1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ناکامی کیا و هیوندا در بحث آلایندگی در اروپا

ناکامی کیا و هیوندا در بحث آلایندگی در اروپا

3 آذر 1394
  • 0

بر پایه تحقیقات صنعتی، هیوندای و کیا در رسیدن به اهداف اروپایی در زمینه کاهش آلایندگی دی اکسید کربن شکست می‌خورند.

شرکت کانسالتینگ در گزارشی اعلام کرد آلایندگی دی اکسید کربن خودروهای این دو شرکت در سال 2014 بالاتر از سال پیش از آن بود و آنها را تنها خودروسازان بزرگی ساخت که در رسیدن به اهداف کاهش آلایندگی تعیین شده در اروپا موفق نشده اند.

مسئله آلایندگی خودروسازان کره‌ای هیوندای و کیا در پی بحران دیزلی فولکس واگن و اقرار این خودروساز آلمانی به استفاده از نرم افزار غیرقانونی برای فریب دادن تستهای آلایندگی دی اکسید نیتروژن، زیر ذره بین رفته است.

حتی پیش از اینکه رسوایی فولکس واگن در سپتامبر برملا شود، هیوندای و کیا مورد توجه بودند. این دو خودروساز کره ای سال گذشته به دلیل مبالغه در میزان اقتصاد سوخت خودروهایشان، موافقت کردند 350 میلیون دلار جریمه به دولت آمریکا بپردازند.

اتحادیه اروپا یکی از سخت گیرانه‌ترین اهداف محیط زیستی را دارد و از خودروسازان خواسته است تا سال 2021-2021 میزان آلایندگی خودروهایشان را به طور متوسط به 95 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر کاهش دهند با اینهمه هدف مذکور به تغییرات سیستم تست آلایندگی بستگی دارد که در پی رسوایی فولکس واگن، اعتبارش را از دست داده است.

خودروسازان با 95 یورو جریمه به ازای هر گرم دی اکسید کربن بالاتر از حد مجاز مواجه هستند که با توجه به شمار خودروهایی که در 2020 می‌فروشند، رقم نجومی خواهد بود.

به گفته یک کارشناس خودرو، عملکرد هیوندای و کیا نگرانیهای خاصی را برانگیخته است زیرا وضعیت این دو خودروساز از نزدیک بودن به اهداف هوای پاک 2021، به شکست در رسیدن به اهداف مذکور تغییر کرده است.

هیوندای و کیا شمار زیادی خودروی گران قیمت با موتورهای بزرگتر فروخته اند اما موتورهای بنزینی و دیزلی آنها به اندازه رقیبانشان کارآمد نیست و 10 گرم بیشتر دی اکسید کربن نسبت به فورد منتشر می‌کنند.

بر اساس گزارش فایننشیال تایمز، با اینهمه هر دو شرکت هیوندای و کیا اعلام کرده اند در مسیر رسیدن به اهداف هوای پاک قرار دارند و طرحهای معرفی خودروهایی با سوخت پاک را مورد تاکید قرار داده اند.

هیوندای که سازنده خودروی هیدروژنی آی 35 است، در فناوری پیل سوختی با آلایندگی صفر پیشرو بوده است و قصد دارد در سال 2016 مدلهای جدید کاملا برقی و آپشنهای هیبریدی را به بازار معرفی کند. این خودروساز قصد دارد 70 درصد از موتورهای مدلهایش را با انواع کارآمدتر تعویض کند.



نظرات