1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جزئیات بیشتر از شاسی بلند مازراتی

جزئیات بیشتر از شاسی بلند مازراتی

6 اردیبهشت 1394
  • 2

لِوانته (Levante) که نخستین تجربه خودروساز ایتالیایی مازراتی در گروه خودروهای شاسی‌بلند است، اخیراً در حال انجام تمرینات و تحت پوشش‌های نسبتاً سخت‌گیرانه در پیست نوربرگ‌رینگ (Nurburgring) آلمان دیده‌شده و تعدادی از تصاویر ضبط‌شده‌اش در فضای مجازی منتشر گردیده است. شایان توجه است که معرفی رسمی آن در اواخر سال جاری میلادی صورت می‌گیرد.

لِوانته درواقع نقطه اوج داستانی است که 4 سالِ پیش با معرفی مدل مفهومی کوبانگ (Kubang) آغاز شد و نشان داد که مازراتی اندیشه تولید رقیبی قَدر قدرت برای امثال X6 و کاین را در سر می‌پروراند. اندیشه‌ای که بنتلی و رولزرویس هم علاقه بسیار زیادی به آن دارند!

خودروی در حال آزمایشِ دیده‌شده در نوربرگ‌رینگ شباهت ظاهری و درونی زیادی به مدل گیبلی (Ghibli) دارد اما بسیار تنومندتر و قدبلندتر از آن است. البته به نظر نمی‌رسد مدل تولیدیِ لِوانته شباهت چندانی به این تصاویر داشته باشد و به‌احتمال‌قوی الهامات بسیاری از مدل مفهومی کوبانگ خواهد داشت.

ساختار اصلی لِوانته بر اساس کواتروپورته و گیبلی طرح‌ریزی شده است، بااین‌وجود بعضی از اجزای الکترونیک و بعضی اتصالات زیربندی آن از جیپ و کرایسلر به عاریت گرفته‌شده‌اند. همچنین از منابع موثق درون کمپانی نقل‌شده که کابین آن دارای ظرفیت 5 نفر بوده و سطح لوکس بودن آن در حدواندازه گیبلی است. به نظر می‌رسد این مدل هم با استفاده از آلومینیوم صرفه‌جویی بسیار خوبی در وزن خواهد داشت. در بخش فنی برای لِوانته دو پیشرانه V6 و V8 بنزینی و یک پیشرانه دیزلی در نظر گرفته‌شده؛ همچنین طبق تأیید رئیس کمپانی آقای هَرالد وِستِر (Harald Wester) یک نسخه پلاگ‌-‌این هایبرید هم پس از نسخه‌های درون‌سوز رونمایی خواهد شد. جعبه‌دنده هم یک نمونه 8 سرعته خودکار خواهد بود که با تمامی پیشرانه‌ها قابلیت هماهنگی دارد.

ازآنجایی‌که این مدل اولین خودروی شاسی‌بلند مازراتی است، این خودروساز قصد دارد از تجارب بالای جیپ هم در این زمینه استفاده کند و یک نسخه خاص از سامانه S Q4 خود را نیز که برای ذات SUV آن توسعه‌یافته بکار ببرد. بااین‌همه آقای وِستِر صراحتاً می‌گوید که لِوانته هنوز هم یک شاسی‌بلند لوکس و اصیل ایتالیایی است.

طبق اظهارات مدیر بازاریابی مازراتی آقای جیمز کوآن (James Cowan) درباره پروژه لوانته، این شاسی‌بلند لوکس از پتانسیل‌های بالایی برخوردار است و می‌تواند به برگ برنده کمپانی و نقطه عطف سبد محصولات آن تبدیل شود؛ وی معتقد است که این مدل به لحاظ اینکه یک محصول جهانی است (عرضه در آمریکا، اروپا و چین) می‌تواند بالاترین میزان فروش را در بسیاری از بازارهای هدف از آنِ خود کند و با جلب مشتریان بین‌المللی جدید به سمت مازراتی، این خودروساز را در رسیدن به اهداف آینده‌اش یاری دهد.

آقای کوآن در بخش دیگری از سخنانش به این مورداشاره کرده که بسیاری از مردم مازراتی را می‌شناسند اما لزوماً تمامی‌شان مشتاق به شناخت کامل‌ترِ آن نیستند و کمپانی برای رسیدن به اهداف گوناگون خود باید قبل از همه‌چیز برند خود را به مردم بشناساند و تصور درستی از خود در اذهانشان ایجاد کند.

بد نیست بدانید که این برند قصد دارد تا سال 2018 میلادی مجموع فروش خود را به سقف 75,000 دستگاه برساند که حدود 3,000 دستگاه آن در بازار انگلستان خواهد بود؛ از طرفی با توجه گسترده روی خدمات پس از فروش اهتمام جدی دارد که برای تمامی خریداران در نمایندگی‌های سراسر دنیا اطمینان کاملی در زمینه پشتیبانی‌های پس از فروش ایجاد کند.

با توجه به تقاضای بالا برای مدل‌های مختلف جیپ، احتمالاً لِوانته بجای تأسیسات گروه فیات‌-‌‌کرایسلر در منطقه جفرسون (Jefferson) شمالی واقع در آمریکا، در خاک ایتالیا ساخته خواهد شد؛ اما سایت تولیدی آن از مدل‌های کواتروپورته و گیبلی مجزا خواهد بود.

 جزئیات بیشتر از اولین شاسی بلند مازراتی

 جزئیات بیشتر از اولین شاسی بلند مازراتی

 جزئیات بیشتر از اولین شاسی بلند مازراتی

 جزئیات بیشتر از اولین شاسی بلند مازراتی

 جزئیات بیشتر از اولین شاسی بلند مازراتی

 جزئیات بیشتر از اولین شاسی بلند مازراتی

 جزئیات بیشتر از اولین شاسی بلند مازراتی

 جزئیات بیشتر از اولین شاسی بلند مازراتی

 جزئیات بیشتر از اولین شاسی بلند مازراتی

منبع پدال


نظرات

  • اسکالید اسکالید (11 اردیبهشت 1394 ساعت 00:24)

    چقدر زشته
    شاسی بلند سازی به چه قیمتی

  • حسین معمار حسین معمار (6 اردیبهشت 1394 ساعت 09:33)

    انصافا اصلا بهش نمیاد این طرح...شاسی گیبلی رو کشیدن اینطوری شده شبیه قورباغه...ولی تو دوتا عکس طراحی خیلی قشنگه