1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی کراس اوور هندی ماهیندرا XUV 500

معرفی کراس اوور هندی ماهیندرا XUV 500

23 خرداد 1394
  • 3

موضوع این متن در مورد کراس‌اوور XUV 500 ساخت ماهیندرا است. این کراس‌اوور در اواخر سال 2011 میلادی به بازارهای جهانی معرفی شد. طراحی آن نیز توسط تیم مستقر در ماهیندرا صورت پذیرفته و از گونه‌ای خاص از گربه‌سانان به نام چیتا (CHEETAH) الهام گرفته است. گیربکس 6 سرعته دستی به کار رفته در آن نیز با همکاری شرکت ریکاردو انگلستان توسعه و تکوین یافته است. این خودرو در یک مجموعه تولیدی پیشرفته که با استانداردهای روز جهانی کاملاً مطابقت دارد، تولید می‌شود، این مرکز تولیدی که 283 هکتار وسعت دارد در اطراف شهر بمبئی جای گرفته است. در کل این خودرو نه‌تنها قدم بسیار بزرگی برای این شرکت محسوب می‌گردد بلکه نمادی از حرکت روبه‌جلوی خودروسازی هند هم محسوب می‌گردد. علاوه بر این‌ها، کراس‌اوور مذکور به ممالکی همچون ایتالیا و استرالیا، آفریقای جنوبی و شیلی و… هم صادر شده است. این خودروی هندی چندی پیش توسط نویسندگان سایت «AUTODEALER» آفریقای جنوبی تحت بررسی قرار گرفت که در اینجا چکیده‌ای از آن را خدمتتان ارائه می‌دهم.

زمانی که ماهیندرا پیشنهاد نمود که خودروی XUV500 را جهت تست و بررسی، در اختیارمان می‌گذارد، در ابتدا کمی نگران بودم. با این وجود، پس از آنکه هفته‌ای را با این خودرو گذراندم، به نحو دلپذیری شگفت‌زده شدم. طراحی این خودرو قوی و تأثیرگذار است و در ضمن باید قدردان ساخت مناسب و نیز خطوط عضلانی به کار رفته در نیمرخ جلویی آن نیز بود. ارتفاع سواری مناسب این خودرو از کف زمین، به شما این امکان را می‌دهد که به نحوی شایسته‌ای، بر جاده‌های موجدار و نیز ناهموارهای پیش روی‌تان غلبه نموده و آن‌ها را از سر بگذرانید. با این حال، عدم وجود سامانه کنترل پایداری (ESP) به صورت استاندارد در خودرویی با این سایز و قیمت، به این معناست که هنگامی که شما گرفتار هوای طوفانی و یا رعدوبرق شدید، هر آن امکان دارد که خودروی‌تان منحرف شده و به کناره‌های جاده بلغزد.

پیشرانه 2.2 لیتری دیزل به کار رفته در این خودرو یکی از نقاط قوت و درخشش موجود در آن به شمار می‌آید. این موتور که توانی معادل 103 کیلو وات (140 اسب‌بخار) و نیز گشتاوری برابر با 330 نیوتن‌متر را ارائه می‌دهد، تا حد زیادی می‌تواند مسیرهای پیش روی خود را زیر ضرب گیرد. حجم باک بنزین این خودرو 70 لیتر است که ذخیره بی‌پایانی برای هر رده از رانندگی محسوب می‌شود.

علیرغم یک ترکیب خوب از پیشرانه که در این خودرو وجود دارد، مدل تحت تست ما که XUV500 W4 4×2 نام دارد و با گیربکس 6 سرعته دستی می‌باشد، با بهایی معادل 249/995 رند آفریقای جنوبی به فروش می‌رسد. این مبلغ با توجه به سایز این خودرو و نیز قابلیت‌هایی که از آن برخوردار است – که شامل مواردی همچون جای نشستن برای 7 نفر و نیز فضای بسیار جادار داخل آن می‌شود – چندان بد هم نیست. از طرفی در این خودرو، سیستم تهویه مطبوع و سیستم رادیو تنها تجهیزات رفاهی هستند که از سوی کمپانی در این خودرو تعبیه شده‌اند. با وجود اینکه که این خودرو از سیستم START/STOP بهره می‌برد که ماهیندرا آن را سیستمی میکرو- هیبریدی تعریف می‌کند، هیچ نوع دکمه‌ای بر روی فرمان آن نصب نشده و سیستم صوتی آن نیز فاقد پورت USB می‌باشد. (البته همه این موارد در مدل فول این خودرو تعبیه شده است).

روی هم رفته، من، فلسفه و مفهوم به کار رفته در XUV را دوست دارم. این یک پلت فرم خوب است که به نحو مناسبی نیز یک خودرو بر روی آن تکوین و توسعه یافته است. مایلم که از شر سایه‌ها و پرداخت‌های قهوه‌ای رنگ موجود در داخل کابین آن خلاص شوم و به همین سبب است که نمونه پایه آن یعنی W4 را انتخاب نمی‌کنم. بهای این خودرو با ترفندی خاص، مشابه و یا کمی بیشتر از رنو داستر تعیین شده است، البته با این تفاوت، که فضای موجود در داستر کمتر از این خودروست.

