1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. لکسوس IS250 با سیستم AWD

لکسوس IS250 با سیستم AWD

17 اسفند 1393
  • 1

در سال 2015، اکسس سدان های رده پایین IS250 را با ویژگی‌های جالبی همراه نموده است. در حال حاضر بدون در نظر گرفتن هاچ بک هیبریدی CT200h می‌توان سری IS را پایین‌ترین مدل‌های این برند لوکس دانست. با این وجود، لکسس به شدت در تلاش است تا تصویر این خودرو را به عنوان یک خودروی لوکس با عملکرد بالا همچنان حفظ و تقویت نماید.

بازار سدان های اسپرت بسیار رقابتی است. در حال حاضر سدان های آلمانی مخصوصاً از باواریا، این کلاس را عرصه قدرت‌نمایی خود قرار داده‌اند و هر خودروی دیگری سودای رقابت بر آنها را در سر می‌پروراند. سدان IS250 می‌خواهد این وضعیت و رقابت را با چالشی جدی مواجه کند. اما آیا می‌تواند؟

در اینجا ما به سراغ IS250 مدل 2015 رفته‌ایم که از سیستم انتقال نیروی چهار چرخ AWD سود می‌برد. می‌توان امیدوار بود که با چنین سیستمی برای انتقال نیرو، عملکردی مطلوب در شتابگیری و همچنین دینامیکی مناسب در مسیرهای لغزنده و برفی را شاهد باشیم.

طراحی IS250 پس از تغییرات و فیس لیفت در سال گذشته، بدون تغییر مانده است. چهره خودرو در سال 2014 با چراغ‌های بومرنگی و جلوپنجره دوکی شکل، ارتقا یافته و اسپرت تر و تهاجمی شده است. از تغییرات مدل 2015 باید به ارتقای نرم افزاری سیستم ریموت موبایل Enform که امکان استارت و چک کردن خودرو و یافتن موقعیت آن از راه دور از طریق گوشی همراه را می‌دهد، اشاره کرد.

مدل مورد آزمایش ما دارای قیمت پایه 39 هزار دلاری است که با تجهیزات سفارشی نظیر چرخهای آلیاژ آلومینیوم با هزینه 935 دلار، پکیج لوکس سفارشی شامل چراغ‌های LED جلو، صندلی‌های جلوی تهویه شونده، آینه‌های بیرونی ضد نور، روکش چرم داخلی، تزئینات چوبی اتاق، فرمان الکتریکی و تلکسکوپی، صندلی راننده، آینه‌ها و فرمان حافظه‌دار، مانیتورینگ نقاط کور و سیستم هشدار ترافیک از عقب می‌شود و 3000 دلار دیگر هزینه دارد. سیستم ناوبری GPS هم بعلاوه دوربین بک آپ و دوربین دید عقب، کنترل از راه دور لمسی و برنامه سوئیت جمعاً 1855 دلار آب می‌خورد. بنابراین قیمت مجموع در این مدل AWD به 46395 دلار رسیده است.

فضای کابین این لکسس، یکی از بهترین بخش‌های آن است. صندلی‌ها به خوبی تقویت شده و استحکام مناسبی دارند و در عین حال بسیار راحت می‌باشند. کابین نسبت به مدل‌های قبلی جادارتر به نظر می‌رسد. صندلی‌های چرمی و روکش‌های چوب طبیعی نیز احساس لوکسی بیشتری را به ارمغان آورده اند. سراسر کابین با مواد نرم پوشش داده شده است و کیفیت بالایی را نشان می‌دهد. فضای پای سرنشینان عقب نیز به طور محسوسی بهبود یافته است.

لکسس IS250 همچنان از یک موتور شش سیلندر 2.5 لیتری با توان 204 اسب بخار و گشتاور 185 پوند فوت سود می‌برد. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس 6 سرعته خودکار با امکان تعویض دستی از روی فرمان استفاده شده است. از چنین موتوری، قدرت بیشتری انتظار می‌رود و عملکرد آن برای یک سدان اسپرت قابل تعریف نیست. مصرف سوخت نیز در شهر 11.76 لیتر و در بزرگراه 8.71 لیتر و به‌صورت ترکیبی 10.23 لیتر در صد کیلومتر طبق برآوردهای EPA می‌باشد.

خوشبختانه عملکرد خودرو در جاده‌های برفی، مناسب است. خودرو در هوای طوفانی و مسیر برفی مورد آزمون قرار گرفت که رانندگی اطمینان‌بخش و راحتی را تقدیم می‌کرد. چرخ‌های 18 اینچی با تایرهای تمام فصل بریجستون و سیستم انتقال نیروی دو دیفرانسیل باعث احساس امنیت در شرایط نامطلوب جاده می‌شوند. گیربکس اتوماتیک دارای سه حالت قابل انتخاب برای تعویض است. اقتصادی، عادی و اسپرت که در هر کدام از این حالت‌ها، به صورت خودکار، عملکرد دریچه‌های گاز، فرمان، مدیریت سوخت و تعویض دنده را بهینه می‌نماید. تعویض دنده دستی از طریق اهرم‌های روی فرمان نیز جذاب و مفرح می‌باشند.

لکسس با طراحی به‌روز شده ظاهری و داخلی IS250 این خودرو را تبدیل به احسن نموده است. سیستم AWD برای مسیرهای نامناسب هم انتخاب موجهی می‌باشد. با این وجود، بیشترین انتظار از این خودرو، افزودن قدرت پیشرانه آن لااقل به اندازه 50 اسب بخار است تا در برابر سدان های آلمانی بتواند رقابت نزدیک‌تری داشته باشد.

 لکسوس IS250 با سیستم AWD

 لکسوس IS250 با سیستم AWD

 لکسوس IS250 با سیستم AWD

 لکسوس IS250 با سیستم AWD

 لکسوس IS250 با سیستم AWD

 لکسوس IS250 با سیستم AWD

 لکسوس IS250 با سیستم AWD

 لکسوس IS250 با سیستم AWD

منبع پدال


نظرات

  • آفرین آفرین (17 اسفند 1393 ساعت 07:35)

    لوکسس هم دیگه جای خود را در صنعت خودرو اون بالا بالاها باز کرده و خیلی هم با شخصیت نشون میدهد .