1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تعداد زیادی از خودرو‌های میلیاردی در دبی فقط خاک می‌خورند!

تعداد زیادی از خودرو‌های میلیاردی در دبی فقط خاک می‌خورند!

2 آبان 1396
  • 1

رفتار برخی از ساکنان شهر دبی با ماشین‌های گرانقیمتشان عجیب و غریب است، آن‌ها ماشین‌های مدل بالای خود را در پارکینگ فرودگاه و خیابان‌های اطراف ر‌ها می‌کنند تا خاک بخورد!

ده‌ها پورشه، فراری، مرسدس بنز و BMW، که از کشور‌های اروپایی وارد خاک دبی شده و ارزش هر کدام از آن‌ها به تنهایی بیش از ۱ میلیارد ریال بوده، حالا با مشتی خاک پوشانده شده است!

 تعداد زیادی از خودرو‌های میلیاردی در دبی فقط خاک می‌خورند!

ثروتمندان اروپایی به خصوص بریتانیایی‌ها، در زمان رونق اقتصادی امارات، در بازار‌های دبی سرمایه‌گذاری کردند. آن‌ها با خرید ماشین‌های لوکس و اسپرت مدل بالا، غافل از بحران پیش رو، به دنبال رفاه و خوشگذرانی خود بودند، تا اینکه امارات متحده عربی به ناگاه با بحران اقتصادی شدیدی روبرو شد.

موضوعی که صاحبان این ماشین‌ها را مجبور کرد تا بخاطر گرانی قطعات و هزینه‌های بالای خودروها، مجبور شوند آن‌ها را در پارکینگ فرودگاه و یا گوشه خیابان ر‌ها کرده و از این راه از پرداخت بدهی‌های سنگین مالیات شانه خالی کرده و کشور را ترک کنند. روی شیشه بسیاری از ماشین‌ها جملاتی با این مفهوم نوشته شده: معذرت می‌خواهم!

نکته جالب دیگر برخورد مقامات قضایی با این خودروهاست؛ پلیس در صورت مشاهده خودرو مشکوک که چند روز متوالی بدون صاحب ر‌ها شده باشد، اخطاری به صاحب آن می‌دهند، در صورت عدم مراجعه فرد به اداره پلیس، ماشین بی هویت اعلام می‌شود و در لیست اموال عمومی قرار می‌گیرد تا با فروش آن‌ها شاید بتواند بخشی از مشکلات کوچک ناشی از اقتصاد بیمار خودرا درمان کند.

بر اساس آمار سالیانه بیش از ۳ هزار خودرو بی‌صاحب از سطح شهر جمع‌آوری می‌شود.



نظرات

  • آرش آرش (2 آبان 1396 ساعت 21:01)

    اقتصاد بیمار ؟؟! , کافیه که یک نگاه کوچک به سابقه شهر دبی و رشد اقتصادی اون بندازیم تا تعجب و تحسین رو نسبت به این شهر حس کنیم , شهری که حالا توریست و گردشگری درآمد اولش شده . اقتصاد بیمار رو ما داریم که در هیچ زمینه اقتصادی و .., برنامه و هدف مشخصی نداریم .