1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. هیوندای و کیا3.1 میلیارد دلار در آمریکا سرمایه‌گذاری کردند

هیوندای و کیا3.1 میلیارد دلار در آمریکا سرمایه‌گذاری کردند

9 بهمن 1395
  • 0

ظاهراً کیا و هیوندای جاه‌طلبی‌های زیادی برای برنامه‌های تولید خود در آمریکا دارند. کمپانی گفته که برنامه‌هایی برای سرمایه‌گذاری 3.1 میلیارد دلاری ظرف 5 سال آینده در آمریکا داشته و دنباله‌روی کمپانی‌هایی چون فورد و جنرال موتورز در بحث تهدیدات دونالد ترامپ برای وضع تعرفه‌های سنگین می‌باشد.

 سرمایه‌گذاری 3.1 میلیارد دلاری هیوندای و کیا در آمریکا

بخشی از این سرمایه‌گذاری دربردارنده‌ی کارخانه‌ای جدید خواهد بود که به‌صورت ویژه به تولید مدل‌های لوکس جنسیس خواهد پرداخت. کمپانی امید دارد تا سال 2021 تعداد 6 مدل جدید را معرفی نماید. در این کارخانه همچنین شاسی‌بلند مخصوص بازار آمریکا نیز تولید خواهد شد. این میزان سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده 50 درصد بیشتر از سرمایه‌گذاری 5 سال گذشته‌ی کیا و هیوندای در آمریکا است. در دوره‌ی ذکر شده تنها 2.1 میلیارد دلار سرمایه‌ی شرکت در این آمریکا صرف شده است.

 سرمایه‌گذاری 3.1 میلیارد دلاری هیوندای و کیا در آمریکا

مدیرعامل هیوندای در مصاحبه‌ای که اوایل هفته با رسانه‌ها داشته گفته است:

ما انتظار داریم اقتصاد آمریکا بهبود یابد و به دنبال قول‌های ترامپ مبنی بر ایجاد 1 میلیون شغل در 5 سال تقاضاها برای خودروهای مختلف افزایش پیدا کند. ما به‌طور فعالانه معرفی مدل‌های جدیدی که تقاضای زیاد دارند را در دستور کار داریم.

 سرمایه‌گذاری 3.1 میلیارد دلاری هیوندای و کیا در آمریکا

اما هیوندای و کیا اولین کمپانی‌هایی نیستند که استراتژی سرمایه‌گذاری و تولید بیشتر را در نظر گرفته‌اند. اخیراً فورد برنامه‌های خود برای افزایش تولید در آمریکا را اعلام کرد. فیات کرایسلر نیز بیش از یک سال پیش گفت که سرمایه‌گذاری سنگینی را در تأسیسات تولید میشیگان خود انجام خواهد داد. تویوتا نیز به همین ترتیب توسط ترامپ تهدید به وضع تعرفه‌های سنگین بر کرولاهای تولیدی در مکزیک شده است.

منبع:پدال



نظرات