1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. لکسس ES مدل 2016 با امکانات ایمنی و چهره جدید

لکسس ES مدل 2016 با امکانات ایمنی و چهره جدید

23 تیر 1394
  • 0

هاوربوردها و کوپه‌های اسپورت با پیشرانه V-8 را که کنار بگذاریم، هنوز هم بیشتر تجارت لکسس بر روی محصولات ساده‌تری مانند ES سدان می‌چرخد. بر این اساس، آپگرید تازه لکسس ES 350 و ES 300h هیبرید برای سال ۲۰۱۶ با یک جلوبندی جدید، امکانات ایمنی تازه و یک سری تجهیزات متفاوت، همچنان این سدان متوسط را به روز نگه داشته است.

البته ظاهر جدید ES سدان مدل ۲۰۱۶ چندان جای تعجبی ندارد، چرا که قبلاً آن را در جلوبندی تهاجمی‌تر نسخه بازار چین که اوایل سال جاری میلادی معرفی شد، آن را مشاهده کرده‌ایم. جلوپنجره آشنای دوکی‌شکل لکسس با طراحی زیبای چراغ‌های LED، کاملاً جلوی بدنه خود را از آنِ خود کرده و قسمت پایین‌تر جلو‌بندی نیز از المان‌های جدید کرومی بهره‌مند شده است. همه اینها در کنار چراغ‌های مه‌شکن، قامتی جدید برای خود ایجاد کرده‌اند. طراحی عقب بدنه نیز با طرح چراغ‌های عقب L شکل و فرم تازه لوله‌های اگزوز دچار تغییر شده است. در هر دو مدل ES 300h و ES 350 طراحی چرخ‌ها و رنگ‌آمیز‌ی بدنه به شکلی جدید ارائه شده‌اند.

از نظر تکنولوژی، لکسس ES مدل ۲۰۱۶ صاحب پکیج آپشن ایمنی لکسس پلاس شده است؛ پکیجی که قبلاً برای لکسس RX مدل ۲۰۱۶ معرفی شده بود. در این پکیج، سیستم‌هایی مانند ترمز پیش‌برخورد، هشدار عبور از خط و کروز کنترل انطباقی به شکلی ارزان‌تر در یک مجموعه گردآوری شده‌اند. همچنین سیستم هشدار ترافیک پشت‌سر و یک مانیتور نقطه کور نیز به صورت آپشن‌هایی در دسترس قرار گرفته‌اند. در مدل RX، قیمت این پکیج تنها برابر ۶۵۰ دلار بود و بر این اساس، یک قیمت مشابه را می‌توان برای استفاده از آن در ES سدان انتظار داشت.

در همین حال، کابین لکسس ES مدل ۲۰۱۶ نیز آپگریدهایی به خود دیده است؛ از جمله ارتقای چوب مورد استفاده و سطوح پیانو بلک که بر اساس نوع طراحی و سطح تریم انتخاب متفاوت خواهند بود. یک سری تغییرات کوچک در بین تجهیزات نیز باعث شده که سیستم صوتی مارک لوینسون و همین‌طور سقف آفتاب‌گیر پانوراما بتوانند در کنار تمام پکیج‌های آپشن مورد استفاده قرار گیرند. سیستم ارتباطی تلفن هوشمند Enform نیز قابلیت بیشتری را در زمینه پشتیبانی برنامه‌ها و ارتباطات پیدا کرده است.

چیزی که در مدل ۲۰۱۶ تغییر چندانی نداشته، موتور موجود در زیر کاپوت است.

لکسس ES 350 مدل ۲۰۱۶ از همان موتور ۳/۵ لیتری V-6 با قدرت ۲۶۸ اسب‌بخار به همراه یک گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کند و برای ES 300h هیبرید نیز همچنان ترکیب موتور ۲/۵ لیتری چهار سیلندر و موتور الکتریکی با مصرف سوخت ترکیبی ۵/۸۸ لیتر به کار رفته است.

در مورد قیمت نیز باید گفت که نباید انتظار تغییر چندانی نسبت به مدل کنونی لکسس ES داشته باشیم؛ در حال حاضر یک ES 350 همراه با هزینه تحویل برابر ۳۸ هزار و ۶۲۵ دلار است و برای داشتن یک ES 300h نیز باید ۴۱۵۰۵ دلار پرداخت. در هر حال، ES مدل ۲۰۱۶ در اواخر سال جاری میلادی به بازار ارائه می‌شود و به زودی اطلاعات بیشتری در مورد قیمت آن منتشر خواهد شد.

منبع پدال


نظرات