1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. خودروسازان خارجی
  4. ده ویژگی جالب در آئودی A4 جدید

ده ویژگی جالب در آئودی A4 جدید

3 مرداد 1394
  • 0

کمپانی آئودی ادعا می‌کند که 90 درصد از A4 مدل 2017 کاملاً جدید است ولی ابعاد خودرو و نسبت‌ها در آن در مقایسه با نسل قبل به‌ندرت تغییر کرده‌اند. در حقیقت آئودی به‌جای پیروی از روند رایج افزایش ابعاد در نسل جدید تلاش کرده است که با پرداختن به جزئیات کوچک و صرف انرژی خود بر روی این جزئیات با خودرویی بهتر از هر لحاظ پا به میدان بگذارد.

 ده ویژگی جالب در آئودی A4 جدید

برخی از این جزئیات خیلی جالب هستند مانند:

دستگیره‌های درب:

هنگامی‌که شما به A4 جدید نزدیک شوید ظاهر دستگیره‌ی درب‌های این خودرو این‌گونه به نظر می‌رسد که برای باز کردن درب باید آن‌ها را به سمت بیرون بکشید، اما در حقیقت شما باید آن‌ها را به سمت بالا بلند کنید. آئودی می‌گوید این تغییر پس از یک مطالعه و تحقیق داخلی صورت گرفت. مطالعه‌ای که نشان داد بالا کشیدن دستگیره‌ها به‌مراتب راحت‌تر و طبیعی‌تر است به‌ویژه برای افراد مبتلا به آرتروز و بیماری‌های مشابه آن.

 ده ویژگی جالب در آئودی A4 جدید

صفحه نمایش ناوبری ثابت:

یکی از ترفندهای کلیدی شرکت آئودی صفحه نمایش ناوبری جمع شونده آن بوده است که در زمانی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرد در داخل داشبورد پنهان می‌شود. با وجود این که صفحه نمایش A4 هم به نظر جمع شونده می‌رسد ولی این‌گونه نیست. درواقع آئودی پس از یک بررسی که نشان می‌داد تقریباً هیچ‌کس از این قابلیت صفحه نمایش آئودی‌اش استفاده نمی‌کند تصمیم گرفت که با ثابت کردن آن در وقت و هزینه‌اش صرفه‌جویی کند.

 ده ویژگی جالب در آئودی A4 جدید

چراغ‌های راهنمای پی‌درپی:

با روشن کردن راهنما در این خودرو به جای این که طبق معمول این چراغ با مکانیسمی ساده شروع به چشمک زدن کند چراغ‌های راهنما هم در جلو و هم در عقب به‌طور متناوب از سمت مرکز خودرو به سمت بیرون شروع به روشن و خاموش شدن می‌کند. این شیوه روشن شدن چراغ راهنما علاوه بر این که جذاب به نظر می‌رسد به گفته آئودی سریع‌تر از چشمک زدن ساده توجه دیگر رانندگان را جلب می‌کند.

 ده ویژگی جالب در آئودی A4 جدید

نورپردازی هوشمند محیط داخلی:

نه تنها شما می‌توانید یک دوجین رنگ مختلف برای نورپردازی محیط داخلی خودرو انتخاب کنید بلکه شما می‌توانید آن را به سیستم هشداردهنده نقاط کور متصل کنید. به این ترتیب هنگامی‌که شما قصد باز کردن درب خودرو را داشته باشید و ماشین یا دوچرخه سواری در حال عبور از کنار ماشین شما باشد نورپردازی داخل درب‌های خودرو به رنگ قرمز شروع به چشمک زدن می‌کند، بنابراین شما از خطر مطلع شده و از برخورد درب خودروی خود با سایر وسایل نقلیه جلوگیری می‌کنید.

 ده ویژگی جالب در آئودی A4 جدید

یک الگوی واحد برای همه‌ی سیستم‌های انتقال نیرو:

در نسل قبلی A4 در مدل‌های دیفرانسیل جلو (FWD) موتور خودرو به‌صورت عرضی و در مدل‌های دو دیفرانسیل (AWD) به‌صورت طولی قرار می‌گرفت. A4 جدید این قضیه را ساده کرده به‌طوری‌که در تمامی مدل‌ها پیشرانه به‌صورت طولی در خودرو نصب شده است. در مدل‌های دیفرانسیل جلو، آئودی تنها میل‌گاردان و دیفرانسیل عقب را نصب نمی‌کند و با برگرداندن شفت خروجی از انتهای گیربکس نیرو را به دیفرانسیل جلو انتقال می‌دهد. (مشابه کاری که الدزمبیل برای مدل دیفرانسیل جلوی تورنادو انجام داد، با این تفاوت که در آئودی به‌جای انتقال نیرو توسط زنجیر از چرخ‌دنده استفاده شده است.)

