1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. موتورهای توربو برای لکسس

موتورهای توربو برای لکسس

16 دی 1394
  • 0

لکسس در حال کوچ به سمت موتورهای توربو است. در حالی که پیش از این یکی از، تنفس طبیعی به عنوان یکی از نقاط قوت موتورهای این شرکت عنوان می‌شد، نهایتاً لکسس نتوانست از مزایای توربو شدن چشم پوشی کند.

اولین خودروی لکسس با موتور توربو، کراس اوور NX بود. سپس مدل‌های IS و RX نیز این پیشرانه را انتخاب کردند و در مرحله بعد نوبت RC و GX است.

در حال حاضر تنها موتور توربو، از نوع چهار سیلندر و 2.0 لیتری می‌باشد اما شاید موتورهای حجیم 8 سیلندر این شرکت نیز در مدل‌های LX و غیره نیز با پیشرانه‌های کوچکتر توربو جایگزین شوند.

حرکت به سمت موتورهای توربوشارژر با توجه به بهره وری بهتر در مصرف سوخت و با درنظر گرفتن استانداردهای سخت گیرانه تر آلایندگی، اجتناب ناپذیر است. مارک‌های المانی نظیر مرسدس، BMW و آئودی به شدت در حال استفاده از انواع توربو هستند و مشتریان نیز علاقه مند به خودروهایی با این تکنولوژی می‌باشند. به گونه‌ای که حتی خریداران عادی و بدون اطلاعات فنی نیز به دنبال خودرویی با پسوند توربو می‌گردند.

موتور چهار سیلندر 2.0 لیتری توربوی لکسس 235 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور در مدل NX 200T با یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک و یک سیستم کنترل پویای گشتاور جفت می‌شود. البته انواع دیگری از انتقال نیرو برای این موتور در مدل‌های دیگر قابل انتخاب می‌باشند.

 موتورهای توربو برای لکسس

 موتورهای توربو برای لکسس

 موتورهای توربو برای لکسس

 موتورهای توربو برای لکسس

منبع پدال


نظرات