1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. معرفی مدلهای مختلف لکسوس IS 250

معرفی مدلهای مختلف لکسوس IS 250

21 مرداد 1393
  • 7

سابقه لکسس سری IS به سال 1998 بر می‌گردد. در این سال بازوی سازنده خودروهای لوکس تویوتا تصمیم گرفت رقابت با سدانهای اسپرتی چون ب ام و سری 3 را در دستور کار قرار دهد. بنابراین اولین فرزند این خانواده با نام IS 200 متولد شد. این خودرو چهره ای ساده داشت و طراحی ژاپنی آن که شبیه سایر مدل‌های تویوتا بود، کمتر جلب توجه می‌کرد. بعلاوه نمی‌شد آن را با برادر بزرگ‌تر آن یعنی سری LS یا GS مقایسه کرد.

اما نسل دوم IS که در سال 2005 معرفی شد، کمی چاشنی اسپرت تری را به این خودرو افزود. این مدل با چراغ‌های گوه ای شکل و بدنه عضلانی، جذاب‌تر بود. لکسس روی این مدل تمرکز بهتری داشت و بر لوکس بودن و راحتی نیز بیش از اسپرتی بودن و دینامیک تأکید داشت. سرانجام این نسل نیز در سال 2013 از رده خارج شد تا شاهد چهره نسل جدید لکسس با زبان طراحی جدید آن باشیم.

 معرفی مدلهای مختلف لکسس IS 250

 معرفی مدلهای مختلف لکسس IS 250

 معرفی مدلهای مختلف لکسس IS 250

 معرفی مدلهای مختلف لکسس IS 250

لکسس IS جدید از آوریل سال 2013 روی خط تولید قرار گرفت. این خودرو با جلوپنجره دوکی شکل بسیار بزرگ خود به سرعت از سایر خودروها تمایز می‌یابد. بعلاوه چراغ‌های بسیار خاص بومرنگی آن نیز در ارائه تصویری خاص و هیجان‌انگیز به آن کمک کرده‌اند. میزان پیش‌آمدگی زیاد کاپوت، این تصور را ایجاد می‌کند که موتورهای بزرگ و بسیار پرقدرتی درون آن آرمیده باشند.

خطوط کناری بدنه و طراحی آینه‌های جانبی هم ظاهری پویا به آن بخشیده‌اند. هرچه به سمت انتهای خودرو پیش می‌روید، طراحی عجیب و نوآورانه، جای خود را به طرحی معمولی و ساده‌تر می‌دهد. چراغ‌های عقب همچون شالی تا امتداد گلگیرها کشیده شده‌اند. اگزوزهای دو تایی نیز انتظارها را بالا می‌برند. با این وجود در تمام زوایا با خودرویی اخمو، عبوس یا عصبانی روبرویید.

لکسس IS جدید 4.66 متر طول و 1.81 متر عرض و 1.43 متر ارتفاع دارد. بنابراین کاملاً مشابه یک سدان متوسط می‌باشد. فاصله 2.8 متری بین دو محور، نویدبخش فضای کافی برای سرنشینان مخصوصاً فضای پای سرنشینان عقب خواهد بود.

 معرفی مدلهای مختلف لکسس IS 250

 معرفی مدلهای مختلف لکسس IS 250

 معرفی مدلهای مختلف لکسس IS 250

 معرفی مدلهای مختلف لکسس IS 250

در حال حاضر لکسس IS از دو پیشرانه بنزینی و یک پیشرانه هیبریدی بهره می‌برد. مدل IS 250 از پیشرانه شش سیلندر 2.5 لیتری بهره می‌برد که قدرت تولیدی آن 204 اسب بخار و گشتاور خروجی آن 250 نیوتن متر است. البته برای برخی بازارها این موتور با تنظیمات متفاوت با قدرت 215 اسب بخار و گشتاور 260 نیوتن متر ارائه می‌گردد. مدل IS 350 نیز بین 310 تا 318 اسب بخار قدرت در دور موتور 6400 و 375 تا 380 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 4800 دور بر دقیقه تولید می‌کند.

هر دوی این مدل‌ها را می‌توان به صورت دیفرانسیل عقب استاندارد یا دو دیفرانسیل خریداری کرد. بعلاوه مدل IS 300h نیز با پیشرانه هیبریدی به بازار آمده که شامل موتور الکتریکی 141 اسبی و موتور بنزینی 2.5 لیتری 175 اسبی می‌شود. نیروی مفید خروجی ترکیبی نیز به 217 اسب بخار می‌رسد. برای انتقال نیرو در مدل‌های 250 از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده می‌شود در حالی که مدل‌های 350 از گیربکس هشت سرعته بهره می‌برند. مدل هیبریدی نیز از انتقال نیروی پیوسته CVT استفاده می‌کند.

