1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نگاهی بر لوتوس اگزیج S رودستر مدل 2015

نگاهی بر لوتوس اگزیج S رودستر مدل 2015

26 بهمن 1393
  • 3

آمارها نشان می‌دهند خریداران خودروهای لوکسِ اسپرت جعبه‌دنده‌های اتوماتیک را بیشتر دوست دارند؛ گواه این مدعا دو چیز است: یکی این‌که اکثر خودروسازان در خاورمیانه که طرفداران دنده اتوماتیک به‌وفور یافت می‌شوند بازار فروش پررونقی دارند و دوم این‌که در اروپا نیز انواع دوکلاچه اتوماتیک با گذر زمان با اقبال بیشتری مواجه می‌شوند و جعبه‌دنده‌های دستی سهم کمتری در سفارشات دارند.

در این راستا خودروسازی لـوتـوس مدل جدید اگزیج S خود را که از سال 2015 میلادی فروش آن آغاز می‌شود با یک جعبه‌دنده اتوماتیک سفارشی هم عرضه خواهد کرد. این مدل که نسخه رودِستر نیز خواهد داشت امیدهای زیادی را برای افزایش فروش ایجاد کرده و مانورهای زیادی روی آن انجام شده است.

خود کمپانی معتقد است جعبه دنده جدید لذت رانندگی با این مدل کمیاب را چند برابر کرده و باعث جذب خریداران بیشتری خواهد شد.

اگزیج به نوعی خویشاوند مدل Elise به‌حساب میاید، اما تفاوت‌هایی نیز باهم دارند که از آن جمله می‌توان به استایل متفاوت و فاصله بیشتر اکسل‌ها در اگزیج اشاره کرد؛ البته کار به اینجا ختم نمی‌شود چراکه در اگزیج S جدید از یک پیشرانه جدید 3.5 لیتری 6 سیلندر محصول تـویـوتـا استفاده خواهد شد که دارای نرم‌افزار کنترل موتور و توربوشارژرهای ساخت لـوتـوس است.

جعبه دنده جدید با قیمت دوهزاردلار در لیست ثبت سفارش قرار می‌گیرد و در هردو نسخه کـوپه و روباز (drop-top) در دسترس خریداران خواهد بود؛ همچنین به پدال‌های تعویض پشت فرمان شیک و جذابی نیز مجهز شده تا تعویض دنده‌ها به طرزی استثنایی تحت فرمان راننده باشد.

اگر بخواهیم در دو کلمه توصیفش کنیم فقط می‌توانیم بگوییم "بسیار سریع"!!

اگزیج S اتوماتیک در تند و تیز بودن چیزی از نسخه دستی کم نمی‌آورد و با زمان 3.8 ثانیه برای 96 کیلومتر بر ساعت و 9.2 ثانیه برای 161 کیلومتر بر ساعت به‌هیچ‌وجه کند به نظر نمی‌رسد؛ شایان توجه است پدال‌های گاز جدید با وزن مناسب‌تر و سامانه کنترل تراکشِن نیز به‌طور استاندارد روی همه مدل‌ها وجود دارد.

بهترین مورد در مورد اگزیج S جدید در دسترس بودن تمام توان و کارایی خودروست به‌گونه‌ای که کمتر خودرویی در این ابعاد و اندازه این‌قدر سریع و چابک است و حتی در سرعت حدود 200 کیلومتر بر ساعت و بیشتر از آن نیز تحت فرمان بوده و حس آرامش خاطر و اعتمادبه‌نفس به شما القا می‌کند!

