1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. قیمت شورولت مالیبو کاهش یافت

قیمت شورولت مالیبو کاهش یافت

24 شهریور 1394
  • 1

بهار امسال، شورولت در نمایشگاه اتومبیل نیویورک از مالیبو ۲۰۱۶ با یک طراحی کاملاً جدید رونمایی کرد و اکنون نیز قیمت‌گذاری آن را اعلام کرده است. جالب اینکه در عین ارتقای سطح مالیبو با طراحی جدید، قیمت‌ پایه آن کاهش یافته است.

در مدل جدید، دیگر خبری از تریم‌های عجیب و غریب و گیج‌کننده‌ای مانند 1LT، 2LT و … نیست و یک سلسله مراتب نرمال‌تر، متشکل‌ از L، LS، LT، هیبرید و پرمیر درنظر گرفته شده است. مدل پایه L از ۲۲ هزار و ۵۰۰ دلار آغاز می‌شود که این مبلغ به اندازه ۷۹۰ دلار پایین‌تر از ارزان‌ترین مدل ۲۰۱۵ است. برای پیشرانه این مدل پایه، از یک موتور توربوی جدید ۱/۵ لیتری استفاده شده که قدرتی معادل ۱۶۰ اسب‌بخار و گشتاور حداکثری برابر ۲۵۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. این در حالی است که موتور پایه ۲۰۱۵ یک ۲/۵ لیتری چهار سیلندر بود که ۱۹۶ اسب‌بخار قدرت داشت. البته این موضوع می‌تواند با وزن کمتر خودروی جدید جبران شود؛ چرا که شورولت اعلام کرده که وزن مالیبو به اندازه ۱۳۶ کیلوگرم کاهش یافته است. در هر حال، موتور جدید با یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته و سیستم استاپ-استارت اتوماتیک همراه است. در نتیجه، مصرف سوخت بهبود پیدا کرده و انتظار می‌رود که مالیبوی جدید در هر ۱۰۰ کیلومتر در شهر ۸/۷۱ لیتر و در جاده ۶/۳۶ لیتر مصرف کند.

سطح بعدی، LS با قیمت ۲۳۹۹۵ دلار است که در آن یک صفحه نمایش لمسی ۷ اینچی اضافه می‌شود. از طریق صفحه نمایش می‌تواند به اپل کارپلی و اندروید اتو دسترسی داشت. همچنین این مدل دارای یک دوربین نمای عقب است. ضمن اینکه تمام مالیبوها امکان وای‌فای 4G LTE را در خود دارند.

مدل LT با قیمت ۲۵۸۹۵ دلار، مواردی را چون چراغ‌های روشنایی روز LED، صندلی‌ تنظیم‌شونده راننده را اضافه می‌کند. همچنین برای این مدل، یک آپشن موتور توربوی ۲ لیتری چهار سیلندر درنظر گرفته شده است که قیمت آن را به ۲۹ هزار و ۴۹۵ دلار می‌رساند. این موتور ۲ لیتری با داشتن قدرتی برابر ۲۵۰ اسب‌بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن‌متر، باز هم نسبت به نسخه ۲ لیتری در مدل قبلی در سطح پایین‌تری قرار می‌گیرد (۲۵۹ اسب‌بخار و ۴۰۰ نیوتن‌متر). در هر حال، این موتور ۲ لیتری با یک گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته همراه می‌شود.

موتور ۲ لیتری به همراه طراحی چرمی، سیستم پایش رانندگی Teen Driver جنرال‌موتورز، شارژ بی‌سیم تلفن همراه و چراغ‌های عقب LED، از جمله امکاناتی هستند که در مدل «پرمیر» مالیبو با قیمت ۳۱۷۹۵ دلار در دسترس قرار می‌گیرند. در همین حال، با صرف ۴۹۰ دلار بیشتر می‌توان بالاترین سطح مالیبو 2LTZ را تهیه کرد.

در مورد مدل هیبرید، باید گفت که شورولت هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت آن منتشر نکرده است و این مدل تا بهار سال آینده، در خط تولید حاضر نخواهد بود.

البته توجه داشته باشید که تمام قیمت‌های بالا برای نسخه با طراحی بازنگری‌شده مالیبو هستند. در عین حال، یک مدل با طراحی قبل نیز به عنوان مدل ۲۰۱۶ و با عنوان مالیبو لیمیتد به فروش خواهد رسید. مالیبو لیمیتد ۲۰۱۶ شروع قیمتی برابر ۲۳۳۹۰ دلار برای مدل LS دارد که به‌هیچ‌وجه ارزان‌تر از مدل جدید ۲۰۱۶ مالیبو نیست. عرضه مالیبو لیمیتد شاید به خاطر پُر کردن فاصله بین کنار رفتن نسخه ۲۰۱۵ و از راه رسیدن مدل جدید در پایان سال صورت گرفته باشد.

 قیمت شورولت مالیبو کاهش یافت

 قیمت شورولت مالیبو کاهش یافت

 قیمت شورولت مالیبو کاهش یافت

 قیمت شورولت مالیبو کاهش یافت

 قیمت شورولت مالیبو کاهش یافت

 قیمت شورولت مالیبو کاهش یافت

 قیمت شورولت مالیبو کاهش یافت

 قیمت شورولت مالیبو کاهش یافت

 قیمت شورولت مالیبو کاهش یافت

منبع پدال


نظرات

  • حسین معمار حسین معمار (24 شهریور 1394 ساعت 05:46)

    گناه ما چیه که نباید از اینها سوارشیم