1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. لکسوس جان دوباره گرفت

لکسوس جان دوباره گرفت

19 خرداد 1393
  • 1

با این که پرفروش ترین خودروهای گران قیمت دنیا سه برند آلمانی ب ام و، مرسدس بنز و آئودی هستند اما قرار نیست تا ابد این طور باقی بماند. تویوتا هم برند گران قیمت لکسوس خود را دوباره به پیکار فرستاده است.

در ماه گذشته برای دومین بار لکسوس توانست تعداد بیشتری لکسوس بفروشد و فاصله خود با ب ام و را کاهش بدهد. در 5 ماه ب ام و حدود 12 هزار دستگاه بیشتر از لکسوس فروخته است.

در ماه مه لکسوس 26 هزار و 921 دستگاه خودرو فروخت که نسب به مدت مشابه سال گذشته 21.1 درصد افزایش داشت. تعداد فروش مرسدس بنز در مقایسه 26 هزار و 617 بود یعنی لکسوس فقط 304 دستگاه بیشتر از مرسدس فروخت. اما موضوع اصلا این نیست؛ چون نگرانی های آلمانی ها از چیز دیگری است. وقتی رشد فروش مرسدس بنز نسبت به مدت مشابه سال گذشته مقایسه می شود، رشد مرسدس بنز فقط 4 درصد بوده در حالی که لکسوس 21 درصد رشد کرده است. فقط کافی است این موضوع را در نظر بگیرید که ژاپن در سال 2011 به بلایای طبیعی مثل سونامی و زلزله سهمگین دچار شده بود. اکنون بعد از گذشت 3 سال دوباره بعد از بازسازی، جان دوباره گرفته است.

مهمتر این که سبقت لکسوس از مرسدس بنز بدون استفاده از شگردهای بازار و مشوق ها و سیاست گذاری ها بوده است. ضمن آن که لکسوس رقیب مناسبی برای خودروی پرفروش و موفق CLA مرسدس بنز ندارد. اگر ژاپن دوباره به بلای طبیعی مثل سونامی و زلزله سهمگین مواجه نشود، با ورود RC کوپه و NX کراس اور بعید نیست موفقیت سال 2014 لکسوس حتمی باشد.




نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (4 مهر 1393 ساعت 23:58)

    لکسوس ماشین سرسختیه و من مطمئنم رقباشو بدردسر میندازه...