1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. لکسس مسابقه ای RC-F GT3 در تیم F پرفورمنس

لکسس مسابقه ای RC-F GT3 در تیم F پرفورمنس

14 آبان 1394
  • 0

تیم تازه تأسیس‌شده‌ی F پرفورمنس، تلاش‌های جهانی لکسس درزمینهٔ مسابقات را در ایالات‌متحده به نمایش می‌گذارد. این زمینه‌ی جدید در حیطه کاری این خودروساز ژاپنی هم‌زمان با تولید RC F GT3 در سال 2016 آغاز می‌شود.

به لطف سرمایه‌گذاری جدید پاول جنتیلوزی در قسمت مسابقات، این خودروساز لوکس تیم مسابقه‌ای F پرفورمنس را به‌محض معرفی سری RC F GT3 روانه مسابقات می‌کند. همان‌طور که از اسم این خودروی مسابقه‌ای جدید پیداست، این خودرو بر اساس مدل RC F ساخته ‌شده و برای دسته GT3 از سری مسابقات FIA آماده شده است. علاوه بر این، طبق گفته‌ی جف براکن معاون مدیرکل لکسس این سری خودروهای مسابقه‌ای بستر آزمونی برای مدل‌های آینده‌ی سری F خواهند بود.

وی دراین‌باره می‌گوید:

یکی از اهداف اصلی تشکیل تیم F پرفورمنس تقویت سری F لکسس با اعمال تجربیات جمع‌آوری شده از مسابقات است؛ و این کار با توسعه و پرورش فرهنگ مهندسی در انتقال دانش به خودروهای سواری سطح بالای دینامیک حاصل می‌شود.

ما برای شروع این همکاری و تلاش‌های این تیم برای برند تجاری‌مان در سال‌های آینده هیجان‌زده هستیم.

این خودرو که در کارخانه فنّاورانه تویوتا واقع در ژاپن تولید می‌شود وزنی 1300 کیلوگرمی دارد و زیر کاپوت موتوری هشت سیلندر و 5.0 لیتری دارد که بیش از 500 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. گیربکس متوالی (Sequential) شش سرعته این خودرو با سیستم تعویض دنده از پشت فرمان عرضه می‌شود. گویا قرار است اسکات پروئت راننده افسانه‌ای و کهنه‌کار مسابقات جاده‌ای هم مسئول مهار این خودروی درنده باشد. لکسس هم اعلام کرده است که همکاری با پروئت تجربیات با ارزشی را در مرحله توسعه‌ی این خودرو به ارمغان می‌آورد.

F پرفورمنس در حالی با خودروی RC F GT3 در سال 2016 وارد مسابقات می‌شود که این تیم بر روی توسعه خودروی فول اسپرت فصل 2017-2018 تمرکز کرده است.

این اولین بار نیست که پروئت و لکسس با هم همکاری می‌کنند. پروئت قبلاً به‌عنوان راننده، سه بار قهرمانی در مسابقات قهرمانی گرند ای ام رولکس سوپر اسپرت‌ها را (بین سال‌های 2004 تا 2007) تجربه کرده است و در دایاتونا برنده‌ی رولکس 24 شده است و این قهرمانی‌ها با خودروهای لکسس و نمونه‌های اولیه رایلی حاصل شده است.

پروئت در مورد همکاری جدیدش با لکسس گفت:

زمانی که لکسس از عرصه‌ی اتومبیلرانی کنار کشید به آن‌ها قول دادم که زمان بازگشت لکسس به این مسابقات آن‌ها را تنها نگذارم. حالا زمان بازگشت فرارسیده و من به‌عنوان سفیر تجاری خودروهای مسابقه‌ای تیم F پرفورمنس و RC F GT3 نمی‌توانم بیش‌تر از این هیجان‌زده باشم.

 لکسس مسابقه ای RC-F GT3 در تیمF  پرفورمنس

 لکسس مسابقه ای RC-F GT3 در تیمF  پرفورمنس

 لکسس مسابقه ای RC-F GT3 در تیمF  پرفورمنس

 لکسس مسابقه ای RC-F GT3 در تیمF  پرفورمنس

 لکسس مسابقه ای RC-F GT3 در تیمF  پرفورمنس

 لکسس مسابقه ای RC-F GT3 در تیمF  پرفورمنس

منبع پدال


نظرات