1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. تریلر مجازی لندروور

تریلر مجازی لندروور

14 شهریور 1394
  • 0

لندروور یک سیستم جدید "مشاهده مسیر" به نام تریلر شفاف یا مجازی معرفی کرده است.

این سیستم برای از بین بردن نقاط کور طراحی‌شده و شیوه کار آن به‌این‌ترتیب است که ابتدا تصاویر ویدئویی را از دوربین فراگیر در پشت خودرو و همچنین تصاویر ویدئویی که از یک دوربین بی‌سیم دیجیتال در پشت تریلر یا کاروان قرارگرفته است را دریافت می‌کند. سپس فیلم‌ها به‌گونه‌ای پردازش می‌شوند که یک دید واضح و روشن از پشت خودرو بدون در نظر گرفتن تریلر یا کاروان ارائه شود.

دکتر ولفگینگ اپول، مدیر تحقیقات و فناوری جگوار-لندروور می‌گوید:

هنگامی‌که شما در حال سبقت گرفتن هستید به‌صورت غریزی آینه‌های خود را بررسی می‌کنید، اما اگر شما در حال بکسل کردن تریلر یا کاروان باشید محدوده وسیعی از دید عقب خودرو را از دست می‌دهید. پروژه تریلر شفاف ما این است که تحقیق کنیم که چگونه می‌توان بدون توجه به‌اندازه یا شکل تریلر یک تصویر وسیع از پشت وسیله نقلیه ارائه کرد. نمونه اولیه سیستم تریلر شفاف ما یک تصویر ویدئویی باکیفیت بسیار بالا و بدون موج از پشت خودرو ارائه می‌دهد که تریلر را نادیده می‌گیرد. این به این معنی است که راننده با در اختیار داشتن اطلاعات صحیح و دقیق از پشت خودرو می‌تواند تصمیم‌گیری بی‌خطر و مؤثری را در هنگام رانندگی و یا سبقت داشته باشد و عمل بکسل کردن را امن‌تر و کم درد سرتر انجام دهد.

علاوه بر معرفی تریلر شفاف، لندروور یک سیستم تشخیص حمل را هم معرفی کرده است که با استفاده از یک دوربین ویدئویی بی‌سیم نصب‌شده در داخل تریلر و یک کف‌پوش مجهز به سنسور فشار، به بارگذاری محموله به‌طور مساوی و یکنواخت در تریلر کمک می‌کند. همچنین اگر در هنگام رانندگی محموله به‌طور غیرمعمولی در داخل تریلر در حال حرکت و تکان خوردن شدید باشد این سیستم به راننده هشدار می‌دهد.

 تریلر مجازی لندروور

 تریلر مجازی لندروور

 تریلر مجازی لندروور

 تریلر مجازی لندروور

 تریلر مجازی لندروور

 تریلر مجازی لندروور

 تریلر مجازی لندروور

منبع پدال


نظرات