1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. مزدا CX-3 وارد بازار می شود

مزدا CX-3 وارد بازار می شود

29 بهمن 1393
  • 1

کراس اوور کوچک مزدا یعنی مدل CX-3 از ماه جولای وارد بازارهای جهانی مخصوصاً در شرق آسیا خواهد شد. این خودرو همزمان با رقبایی چون هوندا HR-V در سگمنت B خودروهای شاسی بلند شهری که بسیار هم پر رونق است، حضور خواهد یافت.

حتی پیش از ورود به بازار این خودرو، کارشناسان، شانس بالایی برای موفقیت آن پیش‌بینی می‌کنند. مدل‌های پایه مزدا CX-3 از انتقال نیرو به چرخهای جلو، شش کیسه هوا و نمایشگر سربالا سود می‌برند. طراحی سبک کودو که آمیخته ای از ویژگی‌های اسپرت و جذاب است، می‌تواند نقطه قوت این خودروی جمع و جور باشد.

چراغ‌های تهاجمی و اخمو، جلوپنجره کرومی، ستون B و C مشکی رنگ برای ایجاد تصویر جانبی دینامیک و پویا، قوس کاپوت، آینه‌های قرار گرفته روی درب‌ها و سقف شیب‌دار این مدل مزدا، به ایجاد چهره ای دوست‌داشتنی و مدرن کمک کرده‌اند.

این خودرو در پلتفرمی مشترک با هاچ بک جدید مزدا 2 ساخته می‌شود و بنابراین بخشی از قوای فنی آن‌ها مشترک می‌باشند. کابین این خودرو تقریباً با مزدا 2 مشترک است. البته موقعیت صندلی‌ها در جایگاهی بالاتر قرار گرفته است. پنل درب‌ها نیز تفاوت‌هایی دارد و جزئیاتی برای تمایز بین یک هاچ بک و کراس اوو نیز بدان افزوده شده‌اند.

در بخش پیشرانه از موتورهای چهار سیلندر 1.5 لیتری دیزلی اسکای اکتیو D یا موتور 2.0 لیتری بنزینی اسکای اکتیو G برای این خودرو استفاده شده و برای انتقال نیرو هم گزینه‌های شش سرعته دستی یا شش سرعته اتوماتیک قابل انتخاب می‌باشند.

هنوز از قیمت نهایی این خودرو خبری منتشر نشده اما حدود قیمت آن برابر با رقبایی چون پژو 2008، فورد اکواسپرت و هوندا HR-V خواهد بود.

منبع پدال


نظرات

  • آفرین آفرین (29 بهمن 1393 ساعت 07:22)

    این هم برای طرفداران مزدا . خودرو جالبی است