1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مزدا MX-5 نسخه تارگا

مزدا MX-5 نسخه تارگا

16 فروردین 1395
  • 0

در جریان نمایشگاه خودرو نیویورک، مزدا از نسخه جدید بهترین خودرو سال 2016 رونمایی کرد. مزدا MX-5 RF برخلاف Miata از طراحی بدنه فست‌بک بهره می‌برد که سقف خودرو مستقیماً در صندوق‌عقب خودرو جای می‌گیرد.

مهم‌ترین تغییر MX-5 RF در مقایسه با Miata سقف تارگای آن و البته شیشه پشت صندلی است. در سرعت 10 کیلومتر بر ساعت، سقف می‌تواند در عرض 12 ثانیه باز یا بسته شود و به‌راحتی در محفظه عقب جای گیرد. فضای صندوق‌عقب MX-5 RF طبق استاندارد خودروهای کروک یا کانورتیبل، 4.6 فوت مکعب (0.13 مترمکعب) است. آخرین کانورتیبل مزدا در سال 2015 منتشر شد که 1700 دلار بر قیمتش افزوده شد. درهرحال تنها تفاوت ایجادشده همین سقف نیست. چرم مخصوص ناپا نیز در نسخه پرمیوم استفاده‌شده است که قطعاً بر قیمت آن تأثیر خواهد گذاشت.

در آمریکای شمالی، خودرو MX-5 RF استاندارد، با موتور دو لیتری Skyactiv-G که 155 اسب بخار و 200 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند، عرضه خواهد شد. در بازار جهانی از موتورهای Skyactiv-G 1.5 لیتری استفاده خواهد شد. انتظار می‌رود که این خودرو به یک جعبه‌دنده 6 سرعته دستی متصل شود و البته نوع اتوماتیک آن نیز احتمالاً به‌عنوان یک آپشن در دسترس قرار گیرد. مزدا دقیقا مشخص نکرده است که وزن خودرو جدید چقدر خواهد بود ولی احتمال می‌رود که از کانورتیبل نسل قبل 77 کیلوگرم سنگین‌تر باشد؛ ولی در کل، تغییرات وزن MX-5 RF در مقایسه با نسخه قبل نمی‌تواند بیش از 90 کیلوگرم باشد. مزدا میاتا دنده دستی 1057 کیلوگرم و مدل اتوماتیک نیز 1080 کیلوگرم وزن داشت. طراحان خودرو نیز در رابطه با وزن دقیق خودرو موضوعی را بیان نکردند ولی گفتند که هدفشان این بوده است که تعادل بین این نسل و نسل قبل برقرار شود.

مزدا معتقد است که MX-5 RF به کمک سیستم تعلیق خاص و فرمان الکتریکی (استفاده از سنسورهای هوشمند که با اندازه‌گیری گشتاور تولیدی، کنترل راحت خودرو را به‌وسیله فرمان میسر می‌سازد.)، همان رانندگی هیجان‌انگیزی که از یک Miata انتظار داشتیم را برآورده خواهد کرد؛ البته با آرامش بیشتر و اصلاحات گسترده‌تر. درزهای مخصوصی در سقف خودرو به کاررفته است تا صدای ورودی به داخل کابین، کمتر شود. همچنین مکان چرخ‌های عقب نیز برای فراهم آوردن یک کابین آرام‌تر، اصلاح‌شده است.

طی کنفرانسی که در هنگام رونمایی از مزدا MX-5 RF انجام شد، دریافتیم که دو حرف RF از دو کلمه Retractable Fastback به‌دست‌آمده است که بیانگر طراحی فست‌بک و کانورتیبل بودن آن است. به عقیده این خودروساز ژاپنی، تغییرات به‌اندازه‌ای بوده است که خودرو جدید لایق نامی جدید باشد. در یک ماه گذشته، افراد و گروه‌های زیادی بیش از 100 نام را موردبررسی قرار داده‌اند تا سرانجام توانست نام RF را برای خودروی جدید انتخاب نمایند. البته لازم به ذکر است که گرچه خودرو با نام MX-5 Miata RF شناخته می‌شود ولی قرار نیست دو حرف RF در پشت خودرو هک شود. مزدا در حال حاضر هیچ‌گونه اطلاعاتی در رابطه با موضوعات مربوط به فروش خودرو بروز نداده است ولی وی اظهار کرد که کانورتیبل(هاردتاپ) نسل قبل در مقایسه با سافت‌تاپ همان نسل فروش بیشتری داشته است.

 مزدا MX-5 نسخه تارگا

 مزدا MX-5 نسخه تارگا

 مزدا MX-5 نسخه تارگا

 مزدا MX-5 نسخه تارگا

 مزدا MX-5 نسخه تارگا

 مزدا MX-5 نسخه تارگا

 مزدا MX-5 نسخه تارگا

 مزدا MX-5 نسخه تارگا

 مزدا MX-5 نسخه تارگا

 مزدا MX-5 نسخه تارگا

 مزدا MX-5 نسخه تارگا

 مزدا MX-5 نسخه تارگا

 مزدا MX-5 نسخه تارگا

منبع پدال


نظرات