تمامی مدل‌ها دارای سه حالت رانندگی off, standard, sport هستند که ثبات و پایداری شاسی، حساسیت پدال گاز و صدای خروجی از اگزوزها را تنظیم می‌کنند. در حالت رانندگی sport با صدای خشن اگزوزها آماده انجام مانورها بوده و یاغی‌تر از همیشه است، با این وجود سامانه‌های ایمنی به‌طور کامل غیرفعال نبوده و در صورت احتمال بروز حادثه وارد عمل خواهند شد. علاقه‌مندان به پیست هم می‌توانند با پرداخت بهای بیشتر یک پکیج مخصوص پیست سفارش دهند که باعث چالاکی و وحشی‌تر شدن هرچه بیشتر خودرو در خیابان و پیست مسابقه می‌شود.

سیستم فرمان با سرعت خودرو هماهنگی کامل دارد و با افزایش سرعت سنگین‌تر می‌شود. ترمزها قوی و قابل‌اطمینان بوده و کارآمدی در حد انتظار و قابل قبولی دارند.

صندلی‌ها نسبتاً ظریف اما راحت‌اند و سرنشین را در خود نگه می‌دارند. داخل کابین دنج و آرام است و نظم خاص خود را دارد؛ تجهیزات رفاهی در سطح مناسبی هستند اما در مقایسه با رقیبی مثل پــورشــه باکستر نسبتاً قدیمی به نظر می‌رسد. در زمینه عایق‌کاری و جلوگیری از نفوذ سروصدا و باد و … نیز ضعیف‌تر عمل می‌کند؛ البته باید توجه داشت که در تولید اگزیج S جدید کلیدواژه اصلی عملکرد و کارایی بوده است.

اگزیج S 2015 با محدوده قیمتیِ حدود شصت هزار دلار، درست است که کمی پا به سن گذاشته و همه‌فن‌حریف نیست اما اگر به دنبال خودرویی تند و تیز هستید به‌سختی می‌توانید نادیده‌اش بگیرید. ولی درصورتی‌که که محصولی چست و چابک مدنظرتان باشد گزینه‌های بهتری مانند پــورشــه باکستر پیش رو دارید، گرچه مقایسه این دوچندان هم آسان به نظر نمی‌رسد.

در پایان توجه شمارا به مشخصات فنی لوتوس اگزیج S 2015 جلب می‌کنیم.

قیمت: 56,600 دلار

پیشرانه: V6 بنزینی به حجم 3456cc، دارای دو توربوشارژر

حداکثر توان خروجی: 345 اسب بخار در 7000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور: 400 نیوتون‌متر

جعبه‌دنده: 6 سرعته خودکار

وزن خشک: 1182 کیلوگرم

حداکثر سرعت: 230 کیلومتر بر ساعت (محدودشده)

شتاب 0-96 کیلومتر بر ساعت: 3.8 ثانیه

مصرف سوخت: 7.9 لیتر در یک‌صد کیلومتر (به‌صورت ترکیبی)

میزان تولید دی‌اکسید کربن: 222 گرم بر کیلومتر

 نگاهی بر لوتوس اگزیج S رودستر مدل 2015

 نگاهی بر لوتوس اگزیج S رودستر مدل 2015

 نگاهی بر لوتوس اگزیج S رودستر مدل 2015

 نگاهی بر لوتوس اگزیج S رودستر مدل 2015

 نگاهی بر لوتوس اگزیج S رودستر مدل 2015

 نگاهی بر لوتوس اگزیج S رودستر مدل 2015

 نگاهی بر لوتوس اگزیج S رودستر مدل 2015

 نگاهی بر لوتوس اگزیج S رودستر مدل 2015

 نگاهی بر لوتوس اگزیج S رودستر مدل 2015

 نگاهی بر لوتوس اگزیج S رودستر مدل 2015

منبع پدال


نظرات

  • فوجی فوجی (28 بهمن 1393 ساعت 17:19)

    این شبیه کروت خودمون نیست؟؟؟؟؟

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (27 بهمن 1393 ساعت 15:56)

    کلا خودروهای لوتوس عالی هستند

  • محمدماجد محمدماجد (27 بهمن 1393 ساعت 00:21)

    داخلش خیلی سادس