شده و در نتیجه، قوانین FIA GT3 را در این زمینه رعایت کرده است. همچنین وزن کلی این خودرو به ۱۲۴۰ کیلوگرم می‌رسد.

علاوه بر این، مک‌لارن GT از تغییرات در تیم رانندگانش خبر داده و بر این اساس کوم لِدوگار (Côme Ledogar)، راننده ۲۴ ساله فرانسوی به جمع راب بل (Rob Bell) و آلوارو پارنته (Alvaro Parente) اضافه خواهد شد. عضو جدید این تیم در سری استقامت «بلنک‌پین اندورنس» و سری سرعت «بلنک‌پین اسپرینت» با آخرین نسخه 650S GT3 شرکت می‌کند.

همچنین آکادمی رانندگی مک‌لارن GT صاحب یک عضو جدید به نام کالین تامپسون (Colin Thompson) بیست و یک ساله شده که به جمع «الکس فونتانا»، «استروآن مور» و «اندرو واتسون» اضافه می‌گردد. «تامپسون» در بخش دو خودرویی کی-پکس ریسینگ / فلایینگ لیزارد موتور اسپورتس در مسابقات «پیرلی ورلد چلنج» شرکت خواهد داشت.

مک‌لارن 650S GT3 نسخه ۲۰۱۵ اخیراً در مسابقات ۱۲ ساعته «بَثِرست» توانسته با شماره ۵۹ تکنو مک‌لارن و رانندگی «شِین ون گیزبرگن»، «آلوارو پارنته» و «جاناتان وِب» قهرمان شود. در این مسابقات، ۵ کمپانی مختلف و از جمله «بنتلی» حضور داشته‌اند. قبل از روز آخر مسابقه، تعداد ۴ نمونه از 650S GT3 توانسته بودند در ۶ رده بالا حضور داشته باشند و همچنین به لطف رکورد جدیدی که «شین ون گیزبرگن» در زمان یک دور پیست از خود بر جای گذاشت، «تکنو اتو اسپورتس» توانست جایگاه «پلیس» را در اختیار داشته باشد.

در هنگام شروع مسابقه در صبح یکشنبه، «ون گیزبرن» به سرعت از دیگران پیشی گرفت و یک رکورد جدید زمان 2:01.567 را ثبت کرد. در ساعت‌های آینده نیز تکنو اتو اسپورتس 650S GT3 با رانندگی «آلوارو پارنته» و «جاناتان وب» همچنان در خط مقدم شرکت‌کنندگان باقی ماند.

«ون گیبسن» در آخرین مرحله از مسابقه، در جایگاه چهارم قرار داشت، ولی به لطف یک استراتژی مناسب در توقف‌ها برای سوخت‌گیری، 650S توانست از دیگران پیشی بگیرد و با فاصله زمانی 1.276 ثانیه، جام قهرمانی را به خانه ببرد.

از بین دیگر 650S GT3 های حاضر در این مسابقه، شماره ۶۰ توانست در نهایت به جایگاه نهم برسد و این در حالی بود که دو خودروی «آبجکتیو ریسینگ» و «دارن لی/کلتیک ریسینگ» به علت تصادف‌های جداگانه، نتوانستند از خط پایان عبور کنند.

«جاناتان وب»، راننده و مالک تیم مسابقه تکنو اتو اسپورتس در مورد این پیروزی می‌گوید:

«برندگان مسابقات ۱۲ ساعته «بثرست» چیزی است که اندکی زمان لازم دارد تا بتوان آن را هضم کرد. این نتیجه بسیار خوبی برای مک‌لارن و دستاورد بزرگی برای «تکنو» است؛ مخصوصاً اگر همکاری جدیدمان را درنظر بگیریم. ما در این آخر هفته، با چالش‌های زیادی روبرو شدیم، ولی با همراهی یکدیگر، آنها را پشت‌سر گذاشتیم و من واقعاً به کسانی که با دقت کارشان را انجام دادند تا ما به این نتیجه برسیم، افتخار می‌کند. تمام مسابقات استقامت، یک چالش واقعی هستند و پیروزی در اولین مسابقه، کار چندان آسانی نیست. شما باید به کیفیت رقابت نگاه کنید و اینکه چقدر شرکت‌کنندگان در آن به یکدیگر نزدیک هستند.

 مک لارن 650S GT3 برای مسابقات

 مک لارن 650S GT3 برای مسابقات

 مک لارن 650S GT3 برای مسابقات

 مک لارن 650S GT3 برای مسابقات

 مک لارن 650S GT3 برای مسابقات

 مک لارن 650S GT3 برای مسابقات

 مک لارن 650S GT3 برای مسابقات

 مک لارن 650S GT3 برای مسابقات

منبع پدال


نظرات