1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی منصوری 4XX سیراکوزا

معرفی منصوری 4XX سیراکوزا

16 اسفند 1394
  • 0

نسخه منصوری از فراری 488، با نام 4XX سیراکوزا شناخته می‌شود که یک کیت بدنه منحصر به فرد فیبر کربنی و ۷۹۰ اسب‌بخار از یک موتور دو توربوشارژر V8 در اختیار قرار می‌دهد. همان‌طور که در تصاویر نیز مشخص است، بدنه جدید شامل هواکش‌های بزرگتر و تمام انواع بال‌ها و باله‌هایی است که موجب بهبود نیروی داون‌فورس و افزایش جریان هوا به سمت موتور می‌شوند. ضمناً این موارد همگی از جنس فیبر کربن ساخته شده‌اند و در نتیجه، وزن کمتری نسبت به قطعات کارخانه‌ای 488 دارند.

منصوری همچنین از یک سری چرخ‌های آلیاژی سبک‌وزن در این خودرو استفاده کرده که دارای ابعاد ۲۰ اینچ در جلو ۲۱ اینچ در عقب هستند و به‌ترتیب در پوششی از تایرهای با عملکرد بالای 255/30 و 325/25 پیچیده شده‌اند. علاوه بر این، یک سری فنربندی‌های با تنظیم ارتفاع پایین‌تر، ارتفاع نقطه گرانش خودرو را به اندازه ۲۰ میلی‌متر کاهش داده است.

شاید عجیب‌ترین نکته در مورد 4XX سیراکوزا این است که به گفته منصوری، خروجی موتور دو توربوشارژر ۳/۹ لیتری V8 تنها با بهینه‌سازی برنامه مدیریت انجین و استفاده از یک سیستم اگزوز با طراحی ویژه، به ۷۷۸ اسب‌بخار و ۸۷۰ نیوتن‌متر رسیده است. این در حالی است که آمار عملکرد ارائه شده برای این خودرو، تفاوت قابل‌توجهی با مدل استاندارد 488 ندارند. این خودروی تیونینگ می‌تواند در عرض ۲/۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعتی برابر ۳۴۱ کیلومتر بر ساعت داشته باشد. این در حالی که نمونه استاندارد 488 نیز می‌تواند در عرض ۳ ثانیه، سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند و به حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

محصول جدید منصوری 4XX سیراکوزا در نمایشگاه موتور شوی ژنو در معرض دید عموم قرار داده شده است.

 معرفی منصوری 4XX سیراکوزا

 معرفی منصوری 4XX سیراکوزا

 معرفی منصوری 4XX سیراکوزا

 معرفی منصوری 4XX سیراکوزا

 معرفی منصوری 4XX سیراکوزا

 معرفی منصوری 4XX سیراکوزا

 معرفی منصوری 4XX سیراکوزا

منبع پدال


نظرات