1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. جشن 50 سالگی لوتوس با الیزه 250

جشن 50 سالگی لوتوس با الیزه 250

7 شهریور 1395
  • 0

لوتوس برای پنجاهمین سالگرد خود، نسخه ای ویژه از محصول الیزه خود با کد ۲۵۰ را رونمایی کرد. این خودرو به شکل شگفت انگیزی سبک سازی شده است که باعث افزایش شتاب و سرعت قابل توجه آن شده است.

در ساخت الیزه ۲۵۰ از فیبر کربن و آلومینیوم بصورت گسترده استفاده شده است و قسمت هایی از خودرو مانند اسپویلر جلو، بال عقب، درب موتور، پانل دسترسی به جلو و همچنین قسمت هایی از صندلی چرمی از فیبر کربن ساخته شده اند. تمامی این تغییرات باعث شده این خودرو با کاهش وزن قابل توجه خود به رقم ۸۹۹ کیلوگرم برسد که در نهایت افزایش شتاب و چابکی الیزه ۲۵۰ را افزایش داده است.

 لوتوس الیزه 250

موتور الیزه ۲۵۰ همان موتور آشنای ۱٫۸ لیتری سوپر شارژ با توان تولید ۲۴۳ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتون متر گشتاور می باشد که توسط گیربکس شش سرعته خود می تواند در مدت بسیار کوتاه ۳٫۹ ثانیه از ۰ به ۶۰ مایل در ثانیه برسد و با سرعت ۱۵۴ مایل در مدت زمان ۱ دقیقه و ۳۴ ثانیه دور کامل مسیر تست سرعت لوتوس را پشت سر بگذارد.

 لوتوس الیزه 250

از جمله تغییرات فنی انجام شده در لوتوس الیزه ۲۵۰ می توان به سیستم تعلیق و ترمز آن و همچنین بهبود عایق صدا اشاره کرد. امکاناتی مانند بلوتوس، اتصال ipod، سیستم تهویه و کروز کنترل از جمله مواردی است که به آن می توان عنوان کرد.

 لوتوس الیزه 250

نسخه ۲۵۰ الیزه با قیمت ۴۷۹۰۰ پوند انگلیس با امکانات کامل قیمت گذاری شده است و این در حالی است پورشه ۷۱۸ کیمن S فقط ۲۰۰۰ پوند گرانتر می باشد.

 لوتوس الیزه 250

منبع:دنیای خودرو



نظرات