مشخصات فنی

نوع پیشرانه: 4 سیلندر توربو دیزل (MHAWK)

حجم موتور: 2179 سی‌سی

توان: 140 اسب‌بخار در 3750 دور در دقیقه

گشتاور: 330 نیوتن‌متر در 1600 الی 2800 دور در دقیقه

شتاب صفر تا صد: 12.5 ثانیه

حداکثر سرعت: 175 کیلومتر بر ساعت

سیستم فنربندی جلو: مک‌فرسون به همراه میله موج گیر

سیستم فنربندی عقب: مولتی لینک به همراه میله موج گیر

سیستم ترمزهای جلو و عقب: دیسکی

مصرف سوخت ترکیبی: 9.1 لیتر در هر صد کیلومتر

نوع جعبه‌دنده: 6 سرعته دستی

ابعاد

طول/عرض/ارتفاع: 4585/1890/1785 میلی‌متر

فاصله بین دو محور جلو و عقب: 2700 میلی‌متر

ارتفاع از کف زمین: 200 میلی‌متر

حجم باک بنزین: 70 لیتر

اندازه تایرهای جلو و عقب: 235/65 R 17

وزن: 1810 کیلوگرم

ایمنی

کسب 4 ستاره از موسسه ایمنی ANCAP استرالیا

6 عدد کیسه ایمنی هوا

سیستم ضدبلوکه ترمز ABS

سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز ESP

سیستم ترمز در حالت اضطراری BA

سیستم کنترل پایداری ESP

سیستم کنترل کشش TCS

سیستم نگه‌دارنده خودرو در تپه‌ها HILL HOLDER

تجهیزات رفاهی (مدل فول یا W8)

تهویه مطبوع تمام اتوماتیک

فرمان الکتریکی

سیستم تثبیت‌کننده سرعت (کروز کنترل)

دریچه تهویه برای سرنشینان عقب

صندلی‌ها با پوشش چرمی

سنسور پارک عقب

خروجی برق 12 ولت به تعداد 3 عدد

روشن شدن اتوماتیک چراغ‌های جلو

چراغ مطالعه

سیستم صوتی بر روی فرمان + CD + DVD + پورت USB + AUX + IPOD +

اتصالات بلوتوث

استراحتگاه میانی دست برای سرنشینان جلو و عقب

شیشه عقب ضد بخار

سنسور باران

صفحه نمایشگر لمسی

سیستم ناوبری به همراه GPS

جعبه خنک‌کننده در کنسول میانی (COOL BOX)

روشن شدن چراغ‌های جلو به صورت اتوماتیک

6 عدد بلندگو

و…..

قیمت

قیمت در آفریقای جنوبی: 249,995 الی 264,900 رند (21,100 – 22,350 دلار آمریکا)

قیمت در استرالیا: 24,900 الی 32,900 دلار استرالیا

 معرفی کراس اوور هندی ماهیندرا XUV 500

 معرفی کراس اوور هندی ماهیندرا XUV 500

 معرفی کراس اوور هندی ماهیندرا XUV 500

 معرفی کراس اوور هندی ماهیندرا XUV 500

 معرفی کراس اوور هندی ماهیندرا XUV 500

 معرفی کراس اوور هندی ماهیندرا XUV 500

 معرفی کراس اوور هندی ماهیندرا XUV 500

 معرفی کراس اوور هندی ماهیندرا XUV 500

 معرفی کراس اوور هندی ماهیندرا XUV 500

 معرفی کراس اوور هندی ماهیندرا XUV 500

 معرفی کراس اوور هندی ماهیندرا XUV 500

 معرفی کراس اوور هندی ماهیندرا XUV 500

 معرفی کراس اوور هندی ماهیندرا XUV 500

 معرفی کراس اوور هندی ماهیندرا XUV 500

 معرفی کراس اوور هندی ماهیندرا XUV 500

 معرفی کراس اوور هندی ماهیندرا XUV 500

 معرفی کراس اوور هندی ماهیندرا XUV 500

 معرفی کراس اوور هندی ماهیندرا XUV 500

 معرفی کراس اوور هندی ماهیندرا XUV 500

 معرفی کراس اوور هندی ماهیندرا XUV 500

منبع پدال


نظرات

  • امیدتویوتا امیدتویوتا (24 خرداد 1394 ساعت 12:13)

    کپی تویوتا پرادو زدن ولی ان کجا واین کجا .درکل برای هند کار بزرگی محسوب میشه کلا" خودرو سازی هند از ایران جلوتر هستش هم تو طراحی وهم تو تجاری سازی باکمپانی های غولی مثل بنز وبی ام وکار میکنند ما هم تو ایران با لیفان چین کار میکنیم.

  • علی فلاحت علی فلاحت (23 خرداد 1394 ساعت 19:26)

    ای بابا هند هم کراس اور زد ما هنوز تو پلتفرم 405 موندیم

  • رخش جاده رخش جاده (23 خرداد 1394 ساعت 18:47)

    غول جاده . . .