علاوه بر این پکیج F Sport نیز می‌تواند انتخابی بسیار جذاب باشد. در مدلهای اف اسپرت، سیستم تعلیق عملکردی به‌مراتب بهتر و دینامیک‌تر دارند. نسبت چرخش فرمان نیز متغیر است. یک مجموعه کیت بدنه اسپرت را نیز باید به این تغییرات بیافزایید. جلوپنجره دوکی جلو با شبکه‌های متفاوت بجای میله‌های افقی، چرخهای آلیاژی با رنگ گرافیتی، هواکش سپر متفاوت و نشان F Sport در جای‌جای بدنه و کابین نیز از دیگر موارد قابل ذکرند. در حالی که اتاق این مدل‌ها با فیبر کربن تزئین شده و صندلی‌های اسپرت با لبه‌های نگه‌دارنده، سیستم ناوبری و اطلاعات صوتی و رنگ‌آمیزی قرمز کابین نیز جلب توجه می‌کنند. متأسفانه اگر انتظار دارید که این مدل‌ها نظیر مدلهای M ب ام و یا AMG مرسدس از پیشرانه تقویت شده نیز برخوردار باشند، اشتباه کرده‌اید.

 معرفی مدلهای مختلف لکسس IS 250

 معرفی مدلهای مختلف لکسس IS 250

 معرفی مدلهای مختلف لکسس IS 250

همه مدلهای IS از فضای داخلی با کیفیتی که به طرز وسواس گونه ای ساخته شده سود می‌برند. پنل نشانگرها نیز از مدل سوپراسپرت LFA الهام گرفته شده است. مجموعه داشبورد فضای سنگین و با شکوهی دارد. شاید نتوان آن را زیبا و یا مدرن خواند. اما از لمس هر قسمت آن لذت خواهید برد و حس یک خودروی گران قیمت را به شما منتقل خواهد کرد.

برخلاف چهره تهاجمی بدنه، چیزی برای ترساندن سدانهای اسپرت آلمانی وجود ندارد. شاید این از سنگینی خودرو باشد که لااقل 1720 کیلو وزن دارد. گیربکس شش سرعته کمی بی‌حال است. زمان طی مسافت 400 متر 16.1 ثانیه است.

شتاب صفر تا صد 7.8 ثانیه و شتاب صفر تا 160 کیلومتر 22 ثانیه طول می‌کشد. مصرف سوخت مدل IS 250 در شهر 11.2 لیتر و در بزرگراه و جاده 7.84 لیتر طبق استاندارد اندازه گیری EPA می‌باشد. در طول تست نیز مصرف آن به طور متوسط 10.7 لیتر در صد کیلومتر بود.

مدل F Sport تنها به صورت AWD ارائه می‌شود. مدلهای دو دیفرانسیل و چهار چرخ متحرک IS 250 نیز نیاز به پرداختی اضافه دارند که به جای آن می‌توان مدل 350 را با هزینه ای مشابه انتخاب کرد و در عوض کارایی و دینامیک بهتری را به دست آورد. البته این موضوع نباید چندان حساسیتی ایجاد کند زیرا کسی از لکسس انتظار عملکردی همانند ب ام و ندارد در عوض راحتی و لوکس بودن آن بیشتر مد نظر خریداران است.

قیمت IS 250 استاندارد از 36550 دلار آغاز می‌شود. این در حالی است که پکیج F Sport نزدیک 4 هزار دلار خرج اضافه دارد و قیمت این مدل را به 40135 دلار می‌رساند. با همین قیمت می‌توان یک IS 350 استاندارد را انتخاب کرد. در حالی که مدل F Sport آن 44155 دلار قیمت دارد.

 معرفی مدلهای مختلف لکسس IS 250

 معرفی مدلهای مختلف لکسس IS 250

 معرفی مدلهای مختلف لکسس IS 250

 معرفی مدلهای مختلف لکسس IS 250

 معرفی مدلهای مختلف لکسس IS 250

 معرفی مدلهای مختلف لکسس IS 250

 معرفی مدلهای مختلف لکسس IS 250

منبع lexus.com


نظرات

  • سرطان تیونینگ سرطان تیونینگ (2 آبان 1393 ساعت 17:02)

    لکسوزززز

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (10 مهر 1393 ساعت 17:14)

    برای انتقال نیرو در مدل‌های 250 از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده می‌شود در حالی که مدل‌های 350 از گیربکس هشت سرعته بهره می‌برند. مدل هیبریدی نیز از انتقال نیروی پیوسته CVT استفاده می‌کند

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (10 مهر 1393 ساعت 17:14)

    برای انتقال نیرو در مدل‌های 250 از گیربکس 6 سرعته اتوماتیک استفاده می‌شود در حالی که مدل‌های 350 از گیربکس هشت سرعته بهره می‌برند. مدل هیبریدی نیز از انتقال نیروی پیوسته CVT استفاده می‌کند

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (5 مهر 1393 ساعت 13:31)

    سیستم تعلیقش اینطور که در توضیحات گفته شده باید عالی باشه.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (1 مهر 1393 ساعت 17:53)

    طراحی چراغ هاش بسیاز زیباست هم چراغ های جلو و هم چراغ های عقب بسیار شیک و بی نظیر طراحی شده است.

  • نادرتیونینگ نادرتیونینگ (21 مرداد 1393 ساعت 11:15)

    طراحی چراغای جلوشو به جز دیلایتش اصلا درک نمیکنم

    عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (18 مهر 1393 ساعت 15:43)

    ولی انصافا فقط چراغاش به 100تا پراید می ارزه.