1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. اپلیکیشن مزدا برای گوشی‌های هوشمند

اپلیکیشن مزدا برای گوشی‌های هوشمند

24 تیر 1394
  • 0

بیایید که روراست باشیم؛ تکنولوژی به یک عنصر غیرقابل چشم‌پوشی در زندگی ما تبدیل شده است و هنگامی‌که کودکان و فرزندان ما با توجه بسیار زیادی به بازی با آی‌پدهایشان می‌پردازند، مشخص است که این کودکان در آینده نیز انتظار کاربردهای بیشتری از این گجت‌ها دارند و خب مطمئن باشید که سازندگان خودرو نیز این نیاز و انتظار را درک کرده و از همین الان شروع به طراحی نرم‌افزارهای مخصوص گوشی‌های هوشمندشان کرده‌اند! خب مگر کسی بدش می‌آید که خودرویش را از راه دور روشن کند و سیستم گرمایشی آن را به گونه تنظیم کند که تا هنگام باز کردنِ در خودرو، دمای داخل خودرو کاملاً باب میل باشد؟ دقیقاً تصورات گذشته‌ی ما از آینده… و حالا آینده اینجاست! اما به چه قیمتی؟

البته اگر واقع‌بین باشیم، این ایده که بتوان از طریق یک نرم‌افزار و از راه دور به کنترل برخی از قابلیت‌ها و قسمت‌های خودرو پرداخت، اصلاً ایده‌ی جدید و «نوآورانه‌ای» نیست؛ اما نباید جانب انصاف را کنار بگذاریم و بی‌شک مزدا با طراحی یک نرم‌افزار جمع‌وجور و کارآمد، این قابلیت‌ها را به خوبی در یک‌جا جمع کرده تا به‌راحتی بتوان از تک‌تک آن‌ها استفاده کرد؛ «اولین» بودن هیچ‌گاه مهم نبوده و نیست، مهم کمک به پیشرفت یک فناوری و سهیم بودن در آن است که مزدا تا به امروز در این امر به خوبی عمل کرده است.

تا به اینجا از روند رشد فناوری و نکات مثبت آن گفتیم، اما بد نیست بدانید که این سرویس مزدا اصلاً ارزان نیست و هزینه‌ی آماده‌سازی خودرو (فعلاً فقط نسخه‌ی سال ۲۰۱۶ Mazda CX-5 و Mazda6) و نصب نرم‌افزار (با اشتراک ۱ ساله) معادل ۵۰۰ دلار است! تریشا کوآزادا، مدیر بخش لوازم جانبی، فروش و بازاریابی مزدای آمریکا می گوید:

Mazda Mobile Start فراتر از یک نرم‌افزار و کاربردهایش است! این یک آرامش ذهنی است…

500 دلار برای شروع می‌پردازید و هر سال هم ۶۵ دلار به جهت تمدید اشتراکتان باید پرداخت کنید، خب آیا واقعاً این نرم‌افزار ارزش این قیمت‌ها را دارد؟ در نظر داشته باشید که اگر خودرویتان را سال بعد عوض کنید، باز هم باید ۵۰۰ دلار بپردازید! تریشا کوآزادا که معتقد است این نرم‌افزار برای شما «آرامش ذهنی» به ارمغان می‌آورد و فراتر از یک نرم‌افزار گوشی‌های هوشمند است! قبول دارم، صحبت‌هایش کاملاً گنگ به نظر می‌رسد و اجازه بدهید از اینجا به بعد را ما بجای او برایتان توضیح دهیم.

اول از همه، اینکه می‌توانید موتور ماشین را روشن کنید، پس از آن خودرو با توجه به تنظیمات ثبت شده‌ی قبلی، اقدام به سرد و یا گرم کردن محیط داخل ماشین و البته شیشه‌ها می‌کند تا هنگامی‌که وارد خودرو می‌شوید لازم نباشد که برای یک یا دو دقیقه، بخاری و یا کولر را روشن کنید تا دمای ماشین مطابق میلتان تنظیم شود!

از اینجا به بعد جالب‌تر هم می‌شود؛ از دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به کنترل قفل بودن درها و صندوق عقب و دزدگیر (!) اشاره کرد. حالا اینکه در چنین خودروهایی واقعاً چقدر دزدگیر کارآمد خواهد با خودتان! در ضمن، امکانی بنام «یافت خودرو» نیز در این نرم‌افزار تعبیه شده است که با کمک آن می‌توانید با استفاده از GPS از روی نقشه، مکان خودرویتان را پیدا کنید!

هرچند قیمت این سرویس اصلاً با امکاناتش هم‌خوانی ندارد، اما فراموش نکنید که هنوز در اوایل این تکنولوژی هستیم و همواره در چنین مقطعی، نه قیمت‌ها خوش‌آیند است و نه امکانات! من که امیدوارم با سرمایه‌گذاری‌های مزدا و دیگر کمپانی‌ها، روز به روز تکنولوژی پیشرفت کند تا در آخر زندگی ما راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر شود!

 اپلیکیشن مزدا برای گوشی

 اپلیکیشن مزدا برای گوشی

 اپلیکیشن مزدا برای گوشی

 اپلیکیشن مزدا برای گوشی

 اپلیکیشن مزدا برای گوشی

منبع پدال


نظرات