1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. کیا GT کانسپت دیفرانسیل عقب کیا

کیا GT کانسپت دیفرانسیل عقب کیا

26 بهمن 1394
  • 0

کیا و هیوندای، سال‌ها پس از ساختن خودروهای نه‌چندان جذاب و ارزان‌قیمت، اکنون با ترکیبی از طراحی زیبا و بهبود قابل‌توجه کیفیت، مسیر خود را در جریان اصلی بازار پیدا کرده‌اند. این در حالی است که قیمت محصولات آنها نیز همچنان در یک سطح رقابتی باقی مانده است.

اکنون نیز، پس از اینکه هیوندای دامنه خود را به کلاس خودروهای لوکس با برند «جنسیس» گسترش داده، کیا نیز ظاهراً می‌خواهد یک سدان اسپورت جدید به صورت دیفرانسیل عقب ارائه کند؛ این موضوعی است که در گزارش «رویترز» آمده است. این خبرگزاری از قول دو منبع، زمان تولید این خودروی جدید را که با کد CK شناخته می‌شود، ماه می سال ۲۰۱۷ میلادی درج کرده است. همچنین قرار است که تولید این مدل سالانه به ۶۰ هزار دستگاه برسد.

گفته می‌شود که محل تولید این مدل جدید، پس از انتقال بخشی از تولید «ریو» به کارخانه جدید مکزیک در اوایل سال آینده میلادی، در کارخانه کیا در نزدیکی سئول کره‌جنوبی خواهد بود. این سدان اسپورت کیا می‌تواند به عنوان رقیبی برای ب‌ام‌و سری 4 و آئودی A5 درنظر گرفته شود و احتمالاً شرایط چابک‌تر و جمع‌وجورتری نسبت به سدان‌های اسپورت معمولی خواهد داشت.

البته کیا قبلاً نیز اشتیاق خود را برای ساخت چنین خودرویی نشان داده است. این خودروساز کره‌ای در سال ۲۰۱۱ در نمایشگاه موتور شوی فرانکفورت از کانسپت GT پرده‌برداری کرد. پس از آن، برنامه‌های تولید برای این خودروی نمایشگاهی، مرتباً‌ به تعویق می‌افتاد؛ تا اینکه خبرهای جدید، احتمالاً از سبز شدن چراغ‌های تولید برای مدل زیبای GT حکایت دارد.

از جزئیات در این رابطه، می‌توان به این نکته اشاره کرد که این خودروی جدید ابعادی کوچکتر از جنسیس کوپه خواهد داشت و گزینه‌های پیشرانه آن شامل موتورهای ۲، ۲/۲ لیتری (احتمالاً دیزل) و ۳ لیتری خواهند بود. مطابق گزارش «رویترز»، این دومین سدان دیفرانسیل عقب کیا پس از سدان لوکس K900، و همین‌طور اولین سدان اسپورت کامپکتی است که توسط کیا یا هیوندای ارائه خواهد شد. در نتیجه، می‌توان انتظار داشت که نمونه مشابه آن در سری برند جنسیس نیز ارائه شود.

پس از حرکت هیوندای با «جنسیس» به سمت سطوح بالاتر بازار خودرو، کیا نیاز دارد که خود را بیش از پیش، متمایز کند. در واقع، ایجاد برند جنسیس در کلاس خودروهای لوکس، شرایط را برای کیا در این حوزه، سخت‌تر از قبل کرده است. به گفته یک منبع سوم به «رویترز»، کیا که در حال حاضر هیچ‌گونه برند لوکسی ندارد، سعی دارد جایگاه خود را به عنوان یک برند «اسپورتی» در بازار پیدا کند.

امّا با وجود این حرکت به سمت ویژگی‌ اسپورتی، حوزه برند کیا می‌تواند با «جنسیس» تداخل پیدا کند؛ چرا که جنسیس قرار است کوپه و سدان‌ اسپورت نیز عرضه کند. ضمن اینکه، به گفته هیوندای، این کمپانی پس از به‌خدمت گرفتن آلبرت بیرمان (Albert Biermann)، مهندس ارشد سابق ب‌ام‌و M، قصد دارد که نسخه‌هایی با سطح عملکرد بالا از مدل‌های کنونی‌اش و از جمله محصولات جنسیس در دسترس مشتریان قرار دهد.

کیا در حالی بر روی یک سدان اسپورت جدید سرمایه‌گذاری می‌کند که قصد دارد موفقیت گذشته «سول» را، حداقل در ایالات متحده تکرار کند؛ مدلی که به رهبری پیتر شرِیر (Peter Schreyer) طراحی شد و وی کسی است که هم‌اکنون سرپرست طراحی کل گروه هیوندای موتور محسوب می‌شود. دیوید سالیوان (David Sullivan)، مدیر ارزیابی محصول در شرکت مشاوره AutoPacific در این زمینه می‌گوید:

کیا جهش زیادی با «سول» پیدا کرده و آنها به حفظ تازگی و هیجان آن فکر کرده بودند. استفاده از این فرمول برای یک سدان دیفرانسیل عقب نیز می‌تواند آنها را در جلب نظر مشتریان جوانی که از ب‌ام‌و سری 3 خسته شده‌اند!!! و در عین حال، می‌خواهند از دست کیا سول دوران دانشگاهشان راحت شوند، به موفقیت برساند.

 کیا GT کانسپت دیفرانسیل عقب کیا

 کیا GT کانسپت دیفرانسیل عقب کیا

 کیا GT کانسپت دیفرانسیل عقب کیا

 کیا GT کانسپت دیفرانسیل عقب کیا

 کیا GT کانسپت دیفرانسیل عقب کیا

 کیا GT کانسپت دیفرانسیل عقب کیا

 کیا GT کانسپت دیفرانسیل عقب کیا

 کیا GT کانسپت دیفرانسیل عقب کیا

منبع پدال


نظرات