1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. لینک اند کو ،ظهور یک مدعی از سرزمین اژدها

لینک اند کو ،ظهور یک مدعی از سرزمین اژدها

2 خرداد 1396
  • 0

به تازگی تصاویر و طرح هایی از یک خودرو با طراحی بسیار جالب در فضای مجازی انتشار پیدا کرده که برای مدتی توجه رسانه ها و دوست داران خودرو را به سمت خود معطوف کرده است..

لینک اند کوLynk & Co

Lynk & Co برندی تازه متولد شده است که در سال 2016 به طور رسمی کار خود را آغاز کرد و محصول مشترکی از جیلی و ولوو میباشد.البته به این نکته هم باید اشاره کرد که بخش خودرو های سواری ولوو توسط برند خودروساز چینی،جیلی در سال 2010 خریداری شده و ولوو و Lynk & Co از محصولات جیلی به حساب می آیند نتیجتا میتوان گفت که جیلی آینده ی بسیار خوبی را برای خود ترسیم کرده است.... از لینک اند کو تا کنکون ۳ مدل ۰۱ و ۰۲ و ۰۳ به نمایش گذاشته شده است که ۰۱ و ۰۳ در نمایشگاه شانگهای با یک سال اختلاف به نمایش گذاشته شد که طراحی همه ی آنها بر روی پلتفورم سری 40 ولوو میباشد که به اسم پلتفورم CMA معرفی شد،پلتفورمی حاصل همکاری ولوو و جیلی....

لینک اند کوLynk & Co

لینک اند کو همچنین بر پایه ی تکنولوژی و ارتباطات پایه گذاری شده است و همه ی خودروهای تولیدی و معرفی شده ی این برند،متصل به اینترنت میباشند که به سرنشینان این امکان را میدهد که در سراسر جهان به خودرو متصل شوند و یا بالعکس و در همین راستا، فروش این خودرو ها به گفته ی مسئول فروش برند،به همراهی تمامی آپشن ها و ... به صورت اینترنتی میباشد و خودرو را درب منزل به شما تحویل خواهند داد. امکان دیگری که این برند به خودرو های خود اضافه کرده است،امکان اشتراک گذاری خودرو میباشد که این طرح کمک بسیار زیادی به محیط زیست و ترافیک میکند،بدین صورت که زمانی که شما از خودرو استفاده نمیکنید،میتوانید خودرو ی خود را با نرم افزار مخصوص lynk & co و با توجه به شرایط و ضوابط خود و قرار دادن محدودیت مسافت و زمان استفاده بر روی خودرو ،آن را با دیگران به اشتراک بگذارید و با چک کردن آنلاین خودرو ؛ از سالم بودن خودرو ی خود نیز اطمینان حاصل کنید و یا زمانی که شما نیاز به یک خودرو دارید میتوانید از lynk&co دیگران که به اشتراک گذاشته شده است؛ استفاده کنید....

لینک اند کوLynk & Co

درنمایشگاه شانگهای سال ۲۰۱۶؛اولین تولید لینک اند کو،مدل ۰۱ رونمایی و با استقبال زیادی نیز روبرو شد.مدل ۰۱ که با کد cx11 نیز شناخته میشود، شاسی بلند شهری کامپکتی بسیار زیبا با طراحی جسورانه است که برپایه ی ولو xc40ساخته شده است.

این خودرو با اینکه تولید جمهوری خلق چین میباشد،ولی مهندسی و طراحی آن با شرکت ولو بوده و در سوئد انجام شده و از سیستم های حفاظتی و امنیتی ولوو مثل هشدار نقطه کور،ترمز هوشمند،هشدار نقطه ی کور و ...بهره میبرد.لذا مهم ترین دلیل شباهت خیلی زیاد این خودرو به خودرو های ولوو، همین میباشد.نکته ی قابل توجه در این خودرو اینست که 01 در رده ی خودرو های کامپکت یا همان کوچک شهری مبایشد ولی فاصله ی محوری دو چرخ آن 2.27 متر مبیاشد که این فاصله ی محوری بیشتر در خودرو های متوسط یا نسبتا بزرگ دیه می شود.

در کنسول نیز صفحه ی نمایش 10.1 اینچی TFT دیده می شود و صندلی ها و داشبورد ارگونومیک پوشیده از چرم نیز داخل آن را لوکس تر میکند.

لینک اند کوLynk & Co

مدل 01 با پیشرانه ی 3 سیلندر 1.5 لیتری و از نوع هیبرید الکتریکی و با قدرت 180 اسب بخار مبیاشد.البته این مشخصات مدل پایه بوده و مدل هایی با قدرت 220 hp سه سیلندر هایبرید،چهار سیلندر توربو 2 لیتری،چهارسیلندر توربو 2 لیتری هایبرید و کامل التریکی عرضه خواهد شد..همان طور که توضیح داده شد این خودرو متصل به اینترنت بوده و ازاین طریق نیز قابل کنترل میباشد....

لینک اند کو این خودرو را اواخر سال 2017 در چین و در سال 2018 در اروپا و آمریکا عرضه میکند که احتمال میرود با استقبال بی نظیری روبرو شود.

لینک اند کوLynk & Co

همانطور که گفته شد،از لینک اند کو دو مدل 02 و 03 نیز در آستانه ی تولید و تکمیل قرار دارند که مدل 03 آن در نمایشگاه شانگهای 2017 معرفی شد. مدل 03 ،یک خودرو سدان کانسپت و از نوع کامپکت شهری است که احتمالا از یک موتور 3 سیلندر 1.5 لیتری کم حجم یا 4 سیلندر 2 لیتری بهره خواهد برد.این اطلاعات در حاله ای از ابهام هستند و هنوز از جزئیات اطلاعاتی در دسترس نیست.

لینک اند کوLynk & Co

از نظر طراحی این مدل همانند مدل 01 میباشد و در نمای عقب و جلوی خودرو تغییر خاصی مشاهده نمی شود و مانند مدل 01 چراغ های کوچک جلو با جلو پنجره ی خودرو هم سطح نیستند که به طراح این امکان را داده است که از تمام فضای جلو ی خودرو برای جلو پنجره بهره ببرد. و در نمای داخلی نیز خودرو کاملاچشم نواز میباشد.یک مانیتور متمایل به سمت راننده که تمام کنترل کنسول وسط خودرو را بر عهده دارد و صندلی های ارگونومیک چرمی و داشبورد چرمی نیز جلوه ی خاصی به فضای داخلی بخشیده اند.

درنهایت لینک اند کو با طراحی و امکاناتی که برروی خودرو های خود قرار داده است،به خوبی توانسته قبل از عرضه به بازار،جایگاه خود را پیدا کند تا به خوبی نقش برندی لوکس را برای جیلی و ولوو بازی کند.

لینک اند کوLynk & Co

لینک اند کوLynk & Co

لینک اند کوLynk & Co



نظرات