1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. انتقادات از طراحی های جدید لکسس!

انتقادات از طراحی های جدید لکسس!

6 بهمن 1396
  • 0

با نگاهی ساده به سبد محصولات کنونی لکسس می‌توان فهمید که این برند لوکس ژاپنی جهت کاملاً متفاوتی را نسبت به برندهای لوکس دیگر در پیش گرفته است. درحالی‌که ژرمن‌ها همچنان سبک طراحی تیپیکال و البته محافظه‌کارانه خود را حفظ کرده‌اند اما لکسس ظاهری تیزتر داشته و البته یکی از بارزترین ویژگی‌های آن تکامل جلوپنجره دوکی‌شکل در خودروهایی همچون LC 500 و کانسپت LF-1 می‌باشد. این خودروساز هم‌اکنون می‌داند که استایل برجسته جدیدش باب میل همه افراد نبوده اما خب خریداران را به خود جذب می‌کند.

انتقادات از زبان طراحی جدید لکسس!

جف براکن یکی از مدیران لکسس می‌گوید:

بخش اعظم افرادی که طراحی‌های ما را دوقطبی می‌دانند از ابتدا با ما همراه بوده‌اند. در حقیقت من تلفن‌هایی داشته‌ام که در آن برخی از مالکان حدود 45 دقیقه با من گفت‌وگو کرده و گفته‌اند که چقدر درباره طراحی جدید ناامید شده‌اند.

انتقادات از زبان طراحی جدید لکسس!

انتقادات از زبان طراحی جدید لکسس!

براکن اعتراف می‌کند طراحی آوانگارد لکسس شاید باعث شود خریداران قدیمی‌تر از آن‌ها دور شود اما اگر طراحی جدید باعث شود خریداران بیشتری به‌سوی این برند سرازیر شود ارزشش را دارد:

اگر سن متوسط خریداران ما 60 باشد ما باید آن را پایین بیاوریم.

خودروهای مفهومی و تولیدی اخیر نشان می‌دهند که محصولات آینده لکسس شاید حتی استایل غیرعادی‌تری هم داشته باشند. کانسپت LF-1 پیش‌نمایشی از نسخه جدید جلوپنجره دوکی‌شکل بوده است. همچنین کانسپت کوچک‌تر UX نشان دهنده ظاهر جدید در طیف محصولات کوچک‌تر خواهد بود.

لکسس نسخه متفاوت جلوپنجره خود را برای هر مدل طراحی کرده و تلاش زیادی برای خلق هریک صورت گرفته است. برای ساخت جلوپنجره سدان LS، ابتدا یک طراح زمانی 6 ماهه را با رایانه صرف می‌کند تا 5 هزار قطعه تشکیل دهنده جلوپنجره را تنظیم نماید. سپس یک صنعت‌کار ماهر با ابزار دست کارهای بعدی همچون پولیش سطوح متعدد را انجام می‌دهد تا درخشندگی فوق‌العاده‌تری ایجاد گردد.

انتقادات از زبان طراحی جدید لکسس!

انتقادات از زبان طراحی جدید لکسس!

انتقادات از زبان طراحی جدید لکسس!

منبع پدال


نظرات