1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. فاش شدن عکسهای مزدا CX-9

فاش شدن عکسهای مزدا CX-9

28 آبان 1394
  • 0

مدل کاملاً جدید کراس اوور مزدا CX-9 برای سال 2016 در حال آماده‌سازی نهایی است. مزدا با معرفی این کراس اوور به‌عنوان بزرگ‌ترین محصول خود و همچنین احیای پروژه موتورهای دورانی یا وانکل، نشان داده که از دوره رکود فاصله گرفته و پله‌های رشد و ترقی را یکی‌یکی بالا می‌رود.

بعد از معرفی نسخه کانسپت Koeru به‌عنوان زیربنای نسخه تولیدی CX-9، اکنون می‌توانیم با توجه به عکس‌های فاش شده از این خودرو، تصویر کامل و نهایی آن را (البته متاسفانه با کیفیت ناچیز) نظاره کنیم.

این یک کراس اوور بزرگ با سه ردیف صندلی با آرایش 2+3+2 و 7 نفر ظرفیت است. طراحی بیرونی با پیش‌آمدگی اندک قسمت‌های جلو و عقب نسبت به محورها، فاصله بین دو محور کشیده و فضای داخلی جاداری را رقم زده است. در عین حال این نوع طراحی باعث شده تا افزایش طول منجر به گیر کردن قسمت جلو و عقب خودرو در هنگام ورود به سطوح با شیب زیاد نشود.

مزدا CX-9 از خطوط اندکی روی بدنه برخوردار است و در عوض سطحی یکدست و نرم البته همراه با زوایا و برآمدگی‌های عضلانی را شاهدیم. سقف نیز شیب ملایمی دارد و نمایی پویا به خودرو بخشیده است. چراغ‌های جلو از سبک کودو پیروی می‌کنند و جلوپنجره بزرگ نیز در هماهنگی بالا با نمای جلویی خشن و تهاجمی خودرو قرار دارد.

طراحی داخل کابین از مدل‌های جدید CX-5 و مزدا 6 الهام گرفته است.

برای پیشرانه می‌توان انتظار یک موتور 2.5 لیتری بنزینی را داشت و اگر این موتور مجهز به توربوشارژر باشد، خبر خوشایندی خواهد بود. فن‌آوری اسکای اکتیو نیز برای مجموعه قوای محرکه درنظر گرفته می‌شود. نسخه‌های پایه به صورت دیفرانسیل جلو خواهند بود و البته نسخه AWD دو دیفرانسیل هم در ادامه در دسترس خواهد بود.

جزئیات این خودرو احتمالاً در نمایشگاه لس‌آنجلس در همین روزها فاش خواهد شد.

 فاش شدن عکسهای مزدا CX-9

 فاش شدن عکسهای مزدا CX-9

 فاش شدن عکسهای مزدا CX-9

 فاش شدن عکسهای مزدا CX-9

منبع پدال


نظرات