1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. آشنایی با نسل جدید کامیون مان TGX 2016

آشنایی با نسل جدید کامیون مان TGX 2016

28 اردیبهشت 1395
  • 2

به گذشته بازگردیم، بسیاری از خودروسازها روی طراحی اجزای بزرگ‌تر محصولات وابسته به این صنعت تمرکز کرده بودند تا مصرف‌کنندگان از نتایج لذت‌بخش و قدرتمند این کار سود ببرند. در حقیقت، برخی مواد در هر دو صنعت خودروهای سواری و سنگین بکار گرفته می‌شدند. حتی یک‌زمانی وجود داشت که اگر شما می‌خواستید تا صاحب خودروی کوچکی شوید، بهتر بود که خود را آماده‌ی توافقی کنید که می‌گفت قدرت یا عملکرد خودرو در حال تبادل با تطبیق‌پذیری و تحرک بود. هرچند، همه‌چیز به‌سوی بهتر شدن پیش رفت و کارخانه‌های پیشرو در راه اختراع و به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید قدم گذاشتند و به آرامی به توازنی بین قدرت، مصرف سوخت و تطبیق‌پذیری دست یافتند. در میان آن تغییردهندگان، کامیون‌های مان نیز به چشم می‌خورند که بی‌وقفه محصولات خود را با توجه به تقاضاهای خریداران و مزیت‌های تکنولوژیک این صنعت تولید کرده است، درست همانند آن اتفاقی که برای کامیون مورد تست در این مقاله رخ داده است: نسل جدید مان TGX 2016.

نسل جدید کامیون مان

ریشه‌ی آلمانی مان به این معنی است که این کمپانی اعتبار بسیاری را با طراحی و مهندسی برخی از بهترین ماشین‌آلات تنومند به دست آورده است. این کمپانی ساخت کامیون‌های بادوام و کلاسیک جذاب را متوقف ننموده و نمای داخلی نیز تنظیمات راحت و ارگونومیکی را نشان می‌دهد که این اجازه را به راننده می‌دهد تا قدرت عمل بیشتری داشته باشد. به‌علاوه، TGX همچنین از آخرین تکنولوژی‌های ایمنی فعال و غیرفعال از جمله ارگونومیک کابین پیشرفته، ترمزهای تمام دیسکی، ترمز ضد قفل و سیستم ترمز الکترونیکی خاص مان (EBS) سود می‌برد که عملکرد قوی کامیون در متوقف شدن را تضمین می‌کند.

کامیون TGX مان همان‌طور که ذکر شد از کابینی جادار و با طراحی خوب بهره مند است که تطبیق‌پذیری و راحتی خوبی دارد. بهترین مورد درباره‌ی ویژگی‌های جدید که توسط مان گفته شده این است که هزینه‌ی اضافی بابت آپشن های اضافی به خریدار تحمیل نمی‌شود. با کابین‌های XL و XLX (ارتفاع بیشتر) و تقسیمات هوشمندانه‌ی تخت خواب، شما مطمئن خواهید بود که بهترین انتخاب را داشته‌اید. به‌علاوه، طراحی دقیق این کامیون توسط سیستم تعلیق بادی عقب با 4 بالشتک در هر اکسل تکمیل‌شده است که عملکرد برجسته و هندلینگ این کامیون را افزایش می‌دهد.

داشتن پیشرانه‌ی قدرتمند یک مسئله است اما به دست آوردن کامیونی که هم کارا باشد و هم در مسافت‌های طولانی اسباب راحتی راننده را فراهم آورد چیز دیگری است. مان TGX جدید با دو پیشرانه‌ی 6 سیلندر 12.5 یا 15.2 لیتری عرضه می‌شود که از تکنولوژی تزریق ریل مشترک و توربو استفاده می‌کند. با نیروی تولیدی 480 و 560 اسب بخاری و به همراه گشتاوری عالی که دورهای پایین در دسترس است، این کامیون می‌تواند عملکردی بیش از انتظار را نشان دهد. به این معنی که مصرف سوخت این کامیون با استفاده از گیربکس 12 سرعته اتوماتیک تیپ ماتیک بیش‌ازپیش کاهش می‌یابد.

مان TGX 2016 با افتخار سنت‌های مرسوم کارخانه در ارائه‌ی قدرت بالا، دینامیک برجسته و مصرف سوخت پایین را نشان می‌دهد. ترکیب عالیِ مصرف سوخت پایین، گیربکس 12 سرعته تیپ ماتیک و گارانتی چشمگیر، خیال خریداران را از هر بابت راحت می‌کند.

نسل جدید کامیون مان

نسل جدید کامیون مان

نسل جدید کامیون مان

نسل جدید کامیون مان

نسل جدید کامیون مان

نسل جدید کامیون مان

نسل جدید کامیون مان

نسل جدید کامیون مان

منبع: پدال



نظرات

  • تورج تورج (20 خرداد 1400 ساعت 17:12)

    باسلام.همیشه قدرت ملاک برتری نیست چرا که داف ۵۴۰ درسال ۲۰۱۸کامیون برتر سال شد بخاطر هندلینگ بالا ترمز ای بی اس هوشمند مختص داف سیستم کم کردن صدای موتور که همون سیستم قبلا رنو فرانسه در زمانی که ماک آمریکارو خریده بود و در اوج مهندسی به سر میبرد استفاده میکرد و در کنورث آمریکایی هم دیده میشه این در حالی بود که فولکس واگن آلمان و ولوو داشتن سر تولید کامیونهای بدون کابین ماهواره ای رقابت میکردن و بزودی هم ولوو اف هاش ۱۰۰۰ به اسم شوالیه آهنی به بازار معرفی میشه و همچنین ولوو ۵۴۰ و آکتروس ۱۸۵۶ واسکانیا اس۵۶۰ در حال رقابت و کپی رایت بودن به عنوان مثال اکتروس ۲۰۱۵ به بعد و داف تو مدلهایی که چهارچراغ حذف شده و چراغ چشمی و جلوپنجره خطی اضافه شده خیلی ظاهرشون شبیه به همه البته داف خیلی داشبوردش به غیر از صفحه کیلومتر شبیه ولوو هست اما بنده به شخصه میگم در مجموع فقط ولوو۷۵۰ و اسکانیا اس ۷۳۰ که هنوز سری اس تو ایران نیمده بازم صدالبته اسکانیا پیشرانه ۸ سیلندره و ولوو با همون پیشرانه شش سیلندر قدرت و هندلینگ و کاهش مصرف ۳۲درصدی گوی رو از بقیه ربوده البته زیبایی داخل کابین و نمای بیرونی مدلهای اروپایی

  • علیرضا علیرضا (28 اردیبهشت 1395 ساعت 11:47)

    عالیه