1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. نگاهی به کیا اپتیما 2016

نگاهی به کیا اپتیما 2016

1 اسفند 1394
  • 0

سدان خانوادگی و میان سایز کیا اپتیما، این روزها تبدیل به خودروی تاثیرگذاری شده است. حتی در بازار کشورمان نیز بسیاری از خریداران سگمنت و کلاس خودروهای سدان تا 200 میلیون، یکی از گزینه‌های بالقوه ای که در پیش دارند، همین اپتیما است.

می‌توان گفت که اپتیما نسبت به نسل قبلی خود استوارتر و پخته‌تر شده و موارد اندکی برای شکایت خریداران از آن وجود دارد. یکی از این شکایت‌ها از موتور 2.4 لیتری تزریق مستقیم آن است که نه قدرت موتور 2.0 لیتری توربوشارژر را دارد و نه نرمی موتور 1.6 لیتری توربو را. در واقع این موتور به عنوان یک انتخاب میانی برای این خودرو مطرح می‌باشد. طبیعی است که در بازار کورمان موتورهای دیگر یعنی 1.6 و 2.0 لیتری توربو به علت کاهش تعرفه وارداتی می‌توانند گزینه‌های معقول‌تری باشند. بحث ما در اینجا مربوط به موتور سنتی 2.4 است که 185 اسب بخار قدرت و 178 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

این پیشرانه را می‌توان در ردیف رقبایی چون مزدا 6 و هوندا آکورد از نظر خروجی دانست. این پیشرانه شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت 7.5 ثانیه‌ای و مصرف سوختی 9.41 لیتری (در طول آزمایش مسافت 1287 کیلومتری) را ثبت نموده است. موتور در حالت طبیعی آرام و محجوب است اما زمانی که به دنبال شتاب و سرعت بالا باشید، غرش آن شما را مبهوت خواهد کرد.

با وجود قیمت پایه 25 هزار دلاری، این نسخه مجهز به سیستم تهویه خودکار دو ناحیه‌ای، پورت USB و خروجی 12 ولتی در جلو و عقب، روکش چرمی، صندلی‌های جلوی گرم شونده، غربیلک فرمان گرم‌کن دار، صندلی الکتریکی راننده همراه با حافظه، دوربین دید عقب و یک صفحه نمایش لمسی 5.0 اینچی برای سیستم سرگرمی آن است.

اما نسخه‌ای که در تست استفاده شد 3700 دلار هزینه بیشتری داشت که بابت سقف سانروف پانوراما، صندلی‌های جلو با تهویه داخلی، صندلی الکتریکی سرنشین، صفحه 8.0 اینچی سیستم سرگرمی همراه با ناوبری، هشدار نقاط کور، هشدار ترافیک از عقب، سنسور پارک عقب، آینه الکتروکرومیک خودکار، چراغ روشنایی داخلی و تجهیزاتی از این قبیل بود. البته با پرداخت 1200 دلار دیگر می‌توان سیستم صوتی هارمن کاردون با صدای فراگیر، گرم کن صندلی‌های عقب، سایبان پنجره‌های عقب و غیره را نیز به دست آورد که نهایتاً هنوز قیمت خودرو از رقم معقول 30 هزار دلار هم پایین‌تر است.

تعلیق خودرو نرم و راحت است و البته اسپرت نیست. به گونه‌ای که شتاب جانبی قابل تحمل 0.83 آن را در رده متوسطی قار می‌دهد. در پیچ‌ها اندکی کم فرمانی مشاهده می‌شود. فرمان نیز تند و تیز است و بازخورد اندکی از وضعیت جاده می‌دهد. فضای داخلی خودرو جادار و مجلل به نظر می‌رسد. مخصوصاً اینکه الگوهای چرم سوراخ دار از مرسدس بنز برگرفته شده‌اند. یک نمایشگر لمسی بزرگ نیز کار با سستم سرگرمی را آسان می‌کند. بسیاری از امکانات و ویژگی‌های اپتیما را باید در خودروهایی با دوبرابر قیمت آن جستجو کرد.

هرچند این روزها خریداران مخصوصاً بعد از ارزانی نسبی قیمت سوخت به سوی خودروهای شاسی بلند هجوم آورده‌اند، اما یک خانواده متوسط می‌تواند روی فضای مفید اپتیما حساب کند. با این حال شاید انتخاب موتورهای توربو در نسخه‌های دیگر اپتیما، تنها نقاط ضعف آن را نیز کم رنگ نماید.

 نگاهی به کیا اپتیما 2016

 نگاهی به کیا اپتیما 2016

 نگاهی به کیا اپتیما 2016

 نگاهی به کیا اپتیما 2016

 نگاهی به کیا اپتیما 2016

 نگاهی به کیا اپتیما 2016

 نگاهی به کیا اپتیما 2016

 نگاهی به کیا اپتیما 2016

 نگاهی به کیا اپتیما 2016

 نگاهی به کیا اپتیما 2016

 نگاهی به کیا اپتیما 2016

 نگاهی به کیا اپتیما 2016

 نگاهی به کیا اپتیما 2016

 نگاهی به کیا اپتیما 2016

 نگاهی به کیا اپتیما 2016

 نگاهی به کیا اپتیما 2016

 نگاهی به کیا اپتیما 2016

 نگاهی به کیا اپتیما 2016

 نگاهی به کیا اپتیما 2016

 نگاهی به کیا اپتیما 2016

 نگاهی به کیا اپتیما 2016

 نگاهی به کیا اپتیما 2016

 نگاهی به کیا اپتیما 2016

 نگاهی به کیا اپتیما 2016

 نگاهی به کیا اپتیما 2016

 نگاهی به کیا اپتیما 2016

 نگاهی به کیا اپتیما 2016

منبع پدال


نظرات