 ده ویژگی جالب در آئودی A4 جدید

جابه‌جایی مخزن شیشه‌شور:

یک نفر در آئودی متوجه شده است که هنگامی‌که شما قصد پر کردن مخزن شیشه‌شور ماشین خود را دارید همیشه امکان این که با سرریز شدن مایع شیشه‌شور محفظه موتور خودرو کثیف شود وجود دارد.

برای کاهش این نگرانی در A4 جدید مخزن به نزدیکی گلگیر سرنشین جلو درست زیر گوشه‌ی عقب کاپوت در این سمت منتقل شده است. به این ترتیب اگر شما باعث سرریز شدن مایع شیشه‌شور شوید این مایع به سمت پایین زهکشی شده و از زیر خودرو خارج می‌شود.

 ده ویژگی جالب در آئودی A4 جدید

رادیاتور مشکی‌رنگ:

این ویژگی فقط مختص A4 نیست و آئودی در تمام مدل‌هایش رادیاتور را با رنگ سیاه رنگ‌آمیزی می‌کند. به این ترتیب شما هرگز یک رادیاتور فلزی براق که از پشت جلوپنجره‌ای غالباً سیاه‌رنگ سریعاً به چشم می‌آید را نمی‌بینید.

 ده ویژگی جالب در آئودی A4 جدید

تهویه‌ی مطبوع خودکار سه منطقه‌ای:

گاهی اوقات شما باید خوش‌شانس باشید که در خودروی‌تان دریچه‌های سامانه تهویه مطبوع برای صندلی عقب را در اختیار داشته باشید. در A4 جدید شما نه تنها این دریچه‌ها را در ردیف عقب در اختیار دارید بلکه علاوه بر آن شما می‌توانید درجه حرارت سیستم تهویه‌ی مطبوع در صندلی عقب را نیز کنترل کنید. دو منطقه‌ی دیگر برای سرنشینان ردیف جلو است که از کنترل‌های لمسی سیستم ایرکاندیشن که فقط با یک لمس جزئی منوهای مخفی آن به نمایش در می‌آیند بهره می‌برند.

 ده ویژگی جالب در آئودی A4 جدید

 ده ویژگی جالب در آئودی A4 جدید

لاستیک یدکی اندازه کامل:

حذف لاستیک زاپاس و جایگزین کردن آن با یک قوطی fix-a-flat (قوطی محتوی موادی برای پر کردن و تعمیر موقت لاستیک پنچر) و لاستیک‌های run-flat (پنچر رو) یک راه آسان برای کاهش و صرفه‌جویی در وزن خودرو است. لاستیک‌های ران-فلت دارای دیواره‌هایی سخت هستند که به کیفیت رانندگی صدمه وارد می‌کنند. آئودی تصمیم گرفته است به‌جای فدا کردن کیفیت سواری وزن اضافی را بپذیرد و به شما یک لاستیک یدکی با اندازه کامل بدهد.

 ده ویژگی جالب در آئودی A4 جدید

رانندگی نیمه‌مستقل:

A4 تقریباً تمامی ویژگی‌های ایمنی پیشرفته و کمک‌کننده به راننده که در Q7 جدید مورد استفاده قرار گرفته را با قیمتی بسیار کمتر در اختیار قرار می‌دهد. یعنی سیستم‌هایی نظیر کروز کنترل تطبیق شونده، سیستم کمکی حفظ خودرو در خط جاده (lane keeping assist) و یک ویژگی که از دور زدن شما هنگامی‌که خودرویی از مقابل به سمت شما می‌آید جلوگیری می‌کند. همه این‌ها را که در کنار هم قرار دهید شما یک رانندگی نیمه‌مستقل را در اتوبان خواهید داشت.

 ده ویژگی جالب در آئودی A4 جدید

منبع پدال


نظرات